Welke draadloze opslag voor Nvidia Shield

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victorhemmings
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 26-09-2022
Ik heb een Nvidia shield waar ik gedownloade videos mee afspeel. Ik zet altijd via USB de bestanden op m'n externe harde schijf, en dan verbind ik de externe harde schijf via USB met de Shield. Er zijn 2 problemen met deze aanpak:
1. Ik ben lui dus ik wil niet elke keer op en neer lopen
2. Ik doe dit zo vaak, dat ik het gevoel heb dat de USB poort van de Shield het wel eens zou kunnen begeven.

Ik heb al wat onderzoek gedaan en ik denk dat een NAS een goede oplossing zou zijn. Echter maak ik me zorgen over of dit goed werkt i.c.m. de Shield. Ik heb al verschillende berichten gelezen dat dit problemen opleverde.

Bestaat er niet een harde schijf die ik via USB altijd aan de Shield verbonden kan laten zijn, en die ik daarnaast via WiFi kan bereiken zodat ik via mijn laptop bij de bestanden kan?
Via Google heb ik niets kunnen vinden, maar misschien Google ik niet op de juiste termen.
Budget is minder belangrijk dan dat het goed werkt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:20

br00ky

Moderator Harde Waren
Waar komen die bestanden vandaan? Kan je geen Plex server opzetten en het direct streamen naar je shield? Dat is immers gratis.

[ Voor 9% gewijzigd door br00ky op 06-12-2021 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victorhemmings
br00ky schreef op maandag 6 december 2021 @ 16:53:
Waar komen die bestanden vandaan? Kan je geen Plex server opzetten en het direct streamen naar je shield? Dat is immers gratis.
Van torrents (uTorrent en Transmission) of van nieuwsgroepen (via Sabnzb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomox
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 04-05 23:23
Koop een simpel NASje, kun je ook gemakkelijk vanaf streamen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
victorhemmings schreef op maandag 6 december 2021 @ 17:05:
[...]

Van torrents (uTorrent en Transmission) of van nieuwsgroepen (via Sabnzb)
Ik bedoel, met welk apparaat zet je ze op je USB device. Als dat een desktop of laptop is, is het een kwestie van die in hetzelfde netwerk te hangen als je shield en een Plex server te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doomtech
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 02:34
Inderdaad alles op hetzelfde (liefste bedrade) netwerk zetten. Hier gaat alles via een SMB verbinding via Kodi. Ben je helemaal het heertje als je dit eenmaal opgetuigd hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victorhemmings
br00ky schreef op maandag 6 december 2021 @ 18:03:
[...]

Ik bedoel, met welk apparaat zet je ze op je USB device. Als dat een desktop of laptop is, is het een kwestie van die in hetzelfde netwerk te hangen als je shield en een Plex server te starten.
Met m'n macbook pro.
Klinkt leuk maar dan moet je zeker altijd je laptop aan hebben staan als je wilt streamen? Dat zou wel een nadeel zijn, dan liever via USB.

Ik ben er overigens ook achter gekomen dat met m'n macbook een Samba share aan kan maken en dan rechtstreeks bij de Shield (en de daaraan gekoppelde externe harddisk) kan. Dus dat is top. Alleen gaat het kopieeren erg langzaam. Ongeveer een uur voor 20Gb. Met USB gaat dit via zo'n 10 Minuten.
Is daarvoor geen oplossing te vinden, zoals een snellere router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
bedraad aansluiten ipv wireless..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
victorhemmings schreef op maandag 6 december 2021 @ 20:41:
[...]

Met m'n macbook pro.
Klinkt leuk maar dan moet je zeker altijd je laptop aan hebben staan als je wilt streamen? Dat zou wel een nadeel zijn, dan liever via USB.
Dat wel, maar een NAS staat ook aan. Ik zou zelf een NAS overwegen als je hem óók voor andere zaken gaat gebruiken zo backup en fileserver (eventueel van buiten je netwerk bereikbaar). Als je alleen films wil streamen zou ik lokaal streamen of een grotere externe drive kopen.
Pagina: 1