Aftimmering zijkant kanaalplaten trapgat

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jtm_
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 15-07 11:58
Ha klussers!

Ik ben ongeveer een jaar geleden in een nieuwbouwwoning gaan wonen. Onlangs de trap aangepakt, maar er is één ding waar ik me al sinds het begin aan erger en waar ik me eigenlijk steeds meer aan begin te storen: de houten platen waarmee de zijkant van de vloerkanaalplaten zijn afgetimmerd (zie foto)

Is het te doen hier iets fraaiers voor te verzinnen? Ik heb tot aan het plaatwerk behangen. Als ik de platen eraf haal komt er waarschijnlijk iets heel lelijks tevoorschijn.

Kan ik dit netjes afwerken met stuc? Of moet dit juist bereikbaar blijven en dat ze daarom vanuit de bouw? Iemand ervaring met hetzelfde dilemma?

Ik hoor het graag!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kuSUj9Z2kbgMc89Pd2VjEHnxpi4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oiwDkbyiEWoT5yy6Eyuxaw3l.jpg?f=fotoalbum_large

Beste antwoord (via jtm_ op 09-12-2021 20:41)

• Wuursj
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Wuursj

want worst is al bezet

Plank er af halen en dan over de hele muur van boven tot beneden voorzien van een laagje fermacell oid. Dat afwerken met fix&finish en je hebt een rete strak muurtje. Onderaan (en misschien ook bovenaan) nog wel een klusje om dat netjes aan te laten sluiten aan op trapboom. En je muur komt 1cm naar binnen toe maar dat moet wel kunnen lijkt me.

Wel hopen dat de muurtjes netjes in elkaar verlengde liggen. Dat is wel eens niet zo en dat wordt ook verbloemt door zo'n plaat.

[ Voor 6% gewijzigd door Wuursj op 07-12-2021 16:07 ]

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resdogg
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 16:48
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OZXHdXLPgo7xVplAtIbPkuZx0_U=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/ceaTy7pdAoBZK0Qusyrn8r8Q.gif?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/foJ37YFO7lE4U9IOiau5NDAX8WU=/x800/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/qTl3EVNjmPFFpda0tYLIIBX7.gif?f=fotoalbum_large

Plaat wegslopen, stucplaat erin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertnld
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 01-06 21:57
Wat denk je van deze plaat, of - beter nog - een strakke hardhouten plaat in dezelfde kleur als de trap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10:31

Foamy

Fulltime prutser

Hehe, inmiddels is het geen nieuwbouw meer, maar dat soort platen heb ik ook zitten :)

Staat niet heel hoog op mijn todo lijst, maar weghalen levert waarschijnlijk zoiets als de foto's van @Resdogg op. Moet je het daarna weer gaan afwerken op een manier die niet zichtbaar is. Ik heb er zelf over zitten denken om er iets van kleur tegen aan te doen, zodat je meer contrast krijgt. Of wellicht om er led-strips onder te monteren. In beide gevallen dus meer accent er op leggen in plaats van het te verbergen.

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16:45
Je kan ook overwegen om tegen die hele wand een stuk hout te timmeren (als je dat doet dan wel even checken dat het brandveilig is). Op die manier is het weer overal glad tegen die wand aan.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

jtm_ schreef op maandag 6 december 2021 @ 23:14:
Kan ik dit netjes afwerken met stuc? Of moet dit juist bereikbaar blijven en dat ze daarom vanuit de bouw? Iemand ervaring met hetzelfde dilemma?
Ja en nee. Gok dat het gewoon makkelijk was. Eventueel vangt het wat oneffenheden of ongelijkheden weg. Daar kom je pas achter als je het openbreekt. Als je het nu al behangen hebt, heb je kans dat straks om het gelijk te trekken je alles weer opnieuw moet doen.

Of je het dat waard vind...

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Gezien de handvol aan verschillende lagen wordt stucwerk snel een scheurende brokkelende ellende, gok ik zo. Dan zou je er strak iets platters tegenaan moeten zetten en dan dat weer stucen.

Bedankt voor deze vraag @jtm_ , en die foto's @Resdogg overigens. Mijn huis heeft dit ook en ik vind het ook niet de fraaiste oplossing. Maar ik vind het niet lelijk genoeg om de hele handel weer open te laten trekken ;)

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Wuursj
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Wuursj

want worst is al bezet

Plank er af halen en dan over de hele muur van boven tot beneden voorzien van een laagje fermacell oid. Dat afwerken met fix&finish en je hebt een rete strak muurtje. Onderaan (en misschien ook bovenaan) nog wel een klusje om dat netjes aan te laten sluiten aan op trapboom. En je muur komt 1cm naar binnen toe maar dat moet wel kunnen lijkt me.

Wel hopen dat de muurtjes netjes in elkaar verlengde liggen. Dat is wel eens niet zo en dat wordt ook verbloemt door zo'n plaat.

[ Voor 6% gewijzigd door Wuursj op 07-12-2021 16:07 ]

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst

Pagina: 1