Soms krakend en schel geluid (tot nu toe alleen in Warzone)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-05 11:32
Beste tweakers,

Ik loop tegen een raar geluidsprobleem aan, wat tot nu toe enkel voor lijkt te komen in Warzone.

Het geluid is/wordt heel schel en krakend zodra er een vliegtuig over komt.
Daarnaast heb ik af en toe random een soort piepgeluid zoals hier in dit filmpje ook wordt aangekaart. Het gebeurt rond de 4 a 5 seconden, en later nog een keer rond de 12 a 13 seconden.

Ik had wel eens ergens gelezen dat je eventueel de soundsettings kan veranderen naar 48000Hz, echter heb ik deze setting niet. Ik kan enkel kiezen uit 24 bits 44100 en een 16 bits versie (volgens mij ook 44100Hz), Daarnaast klinken op sommige momenten bepaalde schoten ook ineens heel dof en raar.

Heeft iemand enig idee waar dit vandaan kan komen, of eerder hoe ik er vanaf kan komen?

Ik maak gebruik van een Focusrite 2i2 externe geluidskaart met daarop een Byerdynamic 770 pro headset. Hetzelfde geluid komt overigens ook uit mijn monitor speakers, dus het is niet een probleem bij de headset.

In hoeverre het nog uitmaakt: Ik heb een MSI tomahawk MAX moederboard

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:30

Dhrax

Prog Lord

Typisch Focusrite driver probleem ;)

Ik heb jaren terug een 2i4 gehad, zelfde issue, sinds ik ben overgestapt op een andere interface, nooit weer last gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
Dhrax schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 15:16:
Typisch Focusrite driver probleem ;)

Ik heb jaren terug een 2i4 gehad, zelfde issue, sinds ik ben overgestapt op een andere interface, nooit weer last gehad.
Oh echt joh? Heb je links naar dit probleem?

Je zegt dus indirect, koop geen focusrite? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 12:01

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Welke USB poort gebruik je? Als ie niet in 2.0 zit zou je het daar in kunnen doen dat is wat ze adviseren/adviseerden. Focusrite en AMD met USB 3.0 gaan niet zo goed samen, ondanks dat Focusrite zegt dat het geen meer issue is. Ik had ook onverklaarbare geluidsproblemen af en toe, voornamelikk zomaar uitval of geraak, toen ik nog een 2i4 had.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:30

Dhrax

Prog Lord

Wachten... schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 15:19:
[...]

Oh echt joh? Heb je links naar dit probleem?

Je zegt dus indirect, koop geen focusrite? ;(
Directe links heb ik niet voor je maar ik heb er destijds teveel tijd in gestoken en via Google is er wel het nodige te vinden. Problemen die het voor mij met name waren, was clipping in gitaar recordings. Was gewoon echt onwerkbaar.

Probleem schijnt met name te spelen met drivers voor de 1ste generatie Focusrite hardware.

Als je idd een 1ste generation hebt, heel snel afscheid van nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
@Dwarlorf @Dhrax

Maar hoe komt het dan dat ik tot nu toe nog niks geks heb gemerkt bij muziek of videos en enkel bij Warzone? Is daar een verklaring voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 12:01

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Geen idee, ik had het juist bij tijd en wijle bij het muziek afspelen via Foobar2000. En ook wel eens tijdens Ableton trouwens.

[ Voor 19% gewijzigd door Dwarlorf op 07-12-2021 15:27 ]

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Pagina: 1