account login restricten tot een bep. workstation

Pagina: 1
Acties:

• Elroyv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-01-2023

Elroyv

Novell Rulezzzz

Topicstarter
Wie kan me helpen met het volgende:

We hebben een netware 5.1 IP only netwerk.
Er zijn 20 logins aangemaakt waarvan de namen corresponderen met die van de machine.

Nu moet er voor gezorgt worden dat bv. de inlogcode 1301 alleen maar kan inloggen op de machine 1301.

Vroeger, in nw 3.12, deed men dit door in het useraccount de login restricties te zetten op het macadres van de betreffende machine.

Nu is het zo dat je wel restricies kan zetten op ipadres (houd in dat de machine's een vast ip moeten hebben).
Echter maken we liever gebruik van de dhcpserver om de ipadressen uit te delen.

Kan je, als je een iponly netware51 netwerk hebt, de logins ook op een andere manier, zoals bv het macadres van een station restricten zodat dit account alleen maar kan inloggen op de machine met dit macadres ipv ipadres?

Ik hoop dat het verhaal een beetje duidelijk is en dat iemand me kan helpen....

Elroy

Gaan we lopen rotzooien of gaan we met novell aan de slag?

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-07 14:29
DHCP server zo configureren dat ie IP aan MAC adres knoopt... tenzij iemand dan met je netwerkkaartjes aan de loop gaat horen ze dus bij 1 machine..

• Elroyv

Elroyv

Novell Rulezzzz

Topicstarter
Op dinsdag 21 augustus 2001 19:20 schreef _-= Erikje =-_ het volgende:
DHCP server zo configureren dat ie IP aan MAC adres knoopt... tenzij iemand dan met je netwerkkaartjes aan de loop gaat horen ze dus bij 1 machine..
Hmmmm hoe doe je dit? Oke, met de dns/dhcp console, maar wat stel je hier psies in?

• Elroyv

Elroyv

Novell Rulezzzz

Topicstarter
Anyone?