Geluid van radiatoren, Honeywel Multizone Regelaars

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noucmen
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 18-09 22:34
Beste allen,

YouTube: Radiator Sound is de geluid van mijn radiatoren.

Summary: lack of bypass system probably makes my heating system problematic. Sometimes I hear a vibrating sound when a traditional radiator valve is closed or is just a little bit opened.

The house has 12 radiators, I have changed 9 traditional radiator valves by Honeywell Multizone Controllers (technical name is HR92), the other 3 valves are still old/traditional. But I don't have any bypass pipe near a radiator in case a HR92 controller is totally closed.

Sometimes I hear a vibrating sound when a traditional radiator valve is closed or is just a little bit opened. This will be fixed immediately if the valve is wider opened.

- CV Ketel: Remeha Avanta CW5, bouwjaar 2021
- Radiatoren zijn beste oud, misschien meer dan 20 jaar oud.
- Huis bouwjaar 1965
- Honeywel multi-zone: radiator controller HR92, wireless relay BDR91, centraal bediening ATC928G3000

Hartelijk bedankt

[ Voor 4% gewijzigd door noucmen op 06-12-2021 16:53 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noucmen
Kan iemand mij helpen ?
Bedankt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-09 23:58
Zou zeggen, maak je post eerst volledig Nederlands ipv copy paste van youtube filmpje.

Wat heb je zelf allemaal geprobeerd? Ontlucht, gevuld etc. Sinds wanneer speelt het probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noucmen
Sorry dat ik, door een tekorte van tijd, de Youtube beschrijving in Engels heb geschreven (NL is niet mijn moedertaal)
- Ontlucht en gevuld heb ik geprobeerd.
- Het probleem speelt sinds de tijd dat ik die HR92 radiatorkranen begin te gebruiken, ik denk dat een te korte van bijpas misschien de reden is. Eerste als ik 2 (traditionele) radiatorkranen groot heb geopened, is de geluid daar niet meer, maar nu moet ik alle 3 (traditionale) radiatorkranen groot openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noucmen
Ik heb EnergieWacht gebeld, meestal is omdat de doorstroom van water niet goed is, plan is om
- Altijd alles te openen --> beetje minder mijn wens, omdat wat ik wil is "niet de hele huis verwarmen"
- De restende 3 oude knoppen te vervangen --> dit is nog een TODO item, maar is het zeker dat de nieuw HR92 kraan zal helpen ? Er is nog een doorstroom probleem toch ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvanderkroon
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Neem aan dat die moderne cv zelf de pomp snelheid kan aanpassen? Heb zelf een Remeha Calenta en daar kan je minimale pomp snelheid instellen. Kan mij voorstellen dat wanneer bijna al je radiatoren dicht zitten en hij hard gaat pompen je herrie krijgt.

Is parameter PP018 en die staat standaard op 60%. Als die hoger staat bij jou zou je die kunnen verlagen. 60% is wel het minimum.

LG-HM051MR-U44 | Daalderop DUO 50l | 1500 WP Zuid | gasloos '23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noucmen
Oh thanks.

60% betekent dat het langzamer op te warmen is ?

Maar goed, met de automatische programma van ATC928G3000 kan ik zorgen dat een radiator eerder is opgewarmd dan wanneer ik hem nodig heb.

Waar kan ik dit PP018 zelf stellen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvanderkroon
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Even in de handleiding kijken daar staat het beschreven @noucmen

LG-HM051MR-U44 | Daalderop DUO 50l | 1500 WP Zuid | gasloos '23

Pagina: 1