Vuile Stinkende Firmware update (Liteon)

Pagina: 1
Acties:

• Rudy_X
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-03-2013
Hoi.

Ik weet nu echt niet wat ik verkeerd heb gedaan maar ik heb dus een liteon 16x10x40x gekocht.
Lees is op tweakers.net dat er een firmware update is.

Ik dus gedownload. De 16102B.

Blijk het een flash te zijn. Ik slikte al een beetje want een jaar geleden had ik mijn bios-chip van mijn socket7 mobo verkeerd geflashed :(.

Er stond. "alles programma's afsluiten". zo gezegd zo gedaan. (alleen explorer nog over).

Ik begin met flashen.........lees blabla..........begin nu met flashen..............................
En toen kwam het.

"Flashmemory full" . of teminste zoiets stond er. maar ja de versie was vernieuwd stond er ook.

ik mijn computer opnieuw opgestart en douw er een Cd in. BLEHH.................... hij geeft hem meteen terug. bij elke cd doet hij dat...

wat is er nu fout gegaan. alles klopte toch :? :? :? of moest er misschien een jumper gezet worden in de jp1 ofziets. die zit aan de achterkant van de cd-schrijven helemaal links naast de digitale geluidsuitgang??(zijn 2x 3 pinnetjes horizontaal)

help me a.u.b voordat ik strax flash-fobies krijg..

Pc: Geen :(

• Arzie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-04 11:49
Probeer hem nog eens te flashen..

• Rudy_X
dat gaat nu dus juist niet meer.

hij zegt dat hij al geupdate is. :(

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:27

Steffie

Opaque

Op dinsdag 21 augustus 2001 18:41 schreef Rudy_X het volgende:
wat is er nu fout gegaan. alles klopte toch :? :? :? of moest er misschien een jumper gezet worden in de jp1 ofziets. die zit aan de achterkant van de cd-schrijven helemaal links naast de digitale geluidsuitgang??(zijn 2x 3 pinnetjes horizontaal)
Die pinnetjes zijn voor de Master / Slave / Cable Select setting van je drive. Die hebben niets te maken met het flashen.
Er zijn wel drives die alleen maar te flashen zijn als ze op Secondary Master staan, ik heb geen verstand van die Liteon gevallen, maar als dat het geval is staat het vast wel ergens in een readme.

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21-04 16:22
tja, daarom flash ik ook alleen maar als het er echt beter op word (bugs gefixt bv), flashen KAN altijd fout gaan..

• Rudy_X
Die 6 pinnetjes zijn niet van de master/slave of cable. die zitten namelijk rechts van de audio-uitgangen.

over de update-betreft. dat was interresant voor mij omdat er stond: "verbetering van het lezen/schrijven". en dat is natuurlijk altijd meegenomen.

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:27

Steffie

Opaque

Op dinsdag 21 augustus 2001 18:55 schreef Rudy_X het volgende:
Die 6 pinnetjes zijn niet van de master/slave of cable. die zitten namelijk rechts van de audio-uitgangen.
Oh, dacht dat je bedoelde dat alleen die pinnetjes er maar op zaten. Naja, dan moet je zelf maar een handleiding ofzow van dat apparaat opzoeken, daar zal het vast wel in staan.

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

Verwijderd

probeer ff een oudere firmaware te vinden en flash m daarmee.

• Rudy_X
Tja. ik ben ondertussen al aan het zoeken op de lite-on website's maar ik zie alleen de upgrade en niet de oude.

en als ik de oude heb zalt hij 99% zeker zeggen dat er een nieuwere update is en de oude niet wordt geinstalleerd.

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-04 17:48

Mary Wana

keyboard nut

bye bye cd fikker

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• Rudy_X
heb trouwens de handleiding bekeken. en er staat niks in over die 6 pinnetjes links naast de audio. ikzelf denk aan testers voor de cdrw

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-04 11:52
Waarom wil iedereen toch zo nodig z'n Lite-On cdrecorder flashen?

Wat heb je er aan? Wordt ie sneller? Beter dan???

Je bent de zoveelste al die z'n gloednieuwe recorder om zeep heeft geholpen door z'n bios update...

Zie o.a:
[topic=206450/1/50]

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

• blender
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Uh, soms wel... een vriend van mij had een 4x Ricoh brander.. na een firmware upgrade zou hij 6x moeten zijn. Of dat ook echt gelukt is weet ik niet.

• Rudy_X
Op woensdag 22 augustus 2001 00:42 schreef Undertaker2 het volgende:
Waarom wil iedereen toch zo nodig z'n Lite-On cdrecorder flashen?

Wat heb je er aan? Wordt ie sneller? Beter dan???
Er stond dat het schrijven en lezen van de cdrom beter werd. en dat is toch altijd Beter. Ofzit ik nu verkeerd te denken??

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-04 11:52
Op woensdag 22 augustus 2001 08:20 schreef Rudy_X het volgende:

[..]

Er stond dat het schrijven en lezen van de cdrom beter werd. en dat is toch altijd Beter. Ofzit ik nu verkeerd te denken??
Ok, 't is natuurlijk heel verleidelijk dan, maar bekijk het eens van de andere kant. Ga pas flashen als je merkt dat lezen/schrijven volgens jou duidelijk beter kan ipv flashen als het ding toch nog ok werkt ZONDER lees/schrijfproblemen...

don't fix if aint broken ;)

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:31
Sterker nog. Sommige branders worden schijnbaar SLECHTER van een firmware upgrade. Lees dit maar eens:
http://www.cdmediaworld.com/hardware/cdrom/news/0102/sd2_truth.shtml

schijnbaar hebben de brander-fabrikanten afspraken gemaakt met macrovision. (safedisk-beveiliging) waardoor nieuwe drivers van o.a. Sony en Plextor de nieuwe safedisk v2 niet kunnen copieeren.

• Rudy_X
nou ja...... nu weet ik het weer voor de volgende keer. maar dan moeten ze geen firmware update uitbrengen die niet werkt. Dat is lullig voor de mensen zoals nu ik Bijvoorbeeld :'(

• loquitos
  • Laatst online: 12-09-2017

loquitos

die without honour

idd een vaag probleem. Maar heb je het al eens geprobeerd om de F/W opnieuw te flashen maar dan in echt DOS en niet in een GUI omgeving ?

Ik flash nooit iets in een GUI omgeving..
GOOD old DOS zonder Himem.sys, emm386.exe etc.. of wat voor ongein...

suc6

AMD Athlon 1200@1200, ABIT KT7, 512 MB PC133, Maxtor 30GB 7200 rpm, Quantum 2GB SCSI, Adaptec 2940AU, Plextor 12/4/32, Plextor 32, Pioneer 105s DVD, Iomega 100MB Zip, SB 5.1 Live, Miro PCTV, USR Sportster 28k8e, Intel Pro 100 NIC, GeForce 2MX-32DDR

• hplos.nl
  • Laatst online: 28-01 19:01

hplos.nl

Zo doet men dat

hmmm ik zat er ook aan te denken om m'n firmware up te daten ... ben nu bezig met downen ervan .. maar doe 't denk ik toch maar niet ......

ik heb wel gehoord dat je je liteon 16x op 24x kunt laten branden .... maar mot je dat de update voor je 16x hebben of die van 24x ( als 't die van 24x is, is 't helemaal lijp .. als 't bij de orginele al vaak fout gaat ..... )

wat zal ik doen ????

en ken ik dan ook 90 min cd's branden ?? dat doet ie nu namelijk ook niet !! :(

pc | server | laptop | pda

• gabberjoost
  • Laatst online: 20-04 22:13
Ken je niet mailen naar lite on en en het probleem voorleggen?
Ik dacht me te herinneren dat iemand al eens eerder een probleem had met het flashen van een lite-on fikker en toen gemaild had naar lite on. Die kreeg een progje terug gestuurd om z'n brander weer naar een goede firmware te flashen en dat lukte, als ik me goed herriner...

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op dinsdag 21 augustus 2001 18:41 schreef Rudy_X het volgende:
Hoi.

Lees is op tweakers.net dat er een firmware update is.

Blijk het een flash te zijn.
Een firmware is ALTIJD een flash, dus dat snap ik even niet van je.

Als je hem verkeerd geflasht hebt en je kunt hem niet terugflashen kun je die fikker beter wegsmijten en een nieuwe kopen.

En nee, dit valt niet onder de garantie, want dan had je hm niet moeten flashen zal de fabrikant zeggen.

• Sjaaky
  • Laatst online: 20-04 22:23
<soft-ice mode>
Kan de version check niet uit de flash-software gepatched worden?
</sof-ice mode>

* Sjaaky haat het wanneer er iets fout gaat en de software vrolijk beweert dat het wel goed is gegaan en dus niets meer voor je wil doen. |:(

Verwijderd

Je had ook echt een 2B versie (ja, er zijn verschillende 16x's op de markt).

Idd is de garantie met een foutief uitgevoerde BIOS-flash vervallen: Misschien dat de winkel waar je hem aangeschaft hebt zo vriendelijk is, het alsnog voor je te proberen :?

Flashen doe ik btw altijd onder DOS...

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
misschien dat ze daarom 2c versies uitgebracht hebben?
daar werkt het flashen wel bij 16/10/40 =)

Human Bobby

Verwijderd

hahaha dikke skik! :) je had eerst check progje moeten draaien! whahaha

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04 20:58
[b]Op zondag 30 december 2001 16:48 schreef werty
Flashen doe ik btw altijd onder DOS...
Tja, gaat een beetje moeilijk als het flashprogramma alleen voor windows is :P

Maar voor diege met het orig. probleem, eff liteon mailen, krijg je een dos flasher, problem solved.
Super support die gasten !!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:57
bel Liton is op! zitten ze hier in Nederland?

• hplos.nl
  • Laatst online: 28-01 19:01

hplos.nl

Zo doet men dat

Op zondag 30 december 2001 13:14 schreef Hokje het volgende:
hmmm ik zat er ook aan te denken om m'n firmware up te daten ... ben nu bezig met downen ervan .. maar doe 't denk ik toch maar niet ......

ik heb wel gehoord dat je je liteon 16x op 24x kunt laten branden .... maar mot je dat de update voor je 16x hebben of die van 24x ( als 't die van 24x is, is 't helemaal lijp .. als 't bij de orginele al vaak fout gaat ..... )

wat zal ik doen ????

en ken ik dan ook 90 min cd's branden ?? dat doet ie nu namelijk ook niet !! :(
niemand een tip ofzo ????

pc | server | laptop | pda

Pagina: 1