PS5 Gaming TV aankoop advies

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik zoek een?
55" Gaming TV voor PS5 met HDMI 2.1; VRR ondersteuning (=PS5 zal dat krijgen); uitstekende zwartwaardes (=heel goede FALD) ; liefst geen OLED (ik blijf huiverig voor inbranden)

Wat is je budget?
max 2k

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Enkel PS5 console gaming. Daarom minimaal HDMI 2.1 en VRR ondersteuning. Zo laag mogelijke input lag. Goede tot uitstekende zwartwaardes. Liefst geen OLED maar een LED met zeer goede FALD.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik ben al enige tijd aan het rondkijken en ik begin te denken dat wat ik zoek niet bestaat. De Samsung Q95T komt in de buurt maar de FALD geeft naar wat ik begrijp niet voldoende kwaliteit (traag; blooming;weinig zones). Ik vaar al jaren op Sony LCD's maar op dit moment biedt Sony geen high-end LED die aan mijn eisen voldoed(?) X93J heeft iig geen VRR; (FALD) is niet premium

De meeste zullen zeggen: koop een CX. Dat lijkt ook een no-brainer, maar ik vertrouw OLED simpelweg niet en heb geen zin in de stress. Als iemand een verkoper kan aanwijzen met inbrand garantie voor 5 jaar, dan wel. Anders kijk ik liever naar Led schermen. Ik zoek eigenlijk een high end Sony met HDMI 2.1, VRR en betere FALD dan wat ik nu heb.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07:52

skoozie

SCSI

plattetv.nl kan je 5 jaar garantie bij kopen, kan je zoder stress 5 jaar vooruit. Voor goede zwart waardes zou ik niet naar LCD kijken. Als je geen OLED wil kan je misschien kijken naar Samsung QLED?

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online
Dank voor je antwoord. Ik zal naar plattetv.nl kijken.

Wat QLED betreft, begrijp ik het goed dat de Q95t het beste is wat Samsung aanbiedt? Want de FALD van dat dingis niet super...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12:42
Voor een goede aftersales moet je vooral niet bij bovenstaande winkel zijn.

De hoeveelheid zones bij een FALD tv is niet allesbepalend, een goede algoritme is net zo belangrijk en willicht nog belangrijker. Samsung kiest bewust voor dieper zwart en verzadigde kleuren, terwijl Sony zich meer richt op een accuratere beeldweergave waarbij schaduwdetails bewaart blijven en kleuren/ HDR natuurlijker oogt.

De Samsung QN93A/ QN95A biedt de meeste dimming zones en VRR (bereik van 48 tot 120 Hz), de Sony X95J heeft een stuk minder dimming zones maar door het zeer goede algoritme komt het toch redelijk in de buurt van de QN93A/ QN95A.

Hou er verder rekening mee dat 4K @120Hz en VRR vooral marketing termen zijn op de nieuwe generatie consoles. De meeste games worden geoptimaliseerd voor 4K @60Hz en framedrops komen minder voor doordat de studio's maar enkel met één of twee systemen rekening hoeven te houden i.p.v. met tig variabelen die op een pc mogelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online
Dus plattetv.nl is gevalletje garantie aansmeren en als het erop aankomt weigeren obv de voorwaarden oid? Hmm liever niet inderdaad.

Reden voor HDMI 2.1 ligt hem deels ook in aanbod van 40fpsx120hz games. Ik heb gezien hoe onwijs goed dat werkt in Ratchet en Clank. Verwacht dat het een trend wordt.