Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-09 10:44
Jaren geleden heb ik ooit de Motorola Razr V6 Maxx SE gekregen van mijn ouders. Na jaren gebruik ben ik toen overgegaan op smartphones, maar nog altijd is het mijn back-uptelefoon, en daarnaast natuurlijk ook een stukje nostalgie.

Echter, een tijdje geleden bleek ineens dat 'ie niet meer wilde opstarten. Ik dacht eerst dat het de accu was, aangezien ik die nooit tussentijds heb vervangen. Ik vond toen online een vervangende accu en heb die erin gestopt. Helaas wil 'ie nog altijd niet opstarten. Wel voel ik een trilling als ik hem aan probeer te zetten en lichten de toetsen even op. Ik ben bang dat er dus iets anders kapot is, bijv. het scherm.

Maar nu komt mijn vraag: gezien de leeftijd van de telefoon, kan ik hem niet zomaar overal wegbrengen voor reparatie. Weet iemand of er ergens een winkel is die zo'n ‘ouwe jongen’ nog kan repareren? Of is er misschien een handige tweakers op dit forum die hem eens zou kunnen nakijken/repareren?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:29
Dat even trillen en het even oplichten van de toetsen klinkt als wanneer de accu onder capaciteit is en zichzelf weer uitschakelt. (Zo herinner ik het me in ieder geval van "feature phones" dat gedrag)

Wellicht domme vraag, maar je hebt het toestel cq. nieuwe accu wel even een dagje aan de lader gehangen?

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:22
Heb je de spanning van je “nieuwe” batterij al eens gemeten? Goede kans dat dat ding jaren op de plank heeft gelegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
@Turismo Ja, ik heb hem 2 keer een dag aan de oplader gehad. Ook 2 verschillende oplaadkabels geprobeerd.

@hcQd Hoe meet ik die spanning? Het is trouwens wel degelijk een nieuwe accu, hetzij gemaakt door een ander bedrijf dan Motorola (dus een “3rd-party-accu”).

[ Voor 47% gewijzigd door TheVivaldi op 06-12-2021 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:22
Met een multimeter lijkt mij het handigst, de contacten zitten achterop, als ik naar de juiste afbeelding zit te kijken. Onder de 3V beginnen ze schade op te lopen, onder de 2,5 kun je hem wel weggooien.

[ Voor 25% gewijzigd door hcQd op 06-12-2021 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Hmm, moet ik even kijken of ik ergens een multimeter kan regelen, want ik heb er geen…

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:29
En anders kan je eens kijken of er een zogenaamde "Repair Cafe" in jou buurt is.
https://repaircafe.org/

Ik heb er geen ervaringen mee, maar hoor wel altijd veel positieve dingen erover.

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Die dingen zijn qua hardware slecht te reparen, enkel wanneer je daar goede meetapparatuur voor hebt, schema's voor hebt en weet waar je mee bezig bent.

Wanneer je een moederbordje of andere onderdelen voor dit toestel kunt vinden kun je zelf gaan sleutelen. Je kunt dan het hele onderdeel vervangen in plaats van mogelijk een stukje soldeerwerk. Dit is ook wat een telefoonreparatiebedrijf(je) doet, tenzij je de echte soldeerders hebt. Die categorie heeft wel een ander prijskaartje dan de onderdelenvervangers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Turismo schreef op maandag 6 december 2021 @ 16:19:
En anders kan je eens kijken of er een zogenaamde "Repair Cafe" in jou buurt is.
https://repaircafe.org/

Ik heb er geen ervaringen mee, maar hoor wel altijd veel positieve dingen erover.
Wat een geweldig idee! Dat ik daar zelf niet aan gedacht heb. Maar helaas moet ik zo te zien nog even wachten, want het café vlakbij me is gesloten vanwege de coronamaatregelen, 2 anderen iets verder uit de buurt zijn op voor mij onhandige tijden en 1 andere in de buurt heeft tot nader order een innamestop omdat er te weinig vrijwilligers zijn.
Pagina: 1