Ik heb een raar probleem voor. Een vriend van me zijn WD MyBook Live NAS is lang geleden eens stuk gegaan en ik heb gevraagd of ik er eens naar mocht kijken of ik hem terug levend kreeg. Disk stuk, andere disk in gestoken en OpenWRT op geflasht. Zo lang ik de basis netwerksettings behoud (192.168.1.1/24 met dhcp server) blijft hij werken op een directe LAN verbinding naar een computer. Natuurlijk wil ik die als NAS gebruiken en niet als router noch DHCP server. Dus heb ik de volgende settings gezet.
Daarna save & apply ik de settings en dan haal ik de netwerk kabel eruit en plug ik die mee in op het gewone netwerk (10.10.10.0/24). Dan kan ik met de macbook er ongeveer een minuut op en dan plots valt die van het netwerk af. Hij komt er daarna ook niet meer op, geen antwoord op pings. Zelfs na een reboot en kabel eruit/terug erin is die totaal van de LAN gekicked en kan ik van 0 terug beginnen flashen.
Selecteer ik toevallig het verkeerde device? br-lan? Het leek me dat ik die moet instellen als het IP waarop hij bereikbaar moet zijn.
Ik heb nergens een dhcp server af kunnen zetten trouwens.
/f/image/6SnRHO68oJa59ab6jLU1Lhi8.png?f=fotoalbum_large)
Daarna save & apply ik de settings en dan haal ik de netwerk kabel eruit en plug ik die mee in op het gewone netwerk (10.10.10.0/24). Dan kan ik met de macbook er ongeveer een minuut op en dan plots valt die van het netwerk af. Hij komt er daarna ook niet meer op, geen antwoord op pings. Zelfs na een reboot en kabel eruit/terug erin is die totaal van de LAN gekicked en kan ik van 0 terug beginnen flashen.
Selecteer ik toevallig het verkeerde device? br-lan? Het leek me dat ik die moet instellen als het IP waarop hij bereikbaar moet zijn.
Ik heb nergens een dhcp server af kunnen zetten trouwens.
/f/image/6SnRHO68oJa59ab6jLU1Lhi8.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/9fPLnJ0ADqCramb4M8mcUsoQ.png?f=fotoalbum_large)