Videokaart voor Asus PRIME A320M-K

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derwin
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 07-04-2023
Mijn vraag
Welke videokaart (low-budget) kan ik
kopen voor een PRIME A320M-K moederbord

Relevante software en hardware die ik gebruik
Processor Ryzen 3, LG 32” 4K (nieuw)
Edit: Base software: Arch-Linux, UI
KDE-Plasma

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb nog niets gevonden, vandaar de
vraag hier. :)

Groet,

Derwin

[ Voor 7% gewijzigd door Derwin op 06-12-2021 21:30 . Reden: Was software vergeten te melden ]

Groeten, Derwin

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De belangrijkste vraag, wat wil je ermee gaan doen? Want zonder dat te weten is er ook geen zinnig advies te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Derwin schreef op maandag 6 december 2021 @ 21:27:
Mijn vraag
Welke videokaart (low-budget) kan ik
kopen voor een PRIME A320M-K moederbord

Relevante software en hardware die ik gebruik
Processor Ryzen 3, LG 32” 4K (nieuw)
Edit: Base software: Arch-Linux, UI
KDE-Plasma

Wat is je budget ?
Waarvoor, alleen beeld of gamen ?
Welke Ryzen 3 heb je ?

Hier al gekeken ?
https://tweakers.net/videokaarten/vergelijken

[ Voor 8% gewijzigd door Hackus op 06-12-2021 21:36 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
De cpu is niet toevallig een 2200G of 3200G zeker?

Wat videokaart betreft doet pricewatch: ASUS GT1030-2G-BRK 2x 4K en https://www.lenovo.com/nl...X61F99432?tab=tab-reviews 3x 5K.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derwin
@TERW_DAN Het antwoord staat al in mijn vraag :) Ik ben een nieuwe machine aan het bouwen. Door gebruik van Nieuwe LG 32” 4K heb ik toneelkijker nodig om überhaupt 1letter te kunnen lezen. Of Firefox op 150% zetten. Wanneer mijn nieuwe machine klaar is kan deze de kast in als reserve.

Ik werk sinds 1993 met een Mac, Linux is een leuke hobby en ligt niet ver van UNIX af. Du nu een zwaardere machine bouwen, stukje-bij-beetje.

Groeten, Derwin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derwin
Hackus schreef op maandag 6 december 2021 @ 21:35:
[...]

Wat is je budget ? < € 400,00
Waarvoor, alleen beeld of gamen ? BEELD
Welke Ryzen 3 heb je ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wEhW4At6Jlw_-t-yF3wZjh_-rdQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OzyRr5l33t8QMKipPUjyUp9q.jpg?f=fotoalbum_large

Hier al gekeken. JA

[ Voor 0% gewijzigd door Derwin op 06-12-2021 21:52 . Reden: Vraag vergeten te beantwoorden ]

Groeten, Derwin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:21

br00ky

Moderator Harde Waren
Derwin schreef op maandag 6 december 2021 @ 21:27:

Maar je hebt dus wel gezocht? Waar heb je op gezocht? Wat is je shortlist? Waar twijfel je over? Geen vraag is hier te simpel, maar wél is eigen inzet verplicht. Aldus, wat heb je zelf al gevonden?

Verder Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit! gemist? Schopje naar Componenten Aankoopadvies.

[ Voor 16% gewijzigd door br00ky op 06-12-2021 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Met Ryzen 2200G heb je al interne video.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derwin
Uszka schreef op maandag 6 december 2021 @ 21:37:

Wat videokaart betreft doet pricewatch: ASUS GT1030-2G-BRK 2x 4K en https://www.lenovo.com/nl...X61F99432?tab=tab-reviews 3x 5K.
De specs. Van Lenovo mogen wel wat hoger (Nvidia T400 2GB) hier mag minimaal 2>4GB bij.

Groeten, Derwin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derwin
Hackus schreef op maandag 6 december 2021 @ 21:57:
Met Ryzen 2200G heb je al interne video.
Staat er bij? Vega intern

Groeten, Derwin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Derwin schreef op maandag 6 december 2021 @ 22:05:
[...]

Staat er bij? Vega intern
Ja, dat is de interne videochip. Je krijgt dus al beeld, en kunt aantal GB toevoegen aan de interne video. 4096mb of zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Nu online
Derwin schreef op maandag 6 december 2021 @ 22:01:
[...]

De specs. Van Lenovo mogen wel wat hoger (Nvidia T400 2GB) hier mag minimaal 2>4GB bij.
Daar is de chip toch niet snel genoeg voor.

Je hebt een 2200G. In principe doet die probleemloos 4K. Probleem is het moederbord met een HDMI1.4 uitgang. Daar komt max 4K @24Hz uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derwin
br00ky schreef op maandag 6 december 2021 @ 21:54:
[...]

Maar je hebt dus wel gezocht? Waar heb je op gezocht? Wat is je shortlist? Waar twijfel je over? Geen vraag is hier te simpel, maar wél is eigen inzet verplicht. Aldus, wat heb je zelf al gevonden?

Verder Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit! gemist? Schopje naar Componenten Aankoopadvies.
Nu kun je me wel naar afdeling verkoop schoppen echter: 1 Dit is mijn eerste serieuze poging op het forum van Tweakers, dus beetje voorbarig en wel heel abrupt. En 2: Ik weet niet wat ik moet kopen voor mijn Asus MB. Wanneer je even terug leest dan lees je dat ik mij voornamelijk met een Mac heb bezig gehouden, dus nauwelijks kennis heb van PC componenten.

Groeten, Derwin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derwin
[b]Uszka in "Videokaart voor Asus PRIME A320M-K"Uszka schreef op maandag 6 december 2021 @Hackus
Daar komt max 4K @24Hz uit.
Maar wil (zoals gezegd) mijn huidige machine houden. Ik dacht er te zijn met alleen het kopen van een Videokaart.

Groeten, Derwin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Derwin schreef op maandag 6 december 2021 @ 22:13:
[...]

Nu kun je me wel naar afdeling verkoop schoppen echter: 1 Dit is mijn eerste serieuze poging op het forum van Tweakers, dus beetje voorbarig en wel heel abrupt. En 2: Ik weet niet wat ik moet kopen voor mijn Asus MB. Wanneer je even terug leest dan lees je dat ik mij voornamelijk met een Mac heb bezig gehouden, dus nauwelijks kennis heb van PC componenten.
Maak je niet druk en lees eerst alle berichten voor je reageert.

pricewatch: AMD Ryzen 5 5600G Boxed

pricewatch: MSI B450M Mortar Max

Heb je meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Derwin schreef op maandag 6 december 2021 @ 22:13:
[...]

Nu kun je me wel naar afdeling verkoop schoppen echter: 1 Dit is mijn eerste serieuze poging op het forum van Tweakers, dus beetje voorbarig en wel heel abrupt.
Ik wijs je alleen maar op enkele spelregels die voor iedereen gelden.
En 2: Ik weet niet wat ik moet kopen voor mijn Asus MB. Wanneer je even terug leest dan lees je dat ik mij voornamelijk met een Mac heb bezig gehouden, dus nauwelijks kennis heb van PC componenten.
Vandaar dat we als eis stellen dat je je eerst inleest. Dan kan je ook een beetje inschatten wat het advies van anderen betekent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Nu online
Derwin schreef op maandag 6 december 2021 @ 22:19:
[...]

Ik dacht er te zijn met alleen het kopen van een Videokaart.
Dat ben je ook. Haal een van de twee optie die ik genoemd heb en je bent klaar. Met de Quadro T400 heb je nog wel een mini-DP>DP kabel nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X21_Eagle_X21
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 03-12-2024
Sorry, maar waar heb je nou precies een GPU voor nodig? Heb je iets nodig wat de 2200G niet kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Nu online
X21_Eagle_X21 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 07:16:
Heb je iets nodig wat de 2200G niet kan?
Wat het moederbord niet kan. 4K60 output.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Eigenlijk alles met een 4k output en PCI-Express. Je kan in de V&A een tweedehandsje op de kop tikken, displayport en gaan. Bijv een GT1030, GT1050, GT1650 etc etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-05 14:17
Uszka schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 07:34:
[...]

Wat het moederbord niet kan. 4K60 output.
De lijst met specificaties is niet altijd juist. Voor AM4 300 serie moederborden is die opgemaakt voor er Ryzen APU's waren, de HDMI controller zit daarbij op de CPU en die is HDMI 2.0. Dus dat moederbord zou wel HDMI 2.0 moeten ondersteunen met een Ryzen APU. Niet met een Bristol Ridge APU, die heeft een HDMI 1.4 controller maar daar is in dit geval geen sprake van.

Ik heb een pricewatch: ASRock Fatal1ty AB350 Gaming-ITX/ac met pricewatch: AMD Ryzen 5 2400G Boxed en die doet op beide HDMI poorten 4K60 ondanks dat Tweakers Pricewatch en Asrock website HDMI 1.4 melden.

Dus voor het beoogde gebruik zou eigenlijk geen videokaart nodig moeten zijn met een Ryzen 3 2200G.

[ Voor 5% gewijzigd door MacPoedel op 07-12-2021 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:41
MacPoedel schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 10:12:
[...]

De lijst met specificaties is niet altijd juist. Voor AM4 300 serie moederborden is die opgemaakt voor er Ryzen APU's waren, de HDMI controller zit daarbij op de CPU en die is HDMI 2.0. Dus dat moederbord zou wel HDMI 2.0 moeten ondersteunen met een Ryzen APU. Niet met een Bristol Ridge APU, die heeft een HDMI 1.4 controller maar daar is in dit geval geen sprake van.

Ik heb een pricewatch: ASRock Fatal1ty AB350 Gaming-ITX/ac met pricewatch: AMD Ryzen 5 2400G Boxed en die doet op beide HDMI poorten 4K60 ondanks dat Tweakers Pricewatch en Asrock website HDMI 1.4 melden.

Dus voor het beoogde gebruik zou eigenlijk geen videokaart nodig moeten zijn met een Ryzen 3 2200G.
Ja, en heb je wel eens gekeken hoe je chroma subsampling staat?

Waarschijnlijk 4:2:0 ipv de normale 4:4:4.

Ik heb een Lenovo Ideapad Pro met HDMI-versie 1.4. Ik dacht dat dat ook zou werken op 4K. Er zijn een aantal mensen die roepen dat de poorten eigenlijk gewoon HDMI 2.0 doorgeven.

4K@60hz werkt dus, maar alleen met subsampling, ruk kleurinformatie dus. Het is dus inderdaad versie 1.4, ondanks dat de igpu 2.0 kan.

Subsampling is nog verdraagbaar op een tv met veel bewegende beelden, zeker niet met statische beelden op een scherpe monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derwin
Uszka schreef op maandag 6 december 2021 @ 22:09:
[...]

Je hebt een 2200G. In principe doet die probleemloos 4K. Probleem is het moederbord met een HDMI1.4 uitgang. Daar komt max 4K @24Hz uit.
Dus wanneer ik het goed begrijp kan de Ryzen 3 processor 4K aan, zonder grafische-kaart. Het. Probleem zit em in het MB die zou ik kunnen upgraden naar bv een B550. (Let wel: het is een oudere machine welke ter overbrugging gebruikt wordt tot dat de nieuwe machine klaar is)

Maar heeft een B550 dan een Grafische intergratie? En hoe zit het dan met de “Crossfire” https://www.pcinside.info...che-kaarten-zo-werkt-het/

Groeten, Derwin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derwin
Uszka schreef op maandag 6 december 2021 @ 21:37:
.

De AMD Ryzen 3 heeft inderdaad een 2200G Redeon Vega 8 Graphics on board.

Wanner aan de achterkant v/d kast kijk dan zie ik dat er een Slotplaat uit is,
het vermoede bestaat dat hier een GPU heeft gezeten. (Voedingskabel hangt er nog bij)

Groeten, Derwin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Derwin schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 11:03:
[...]

Dus wanneer ik het goed begrijp kan de Ryzen 3 processor 4K aan, zonder grafische-kaart. Het. Probleem zit em in het MB die zou ik kunnen upgraden naar bv een B550. (Let wel: het is een oudere machine welke ter overbrugging gebruikt wordt tot dat de nieuwe machine klaar is)

Maar heeft een B550 dan een Grafische intergratie? En hoe zit het dan met de “Crossfire” https://www.pcinside.info...che-kaarten-zo-werkt-het/
Crossfire heb je niet nodig. Het probleem zit hem in de grafische aansluiting die je moederbord heeft - HDMI 1.4, welke niet genoeg bandbreedte biedt voor 4k 60hz

Met een Displayport of HDMI 2.0 poort los je dat op, dat kan door een grafische kaart toe te voegen of het moederbord te vervangen. Kwa kosten zal het elkaar niet zo veel ontlopen, al moet je de grafische kaart 2ehands doen want die zijn tergend duur tegenwoordig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacPoedel
Derwin schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 11:03:
[...]

B550 moederborden ondersteunen geen Ryzen 3 2200G, dus daarom wordt een B450 moederbord gesuggereerd, wil je naar een B550/A520 moederbord dan moet je een 5000G CPU nemen, maar die zijn er pas vanaf Ryzen 5 en dus duurder.

De 2200G kan 4K aan op dat A320 moederbord (nog in discussie maar veel info over te vinden) dus niet echt noodzakelijk om een B450 moederbord te kopen.
Derwin schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 12:00:
[...]
.

De AMD Ryzen 3 heeft inderdaad een 2200G Redeon Vega 8 Graphics on board.

Wanner aan de achterkant v/d kast kijk dan zie ik dat er een Slotplaat uit is,
het vermoede bestaat dat hier een GPU heeft gezeten. (Voedingskabel hangt er nog bij)
Kan best, jij weet beter bij wie je die PC gekocht hebt of laten bouwen. Voedingskabel is eigenlijk niet nodig voor de tot nu toe genoemde GPU's.
White Feather schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 10:28:
[...]

Ja, en heb je wel eens gekeken hoe je chroma subsampling staat?

Waarschijnlijk 4:2:0 ipv de normale 4:4:4.

Ik heb een Lenovo Ideapad Pro met HDMI-versie 1.4. Ik dacht dat dat ook zou werken op 4K. Er zijn een aantal mensen die roepen dat de poorten eigenlijk gewoon HDMI 2.0 doorgeven.

4K@60hz werkt dus, maar alleen met subsampling, ruk kleurinformatie dus. Het is dus inderdaad versie 1.4, ondanks dat de igpu 2.0 kan.

Subsampling is nog verdraagbaar op een tv met veel bewegende beelden, zeker niet met statische beelden op een scherpe monitor.
Ik ben 99% zeker dat het 4:4:4 is maar zal het vanavond nakijken, ben ook niet blind dus ik zou het wel gezien hebben. Ik kan HDR inschakelen dus moet wel HDMI 2.0 zijn. Het zal van moederbord tot moederbord afhangen. Genoeg andere ervaringen te vinden waar het wel bij werkt https://www.reddit.com/r/...dge_hdmi_20_test_request/ en https://smallformfactor.n...-request-megathread.6709/, met screenshots als bewijs.

Bij laptops kan het anders liggen, misschien zit er nog een controller tussen. Die Lenovo Ideapads zijn qua specs een puinhoop, zo te lezen kunnen sommige met dezelfde CPU dan weer wel HDMI 2.0.

EDIT: @White Feather Bij deze ben ik officieel blind, het was 4:2:0. Topic waar ik naar linkte was het wel 4:4:4 bij iemand met AM4 HDMI 1.4 moederbord maar er mag dus niet vanuit gaan dat dan bij alle B350/X370/A320 moederborden zo is.

[ Voor 4% gewijzigd door MacPoedel op 08-12-2021 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derwin
Uszka schreef op maandag 6 december 2021 @ 22:24:
[...]

Dat ben je ook. Haal een van de twee optie die ik genoemd heb en je bent klaar. Met de Quadro T400 heb je nog wel een mini-DP>DP kabel nodig.
Is de NVIDA Quadro T400 geschikt voor Crossfire?

Verloop van dvi naar md heb nog wel liggen.

Groeten, Derwin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derwin
Anoniem: 472287 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 12:09:
[...]

Crossfire heb je niet nodig. Het probleem zit hem in de grafische aansluiting die je moederbord heeft - HDMI 1.4, welke niet genoeg bandbreedte biedt voor 4k 60hz

Met een Displayport of HDMI 2.0 poort los je dat op, dat kan door een grafische kaart toe te voegen of het moederbord te vervangen. Kwa kosten zal het elkaar niet zo veel ontlopen, al moet je de grafische kaart 2ehands doen want die zijn tergend duur tegenwoordig.
Met een Displayport of HDMI 2.0 poort los je dat op, dat kan door een grafische kaart toe te voegen of het moederbord te vervangen
Helder antwoord, nu denk ik dat een grafische kaart erbij insteken minder werk is dan een moederbord vervangen: (kabels, processor e.d. overzetten). Kabels voor grafische kaart hangen erbij, sleuf is open nu alleen nog een verloop van DVI naar HDMI kopen en uiteraard de grafische kaart aanschaffen. Klaar om via SSH m’n nieuwe machine te configureren.

Nu gaat mijn voorkeur uit naar een NVIDA kaart, (2ehands, zoals je al zei) Is de Quadro T400 hier geschikt voor?

Groeten, Derwin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
@Derwin Lees misschien eerst eens alle berichten en post dan iets in plaats van één voor één te beantwoorden want waarom jij nog bezig bent over Crossfire begrijp ik niet.

DVI ondersteunt geen 4K dus begin niet met verloopjes.

Je CPU zou gewoon 4K moeten ondersteunen, volgens mij heb jij ergens een slechte instelling of een slechte kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derwin
MacPoedel schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 12:49:
@Derwin Lees misschien eerst eens alle berichten en post dan iets in plaats van één voor één te beantwoorden want waarom jij nog bezig bent over Crossfire begrijp ik niet.

DVI ondersteunt geen 4K dus begin niet met verloopjes.

Je CPU zou gewoon 4K moeten ondersteunen, volgens mij heb jij ergens een slechte instelling of een slechte kabel.
Goed advies @MacPoedel Het leren kennen van een nieuw forum is altijd Sven wennen en zeker wanneer je van een ander systeem vandaan komt. Van Unix naar Linux is niet zo’n grote stap. De trigger om zelf een machine te bouwen is mijn laptop, een Darter Pro van System76.

Wat de Crossfire betreft, ik was van mening dat een integrated Graphics gelijk staat aan twee grafische kaarten. ( niet aan te bevelen)

Groeten, Derwin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derwin
br00ky schreef op maandag 6 december 2021 @ 22:22:
[...]

Ik wijs je alleen maar op enkele spelregels die voor iedereen gelden.

[...]

Vandaar dat we als eis stellen dat je je eerst inleest. Dan kan je ook een beetje inschatten wat het advies van anderen betekent.
Beste @br00ky, met alle respect, wanneer je even naar mijn profiel kijkt en wellicht in “The login history” van mij dan kun je zien dat ik een account heb sinds 2018, dus info vergaren heb ik gedaan. Mijn Mac gaat nooit aan de kant, daar heb ruim 30 jaar ervaring mee, dus ook niet zoveel vragen over.

Nu ik mijzelf meer wil verdiepen in PC gerelateerde hardware kom ik wederom terug bij Tweakers. (Goede betrouwbare site) En ja, dan ontstaan er vragen, puur door onwetendheid, niet qua software maar qua hardware. Dan ga je jezelf inlezen omdat je een nieuwe 4K monitor hebt gekocht die niet naar behoren werkt.

De 2eHands configuratie doet vermoeden dat er een Grafische kaart in gezeten heeft, dus lezen, lezen, lezen. Totdat je zoveel gelezen hebt en door de bomen het bos niet meer ziet.

Dan stel je een vraag in het Forum, waarop en ik waardeer dat, een bom van mogelijke oplossing komt.

Alle beantwoordingen nog eens goed door gelezen te hebben kom ik tot de conclusie dat er ergens een fout in MB zit, bedrading of mogelijk de voeding van (maar) 550 watt.

Ik weer wat geleerd, dank allen.

Groeten, Derwin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Derwin schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 13:52:
[...]

Dan stel je een vraag in het Forum, waarop en ik waardeer dat, een bom van mogelijke oplossing komt.
Jammer dat je mijn aanwijzingen in de functie van moderator verkeerd opvat :). Je geeft heel goed aan in je topicstart dat je gezocht hebt, maar niet wát. Dat kunnen we aan de andere kant van de lijn niet ruiken. Hoe meer info je geeft, hoe specifieker en beter het advies/de hulp wordt.

De hulp gaat nu ook alle kanten op en een deel zal hoogstwaarschijnlijk werken, maar het zou zonde zijn als je geld in een oplossing steekt die nou net niet gaat werken. Hoe duidelijker en vollediger je bent, hoe kleiner de kans dat men je (goedbedoeld) verkeerd advies/hulp geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X21_Eagle_X21
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 03-12-2024
Ben het eens met @MacPoedel, controleer eerst even of je huidige mobo écht geen 4K60 kan. Kwam b.v. dit Reddit topic tegen over hetzelfde moederbord: https://www.reddit.com/r/..._has_hdmi_14b_will_my_4k/

OP schrijft daarin:
“[…]But, I've now spotted that the ASUS® PRIME A320M-K motherboard only has a HDMI 1.4b port. And the manual says the following:

Supports HDMI 1.4b with maximum resolution of 4096 x 2160 @ 24Hz / 2560 x 1600 @ 60Hz

I'd assumed it would work well at 4k 60Hz, so I'm really disappointed. It seems a waste to not be able to use it at that.[…]”

En daarna in de reacties:
“We actually got the PC up and running and in display settings it’s showing that it’s currently outputting 4k at 59.94Hz. It doesn’t make sense to me as all the documentation suggests the motherboard can only do 4k at 24Hz!

Fantastic if it can secretly do it but I’m just really puzzled as to how that could be the case. HDMI 1.4b is limited to 4k / 30Hz so windows claims it is outputting at twice what the port standard supports. V weird”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Derwin
br00ky schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 14:07:
[...]

Jammer dat je mijn aanwijzingen in de functie van moderator verkeerd opvat :)
De hulp gaat nu ook alle kanten op en een deel zal hoogstwaarschijnlijk werken, maar het zou zonde zijn als je geld in een oplossing steekt die nou net niet gaat werken. Hoe duidelijker en vollediger je bent, hoe kleiner de kans dat men je (goedbedoeld) verkeerd advies/hulp geeft.
Beste @br00ky Dank voor je, nu ik begrijp, goedbedoelde advies en hulp. zoals ik eerder zei; “ Het is altijd wennen aan een nieuw forum en haar structuur. Ik ben blij dat je mij op een moderator-waardige manier mij attendeerde op de spelregels alhier. Wat ik zeker waardeer is dat je mij behouden hebt voor onaangename beslissingen. Je transparantie siert je, dat ben ikzelf ook en zoals je merkt schuw ik niet om mijn beginnersfouten te her en erkennen. Een rede voor mij om meer tijd te steken in het forum. En te leren kennen.
Thanks.

[ Voor 0% gewijzigd door Derwin op 08-12-2021 21:43 . Reden: Grammars ]

Groeten, Derwin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derwin
TERW_DAN schreef op maandag 6 december 2021 @ 21:30:
De belangrijkste vraag, wat wil je ermee gaan doen? Want zonder dat te weten is er ook geen zinnig advies te geven.
Beeld | Inkscape en Gimp, verder hangt er een NAS (DS220+) als storage en webserver.

Groeten, Derwin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derwin
X21_Eagle_X21 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 18:07:
Ben het eens met @MacPoedel, controleer eerst even of je huidige mobo écht geen 4K60 kan. Kwam b.v. dit Reddit topic tegen over hetzelfde moederbord: https://www.reddit.com/r/..._has_hdmi_14b_will_my_4k/

OP schrijft daarin:
“[…]But, I've now spotted that the ASUS® PRIME A320M-K motherboard only has a HDMI 1.4b port. And the manual says the following:

Supports HDMI 1.4b with maximum resolution of 4096 x 2160 @ 24Hz / 2560 x 1600 @ 60Hz

I'd assumed it would work well at 4k 60Hz, so I'm really disappointed. It seems a waste to not be able to use it at that.[…]”

En daarna in de reacties:
“We actually got the PC up and running and in display settings it’s showing that it’s currently outputting 4k at 59.94Hz. It doesn’t make sense to me as all the documentation suggests the motherboard can only do 4k at 24Hz!

Fantastic if it can secretly do it but I’m just really puzzled as to how that could be the case. HDMI 1.4b is limited to 4k / 30Hz so windows claims it is outputting at twice what the port standard supports. V weird”
.

Ik heb het gelezen op Reddit, zoals eerder gezegd wil de Asus als reserve system. Ik heb nog een 24” Apple cinema display. Dus op naar een nieuw systeem.

Groeten, Derwin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derwin
Uszka schreef op maandag 6 december 2021 @ 22:09:
[...]

Je hebt een . ' " : ' 2200G. In principe doet die probleemloos 4K. Probleem is het moederbord met een HDMI1.4 uitgang. Daar komt max 4K @24Hz uit.
2200G Klopt en heb 4K @64Hz dus volgen mij krijg ik nooit 4H op min LG led 32UN880

Groeten, Derwin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:41
MacPoedel schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 12:10:
[...]

EDIT: @White Feather Bij deze ben ik officieel blind, het was 4:2:0. Topic waar ik naar linkte was het wel 4:4:4 bij iemand met AM4 HDMI 1.4 moederbord maar er mag dus niet vanuit gaan dat dan bij alle B350/X370/A320 moederborden zo is.
Haha, top voor je reactie! _/-\o_ Ik dacht ook dat het was om licentiegelden te besparen en dat roepen dat het 1.4 was, goedkoper was dan 2.0. Het zal echt nog geen euro aan materiaal kosten om het wel 2.0 te laten zijn, maar helaas.

Gelukkig heeft de laptop ook een USB-c-poort met Displayport 1.4 ondersteuning, dus daarmee kom ik er wel.

Misschien dat het wel werk bij varianten met Nvidia gpu, maar zover ik kon zien bij de specs was het allemaal HDMI 1.4.
Pagina: 1