Home assistant > pushover > ip cam > screenshot > mobiel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Goedendag,

Ik zit geheel vast en hoop hier mijn antwoord te kunnen vinden.

Ik gebruik nu enkele maanden Home assistant naar volle tevredenheid.
Nu wil ik graag als de voordeur open gaat dat er via pushover een melding met een screenshot van een camera word verzonden naar mijn mobiel.

Nu heb ik het tot zover werkend dat pushover werkt op HA en als de deur open gaat krijg ik inderdaad een pushover bericht dat de deur open is gegaan dus tot zover werkt alles.
Alleen krijg ik het absoluut niet voor elkaar om een attachment aan het pushover bericht toe te voegen.

Ik heb echt alles geprobeerd en ben bekend met het feit dat pushover niet direct via een URL de image/screenshot kan ophalen en toevoegen aan een bericht vandaar mijn constructie met de downloader van HA.

Ook dit gedeelte werkt na zeker een uur zwoegen slaat het commando een file op op de locatie config/snapshots/snap.jpg alleen krijg ik dit bestand voor het leven niet toegevoegd aan een pushover bericht wat doe ik fout?

Helaas is google niet mijn vriend momenteel want als ik HA + pushover zoek vind ik alleen maar berichten dat ze gestopt zijn met het ondersteunen van URL downloads

Ik vermoed dat mijn fount in het dik gedrukte stukje zit maar kan er dus niet opkomen waar of wat?

Alvast super bedankt als iemand mij hierbij kan helpen.

p.s. net erachter gekomen dat ik de directory nog niet had ge-whitelist ook dit is nu gedaan maar nog zonder succes.

p.s.s kan weer dicht ik heb het gefixed :) het bleek dat ik path: file: had staan ipv attachment en daar kan pushover niet mee overweg maar het werkt!

alias: Send Pushover message when front door is opened (Duplicate)
description: ''
trigger:
- type: opened
platform: device
device_id: 8d8e4de67cc34e102395
entity_id: binary_sensor.front_door_sensor_access_control_window_door_is_open
domain: binary_sensor
condition: []
action:
- service: downloader.download_file
data_template:
url: >-