Sinds corona werk ik vanuit huis, net als vele anderen. Hierbij maak ik lange dagen vanachter de computer. Nu ervaar ik hierdoor klachten in de nek, rug of soms zelfs de ogen (droog). Ik krijg dan vanuit het werk te horen dat je voldoende moet bewegen en zo nu en dan in de verte moet kijken. Allemaal leuk en aardig, maar dat vergeet ik veel te vaak om te doen.
Nu doen wij sinds een paar weken mee met een pilot. Daarin mogen we een soort slimme webcam gebruiken die let op je werkhouding middels AI. Het is een gesloten systeem, dus de baas kan niet mee kijken gelukkig
. Mogelijk komt er later nog een app, maar dat is nog in ontwikkeling.
Het komt erop neer dat dit apparaat advies geeft om gezond te werken. Het kijkt naar of je niet te dichtbij het scherm en voldoende afwisselend zit, je om de 20 minuten even wegkijkt in de verte. Het apparaat kost zo'n 175 euro inclusief één gratis software update. Het bedrijf kan ook een garantieservice bieden, dan betaal je een jaarlijkse fee per product, je ontvangt dan software updates en bent verzekerd van een werkend product.
Alleen mijn vraag is nu, hoe zouden jullie dit vinden? De baas betaalt
.Dit zou dus een aanvulling of vervanging kunnen zijn op het gebruik van een ergonomische stoel of een zit-sta bureau. Missen jullie iets, zouden jullie het gebruiken als het werk deze optie aanbiedt? Er bestaan al wel programmaatjes die iets soortgelijks doen, maar die feedback berust op timertjes.
Nu doen wij sinds een paar weken mee met een pilot. Daarin mogen we een soort slimme webcam gebruiken die let op je werkhouding middels AI. Het is een gesloten systeem, dus de baas kan niet mee kijken gelukkig
Het komt erop neer dat dit apparaat advies geeft om gezond te werken. Het kijkt naar of je niet te dichtbij het scherm en voldoende afwisselend zit, je om de 20 minuten even wegkijkt in de verte. Het apparaat kost zo'n 175 euro inclusief één gratis software update. Het bedrijf kan ook een garantieservice bieden, dan betaal je een jaarlijkse fee per product, je ontvangt dan software updates en bent verzekerd van een werkend product.
Alleen mijn vraag is nu, hoe zouden jullie dit vinden? De baas betaalt