Wifi antenne verlengen camera

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DBC87
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 03-11-2024
Beste allen,

Ik weet niet zo waar ik dit topic moet plaatsen, vandaar algemeen.

Ik heb een setje wifi camera's met wifi nvr. Nu heb ik één camera welke net te ver buiten bereik staat.

De camera staat aan de buitengevel en het signaal moet hemelsbreed 30 meter meerdere dikke geïsoleerde muren door.

Kan ik de antenne met een verlengkabel dichterbij de ontvanger plaatsen?

Dus vanaf de camera een bv 10m coax verlengkabel.

De Wifi NVR heeft twee antennes, zou ik één van die antennes door middel van zo'n kabel een andere locatie kunnen geven?

De camera of nvr verplaatsen is helaas geen optie.

Ik hoor graag van jullie!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:44

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Het is een wifi camera, dus ik zou zeggen dat de verbinding meer afhankelijk is van het bereik van het access point of router dan van de antenne. De antenne in je eigen mobiel is niet heel groot en toch heb je afhankelijk van je AP op een flinke afstand een vol bereik.

Verlengen van de antennekabel zou moeten kunnen, maar ik vraag me af of je dan niet beter gewoon een bedrade cam had kunnen kopen.

Daarbij, als jij dikke geisoleerde muren hebt heb je indoor vermoedelijk ook een slecht bereik. Een extra AP zal dat ook verbeteren.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DBC87
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 03-11-2024
The Eagle schreef op maandag 6 december 2021 @ 16:25:
Het is een wifi camera, dus ik zou zeggen dat de verbinding meer afhankelijk is van het bereik van het access point of router dan van de antenne. De antenne in je eigen mobiel is niet heel groot en toch heb je afhankelijk van je AP op een flinke afstand een vol bereik.

Verlengen van de antennekabel zou moeten kunnen, maar ik vraag me af of je dan niet beter gewoon een bedrade cam had kunnen kopen.

Daarbij, als jij dikke geisoleerde muren hebt heb je indoor vermoedelijk ook een slecht bereik. Een extra AP zal dat ook verbeteren.
De camera's zitten niet op het algemeen wifi netwerk, maar hebben een eigen wifi netwerk. De nvr is daarnaast ook met een kabel op het netwerk aangesloten.

Ik heb niks gekocht ;) dus geen optie om een bekabelde te nemen.

Ik zat zelf aan deze te denken: https://www.camerashop24....i-draadloos-antenne-kabel

Wat is een AP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:44

The Eagle

I wear my sunglasses at night

AP = Access Point.
Eigen wifi netwerk...is dat een eigen SSID of echt eigen access points etc, dus fysiek gescheiden?
Is dit thuis of bedrijfsmatig?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:55
Zo te lezen maakt de camera rechtstreeks verbinding met de NVR. Antennes verlengen kan, maar de winst die je daarmee haalt verdwijnt letterlijk in de extra lengte kabel.
Het wifi gedeelte van de NVR bypassen en zelf iets opzetten lijkt mij de meest haalbare oplossing als je de camera niet wilt vervangen.