Corsair H150i Elite Capellix - welke extra fans?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:44

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Dag allen,

Ik heb momenteel een Corsair Obsidian 750D. Ik wil misschien een andere case kopen. Ik heb een 7000D op het oog maar wil dan direct full RGB fans. Bij de H150i Elite Capellix AIO zaten RGB fans met een iCue controller. Als ik een setje fans koop lijken daar ook weer controllers bij te zitten. Hoe zit dat? Als ik straks 3 fans van de Elite Capellix aan wil sluiten met dan nog 4 extra fans (7 totaal) dan past dat niet meer op de bestaande controller. Moet ik dan iets doorlinken?

Bovendien zijn dat iCue fans. Die zitten volgens mij niet bij de H150i AIO. Moeten het dan perse iCue fans zijn om ze te bedienen ook qua LED?

iCue (incl controller)
pricewatch: Corsair iCUE QL140 RGB PWM Dual Fan Kit Zwart with Lighting Node ...

Geen iCue
pricewatch: Corsair ML120 PRO RGB LED PWM (Triple Pack), 120mm

Zo heb je nog wel meer fans van corsair. Ik dacht zelf dat ik het veiligt zit met iCue QL140 2x double pack.

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Beste antwoord (via ViezeVis op 07-12-2021 19:45)

• sn0w13
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-01 20:20
Ik heb ook een H150i Elite Capellix AIO ingebouwd in me Corsair Obsidian 500D RGB SE.

In de case zat een controller goed voor 6 fans.
Bij de H150i zit ook een controller voor 6 fans.
Dus ik kan 12 fans aansturen.

Voor de H150i heb ik dit gekocht die werken als pull en de originele zijn geïnstalleerd als push.
Bij deze fans zat ook een controller maar die heb ik niet gebruikt.

https://tweakers.net/pric...ting-node-core-120mm.html

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zuIjQBe102aSqgDTWWLVrnRP12U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mDdjO4vupCE7MBfANU45Szjo.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• sn0w13
Ik heb ook een H150i Elite Capellix AIO ingebouwd in me Corsair Obsidian 500D RGB SE.

Voor de H150i heb ik dit gekocht die werken als pull en de originele zijn geïnstalleerd als push.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zuIjQBe102aSqgDTWWLVrnRP12U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mDdjO4vupCE7MBfANU45Szjo.jpg?f=fotoalbum_large

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
sn0w13 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 09:11:

[Afbeelding]
Die controller sluit je ook weer aan op een USB port toch?

• sn0w13
ViezeVis schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 14:53:
[...]

Die controller sluit je ook weer aan op een USB port toch?
Inderdaad, iedere controller sluit je aan op een usb-header.
Ik had er niet genoeg op me moederbord maar had wel extra aansluitingen op de corsair commander pro die bij me case zat.

Oja de reden dat ik voor de QL120 gekozen heb is omdat de lichtring ook aan de zijkant zichtbaar is en van andere rgb-fans niet.

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
sn0w13 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 21:24:
[...]

Inderdaad, iedere controller sluit je aan op een usb-header.
Ik had er niet genoeg op me moederbord maar had wel extra aansluitingen op de corsair commander pro die bij me case zat.

Oja de reden dat ik voor de QL120 gekozen heb is omdat de lichtring ook aan de zijkant zichtbaar is en van andere rgb-fans niet.
Ik heb zelf eenCorsair 7000D gekocht zojuist i.c.m. 140mm fans. Ben benieuwd hoe 't gaat. Ik kan die 3 fans nog aansluiten op mijn Commander Core voordat die vol zit. Fan aan de achterkant doe ik rechtstreeks op mobo.

• sn0w13
De achterste fan zal je dan niet zien in ICUE.
De aansluitingen van de rgb van de fans moeten zeker op de controller/commander pro anders kan je de lichtjes niet regelen met ICUE

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
sn0w13 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 21:38:
De achterste fan zal je dan niet zien in ICUE.
De aansluitingen van de rgb van de fans moeten zeker op de controller/commander pro anders kan je de lichtjes niet regelen met ICUE
Achterste fan is een simpele Corsair fan (zonder LED). Die zie je toch niet met al die verlichting. Heb nu nog een ticket bij Corsair lopen voor mijn Commander omdat die geregeld disconnect uit iCue. Denk dat de controller niet helemaal lekker meer is.

Thanks voor je hulp tot zover. Morgen komt alles binnen :)

Pagina: 1