Glasvezel doortrekken van onderbuurman?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJansen1
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 18-11-2024
Ik ben net verhuisd, naar een huurappartement op de eerste verdieping. Er is alleen DSL beschikbaar, met een maximumsnelheid van 46 mbit/s, wat me wat aan de krappe kant lijkt.
Nou is er op de begane grond wel glasvezel van Ziggo beschikbaar, en ik heb toestemming van de eigenaar om dat op mijn kosten door te laten trekken, en de onderbuurman wil daaraan meewerken (zolang hij er geen nadeel van heeft natuurlijk).

Ik vraag me dus af of dat makkelijk gaat, ik begrijp dat het vaak via de meterkast gaat, daar is wel ruimte lijkt het, via het gat waar de DSL kabel doorheen gaat.
Maar is dat zo af te splitsen van de glasvezel kabel van de onderbuurman? En krijgt een Ziggo monteur dat makkelijk omhoog door zo'n bestaand gat? Enig idee van de kosten?

Ik ben bang dat ik een monteur laat komen en het dan toch niet mogelijk blijkt, en dus voor niks betaal, of dat het veel duurder blijkt. (voor 100 euro zou ik het zeker doen, 200 ook nog wel denk ik maar daarna wordt het een beetje duur gezien het niet mijn huis is).

[ Voor 4% gewijzigd door AJansen1 op 06-12-2021 14:16 ]

Beste antwoord (via AJansen1 op 21-12-2021 16:20)

• Kasper1985
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-06 15:48
AJansen1 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 16:02:
@Dieks77 Dat is inderdaad exact dezelfde!

@Hann1BaL er zit ook geen opening aan de onderkant. Denk dat als er iets uitkomt het via de achterkant gaat, al is dat ook niet duidelijk te zien in de link van @Dieks77.

@Felyrion Ja ik val wel binnen het Ziggo dekkingsgebied, want mijn onderbuurman heeft Ziggo.

@Kasper1985 Hmm ok, toch weer slecht nieuws dus.. Zou een foto van de meterkast van de buurman uitsluitsel kunnen geven?
Zou kunnen. Maar de enige die hier uitsluitsel over kan geven is Ziggo uiteindelijk. Je kan het eens op de Ziggo community proberen. Daar zitten over het algemeen mensen van Ziggo zelf die net iets verder en dieper in systemen kunnen kijken dan de gemiddelde call center medewerker.

Plaats daar wat fotos en vraag of je alsjeblieft klant mag worden. Dan krijg je vast wel een reactie die meer duidelijkheid geeft.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nielsicq
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Heb je Ziggo al gebeld wat er mogelijk is?

wat niet past, wordt gelast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJansen1
@nielsicq Ja een keer gebeld en een keer in een winkel gevraagd, de ene dacht dat het kon en de andere van niet.. dat waren zelf geen monteurs, had niet het idee dat ze er iets van wisten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Als de onderbuurman zelf glasvezel gebruikt, dan ben je eigenlijk al klaar. Een glasvezelaansluiting wordt nergens "gesplitst". Die loopt van jouw huis naar de wijkkast in 1 stuk.

Als jouw onderbuurman geen glasvezel gebruikt, dan is het technisch waarschijnlijk wel mogelijk om dat te verlengen tot in jouw appartement, maar dan:
- kan je onderbuurman dus geen glasvezel abo meer nemen
- kun je net zo goed een UTP kabel van de onderbuurman naar jouw appartement trekken

Ik vraag me af of ze hier bij Ziggo iets mee kunnen. Dit is toch wel "wat afwijkend". :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 04-06 13:07
Bij KPN kun je een verplaatsing van de FTU (je glasvezel aansluiting) aanvragen, mits dit binnen de 15 meter valt. Of ziggo hieraan meewerkt weet ik niet, ik weet ook niet of zij de eigenaar zijn van deze kabel omdat ik twijfel of Ziggo zelf aanlegt. Kosten bij KPN zijn iets van 300 euro meen ik.

Je kunt eens kijken op de volgende website of je daar een verplaatsing kunt aanvragen voor jouw adres. https://mijnaansluiting.nl/home

[ Voor 4% gewijzigd door Michel op 06-12-2021 14:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:51
Levert Ziggo ook glas dan? Ik was in de veronderstelling dat de laatste meters altijd coax zijn.

- knip -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-06 08:44
Je kunt een glasvezel niet zomaar "splitsen". Dus tenzij er 2 vezels het pand in liggen houdt het al gauw op. Of je moet met de onderbuurman onderling iets regelen dat hij zijn aansluiting deelt (niet helemaal volgens de voorwaarden waarschijnlijk, maar daar moet je zelf maar een morele afweging in maken dan).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

AJansen1 schreef op maandag 6 december 2021 @ 14:09:
...
Nou is er op de begane grond wel glasvezel van Ziggo beschikbaar...
Ik zou dat nog maar eens controleren. Vziw levert Ziggo helemaal geen glasvezel aan particulieren.

En al zouden ze dat wel doen, dan hoef je nog niet persé die glasvezel door te trekken. Een utp kabeltje achter het modem werkt ook

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJansen1
@Anoniem: 39993 Dat snap ik niet, de onderbuurman gebruikt inderdaad glasvezel, hoezo ben ik klaar dan? Er moet toch alsnog nog een kabeltje van hem naar mij (of dat nou glasvezel is of iets anders).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:19

lasharor

7 december 2004

AJansen1 schreef op maandag 6 december 2021 @ 14:30:
@Anoniem: 39993 Dat snap ik niet, de onderbuurman gebruikt inderdaad glasvezel, hoezo ben ik klaar dan? Er moet toch alsnog nog een kabeltje van hem naar mij (of dat nou glasvezel is of iets anders).
Het gaat om de glasvezel kabels van het gebouw naar Ziggo. Daar moeten bij 2 aansluitingen ook 2 kabels liggen. Als er nu maar 1 kabel aanwezig is in het huis dan is het niet waarschijnlijk dat er ergens nog een kabel beschikbaar is voor de verbinding die jij wilt realiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJansen1
@Brahiewahiewa Ziggo beweert dat er bij mijn onderbuurman glasvezel beschikbaar is, zowel via de postcodecheck als aan de telefoon. Maar KPN zegt dat er geen glasvezel beschikbaar is, dus ik dacht het is dus van Ziggo, waar KPN geen gebruik van kan maken?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 17:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Glasvezel kan je wel doortrekken, net zoals koper, waterleiding of desnoods een tam-tam maar dat betekent niet dat je een eigen aansluiting hebt.

Per huis-adres ligt er 1 glasvezel. Dus, als buurman die gebruikt, moeten jij & hij een splitsing maken bijvoorbeeld naar 2 opeenvolgende IP-segmenten of bijvoorbeeld naar VLAN's. Dan kan jij "meeliften" op zijn snelheid. Echter, als 1 van de 2 een fout maakt (of iets illegaals doet), is de verbinding voor beiden opgeheven vanuit de provider.

Wil jij dus op hetzelfde huisadres je eigen glasvezel, zal je (flinke) kosten moeten maken want dan moet er een tweede vezeltje jouw huis de straat in.

[ Voor 9% gewijzigd door MAX3400 op 06-12-2021 14:34 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erik070
  • Laatst online: 04-06 22:27
Even open deur, maar zie hier al 2 keer gezegd worden: UTP kabel is wel mogelijk. Realiseer je wel dat je dan je netwerk met je buurman deelt. Dat zou je om meerdere redenen niet moeten willen:

- Je deelt 1 IP adres (weet jij veel wat je buurman op Internet doet)
- Als je een gescheiden netwerk wilt zal je hier de apparaatuur voor moeten aanschaffen en zelf configureren/beheren
- Je deelt bandbreedte, nu zal dit met 1Gbit verbinding wellicht te verwaarlozen zijn, maar wederom heb jij geen idee wat je buurman gaat doen op de lijn (wellicht trekt hij de boel toch op 1 of andere manier soms dicht)

Er zijn vast nog wat redenen te verzinnen waarom je dit niet wilt doen.

Heb je een eigen huisnummer of deel je die? Als je die niet deelt kan je wellicht met de verhuurder zorgen voor een eigen KPN en/of Ziggo lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJansen1
Ok, dus ik moet van Ziggo weten of er meerdere glasvezel kabels het gebouw binnenkomen, neem aan dat ze dat in hun systeem moeten kunnen zien zonder dat er iemand langs komt. En als dat niet zo is is het dus niet mogelijk. (Ga inderdaad niet een verbinding delen, denk ook niet dat de buurman dat zou willen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:47
Een aansluiting aanvragen gaat volgens mij via https://www.mijnaansluiting.nl/home Ik heb via die website mijn Ziggo kabel laten verplaatsen van de woonkamer naar de meterkast. Heeft overigens een euro of 500 gekost zo ver ik mij herriner.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:08
BazzH bedoelt 'dan ben je klaar' op een andere manier dan jij het leest, gok ik. Hij bedoelt het als 'het niet kan, dus houd maar op met proberen'.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJansen1
@Hahn Ja snap hem nu, helaas.. dan heb ik geen andere optie dan de 46 Mbit/s verbinding te nemen en hopen dat het snel genoeg is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jansen90
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-03 16:55
Volgens mij zal je toch echt meer informatie moeten gaan halen bij Ziggo. Ziggo levert in sommige gevallen wel degelijk internet via glasvezel (zie ook nieuwsbericht https://tweakers.net/nieu...elheid-blijft-gelijk.html ). Al doet Ziggo dat net even anders dan veel andere providers, aangezien ze nog gebruik maken van de coax modems zouden er wel opties moeten zijn om 2 woningen op 1 vezel aan te sluiten. De scheiding zit hem dan in het Docsis protocol dat zij over de glasvezel laten lopen.. Geen idee echter of dit zo'n wijk is.

12x400WP West Fronius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJansen1
@Jansen90 Hmm ok, het is geen nieuwbouwwijk in ieder geval (centrum van Utrecht), maar de snelheden die in dat artikel genoemd worden komen wel overeen met wat ze beweren dat beschikbaar is voor mijn onderbuurman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJansen1
@MAX3400 @Erik070 @Jansen90 En hoe verandert het verhaal als de onderbuurman kabel heeft in plaats van glasvezel? Want ik weet het nu ook niet meer zeker.. de Ziggo postcode check geeft alleen een snelheid aan (maximaal 1000 Mbit/s down, 50 up), providercheck.nl zegt dat er kabel ligt en geen glasvezel, en bijvoorbeeld dataweb zegt dat er wel glasvezel ligt. Excuses voor de verwarring.

Is een kabel verbinding van de buurman wel op te splitsen, of blijft dat hetzelfde verhaal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:33
Hoe kom je erbij dat dit glas betreft, en niet gewoon coax. Dat gaat tegenwooridg idd tot 1000mbit/s down en 50 mbit/s up. Coax is overigens prima te splitten, sterker nog, dat is precies wat wordt gedaan in de straatkasten (een grote multitap), met soms een versterker.

Via mijnhuisaansluitingen kan je een aanvraag indienen, dan krijg je een vrijblijvende offerte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJansen1
@TereZz Dat las ik ergens op een site als providercheck, kan het nu niet meer achterhalen, maar het lijkt nu inderdaad dat dat niet klopte. Ik zal nog eens met Ziggo bellen om het te verifieren, en dan een aanvraag doen bij die site.

Bedankt allemaal en sorry voor de verwarring!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markisoke
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:17
Naar mijn weten is glasvezel van Ziggo alleen beschikbaar voor grootzakelijke abonnementen.
Je zult hier dus een zakelijk abonnement voor moeten afsluiten met bijbehorende kosten en vereiste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:39
Maar hoe zit jouw woning in elkaar dan? Neem aan dat het geregistreerd staat als een losse woning?
Zo ja, dan zul je wellicht een kabel moeten laten trekken met bijbehorende kosten.
Als er alleen een telefoonlijn je woning in komt, dan zit je vast aan ADSL of iets in de trant.
Als je ook televisie hebt, lijkt het me dat Ziggo ook gewoon kan leveren in je woning. Zo niet, dan moet er van alles geregeld worden wat veelal bij een huurhuis niet interessant is voor de huidige bewoner zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
  • Laatst online: 04-06 22:27
AJansen1 schreef op maandag 6 december 2021 @ 15:16:
@TereZz Dat las ik ergens op een site als providercheck, kan het nu niet meer achterhalen, maar het lijkt nu inderdaad dat dat niet klopte. Ik zal nog eens met Ziggo bellen om het te verifieren, en dan een aanvraag doen bij die site.

Bedankt allemaal en sorry voor de verwarring!
Ik zou als ik jou was dit samen met de verhuurder doen. Nu draai jij voor de kosten op voor aansluiten (mocht je dat laten doen) terwijl jij geen eigenaar bent van de woning. Wellicht is die niet zo welwillend om mee te werken (kost hem tijd en geld), wellicht kan je de verhuurder paaien dat jij het verder regelt met aanwezig zijn als monteur komt enzo. En de verhuurder kan dan bij volgende huurder hogere huur vragen, want meer voorzieningen aanwezig in woning.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:49
weet je zeker dat er een issue is dan? Want de routes die je noemt zijn allemaal ingewikkeld en kosten ook wat geld. Als je 30-40 Mbit hebt is dat voor 90% van de dingen die men doet toch genoeg ? (ja i know, tweakers onwaardig dit maar ik heb ook al jaren een 30Mbit-lijntje voor 2 mensen en echt nul issues)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJansen1
@Arunia Er is DSL aanwezig, ook tv voor zover ik weet, dat gebruikten de vorige bewoners, via TMobile. Het was ooit één huis, maar is opgesplitst in 3 appartementen jaren geleden. Nu is het dus wel een zelfstandige woning. Dus begrijp ik het goed dat jij @TereZz tegenspreekt dat het makkelijk geregeld kan worden? (heb nog niet de tijd gehad om ze te bellen)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

heb nog niet de tijd gehad om ze te bellen
Doe dat dan eerst even? Zoals je ziet, jouw topic en onze vragen & antwoorden zijn niet sluitend. De enige(n) die dag samen wel kunnen doen zijn jij & de providers.

Nogmaals: is het hetzelfde huisadres met de 3 buren? Of is het na de splitsing kadastraal allemaal een apart adres, huisnummer, etc?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pe1opg
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17-03 22:59
In de grote concurrentiestrijd beweren de verkopers van Ziggo al gauw dat hun netwerk uit glasvezel bestaat omdat ze het anders verliezen. Voor 99% klopt hun verhaal ook :-)
Ziggo werkt met glasvezel tot aan de wijkkast en gaat van af daar de laatste gemiddeld 700m over op coax.
Die 98% rekenen ze vanaf het headend of kopstation en die staan bv in Rotterdam, Amsterdam, Den Haag, Lelystad, Leeuwarden, Eindhoven en Zevenaar.
Ik woon in Gelderland tussen Gorinchem en Leerdam en Ziggo levert hier vanuit Zevenaar (oud upc). In Leerdam vanuit Rotterdam (oud upc) en in Gorinchem vanuit Breda (oud casema).
zo komen ze aan hun 99% glasvezel :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJansen1
@MAX3400 Het zijn verschillende adressen. Is dat een probleem dan?

Ik heb inmiddels Ziggo gebeld, weer iemand die er zelf niks vanaf weet en ook nog eens heel chagrijnig was. Na doorvragen bij iemand anders zei ze dat het mogelijk was, en dat mijnaansluiting dat doet, maar daarvoor zei ze al een aantal dingen die duidelijk niet klopten, dus heel veel wijzer ben ik er niet van geworden. Probeer nu contact op te nemen met mijnaansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Niet ophangen voordat je een antwoord hebt.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:39
@AJansen1 Als je vanuit de muur een televisie aansluiting hebt van Ziggo, dan zou je gewoon kabel moeten hebben zeg maar.
Wij kunnen hier vandaan niet zien hoe het bij jou geregeld is. Kun je televisie van Ziggo gewoon aanvragen op jouw adres?
Kan best zijn dat na de scheiding alleen telefonie geregeld is met KPN en op die manier ook de televisie digitaal.
Dan kan het dus zijn dat Ziggo nooit geregeld is op jouw adres, dan zou je dat dus moeten gaan regelen via die link wat zo ook Ziggo al aangegeven heeft, maar dat is allemaal een geval apart zeg maar. Specifieke situaties wat een klantenservice veelal ook niet kan zien. Maar wellicht willen ze met een monteur wel wat regelen om te kijken of het er überhaupt ligt.
Wellicht contact opnemen met mijnaansluiting.nl. Misschien dat zij er zicht op hebben?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oid
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Oid

Is het huis wel officieel gesplits? Bijv. nummer 78 is nu 78A, b, c? staat dat ook zo bij de gemeente? Of is het gewoon een huis waar de huurbaas meerdere 'huizen' van heeft gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJansen1
@Oid Ja, 1, 1bis, etc

Net van mijnaansluiting gehoord dat het splitsen via de buurman tot een eigen verbinding niet mogelijk is, en dat er dus echt een nieuwe kabel naar het huis gelegd moet worden. Dat is voor mij als huurder natuurlijk geen optie om dat te gaan betalen. Dus dan maar hopen dat 46 Mbit/s genoeg is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kasper1985
AJansen1 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 11:25:
@Oid Ja, 1, 1bis, etc

Net van mijnaansluiting gehoord dat het splitsen via de buurman tot een eigen verbinding niet mogelijk is, en dat er dus echt een nieuwe kabel naar het huis gelegd moet worden. Dat is voor mij als huurder natuurlijk geen optie om dat te gaan betalen. Dus dan maar hopen dat 46 Mbit/s genoeg is.
Ik zou toch een aanvraag doen bij mijnaansluiting. Dan krijg je een compleet vrijblijvende offerte die pas bindend wordt als je die getekend terug stuurt.

In mijn geval begreep ik dat er een maximale eigen bijdrage is bijvoorbeeld. Alleen een provider kan beoordelen wat de kosten zijn. En meestal betaal je dus niet de daadwerkelijke kosten.

Als de offerte toch tevenvalt kan je altijd nog overleggen met de huisbaas. Het is voor hem/haar ook een voordeel als er meerdere voorzieningen liggen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJansen1
@Kasper1985 Kan ik doen, maar ik hoorde aan de telefoon al dat werkzaamheden die nu ingepland worden ergens in Maart pas beginnen. Dus met het verwerken van de aanvraag en als het gedaan is het aanvragen bij Ziggo zitten we in eind April waarschijnlijk..

Zou het nog kunnen dat er wél kabel ligt, maar Ziggo het niet weet? Want er zijn 4 van deze punten in het appartement, met coax dus, maar dat zegt nog niet dat ze ook aangesloten zijn. Is er een manier waarop ik dat zelf kan controleren, met een goedkoop apparaatje?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5MwgQsR8eQ5hlGQqRdz4cPAz640=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X7sVC84OophCPjIHQoQYQ6FY.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door AJansen1 op 08-12-2021 11:01 . Reden: afbeelding toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJansen1
@Fr33z Nee weet ik niet zeker, misschien is het inderdaad genoeg, ben ook alleen. Maar bij Tmobile zit ik er meteen een jaar aan vast, of bij KPN kan je het wel maandelijks opzegbaar maken maar dan betaal je 55 euro per maand voor een slome verbinding..

Heb jij nooit last met bijvoorbeeld netflix streamen in de hoogste resolutie, of videobellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

AJansen1 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 11:04:

Heb jij nooit last met bijvoorbeeld netflix streamen in de hoogste resolutie, of videobellen?
Streams 4k zijn ong max 25 Mbit/s

Als je 46Mbit/s haalt dan red je dat alleen wel. Tenzij je games download, video streams kijkt en probeert te videobellen tegelijk.

De meeste streams op netflix zijn in hoge resolutie 10-12 Mbit/s dus op zich is het voldoende.
Wat je niet weet is of je die snelheid ook daadwerkelijk gaat halen. Dat blijft het probleem met DSL.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kasper1985
AJansen1 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 11:00:
@Kasper1985 Kan ik doen, maar ik hoorde aan de telefoon al dat werkzaamheden die nu ingepland worden ergens in Maart pas beginnen. Dus met het verwerken van de aanvraag en als het gedaan is het aanvragen bij Ziggo zitten we in eind April waarschijnlijk..

Zou het nog kunnen dat er wél kabel ligt, maar Ziggo het niet weet? Want er zijn 4 van deze punten in het appartement, met coax dus, maar dat zegt nog niet dat ze ook aangesloten zijn. Is er een manier waarop ik dat zelf kan controleren, met een goedkoop apparaatje?

[Afbeelding]
Dat is zeker een coax aansluiting. Maar of dat ook je hoofdaansluiting is? Kijk in je meterkast of je daar een groene kabel ziet. Is die weer doorgelust naar een witte kabel dan is dat waarschijnlijk deze.

Als je een tv hebt met een tuner kan je die eens aansluiten. Het was nog weleens zo dat Ziggo dingen niet uitzette in de "centrale". Als je mazzel hebt kan zit hier signaal op en kan je het dus zo testen.

Je kan ook eens bij de onderbuurman kijken of dit misschien een doorlussing is vanaf hem. Die aansluiting ernaast is ook interessant. Dat is UTP. Dit zou beide suggereren dat er al eea in de meterkast zit wat hier naartoe is doorgelust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJansen1
@Kasper1985 Dit is mijn meterkast, ik zie wel een half groene half gele kabel die naar het witte kastje gaat, is dat wat je bedoelt? Wat betekent dat dan?

Die kabel op de vorige foto is wat de vorige huurders gebruikten, voor de DSL verbinding, die is dus in ieder geval aangesloten.

De tweede foto hieronder is mijn TV, rechts onder lijkt me coax, dus die aansluiten? En wat moet ik dan zien?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/01gv8NWWPWhrEbD5ZSRS0eommyw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cE78jXVrjRKCFhHEZgKvuASJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6H1gHJYsMIdrW_PlGI6urSvn-Rk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2uBiXQRfQohmwLDCmxFaLje5.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door AJansen1 op 08-12-2021 13:33 . Reden: fotos omgewisseld ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Als dat de meterkast van de onderbuurman is: Daar komt dus COAX binnen en wordt daarna gesplitst, waarschijnlijk voor het signaal boven.

Hier kan een Ziggo internetverbinding tussen.
Alleen is de vraag of die op jouw adres kan staan ipv de buurman.

Als de onderbuurman al Ziggo heeft, dan vraag ik mij af waarom ik het modem nergens aangesloten zie op de COAX.

Misschien interpreteer ik de foto wel verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper1985
AJansen1 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 13:32:
@Kasper1985 Dit is mijn meterkast, ik zie wel een half groene half gele kabel die naar het witte kastje gaat, is dat wat je bedoelt? Wat betekent dat dan?

Die kabel op de vorige foto is wat de vorige huurders gebruikten, voor de DSL verbinding, die is dus in ieder geval aangesloten.

De tweede foto hieronder is mijn TV, rechts onder lijkt me coax, dus die aansluiten? En wat moet ik dan zien?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik zie erg veel coax achtigs in die meterkast. Ik denk dat ik in jouw plaats gewoon de gok zou nemen. Ziggo bestellen. Dan sturen ze een (gratis) monteur. Laat die de boel dan maar uitzoeken/testen/meten en aansluiten.

TV: de meest rechter aansluiting waar boven staat “cable” is waar je op wilt aansluiten.

Dan moet je in het menu van je tv zenders gaan zoeken. Dat verschilt per TV merk type etc. Hangt er ook vanaf welke regio je woont welke codes je nodig hebt etc. Google is uw vriend.

Edit: Inderdaad is dit jouw eigen persoonlijke meterkast of is dit een gedeelde meterkast? Er zitten noga wat vertakkingen mbt coax.

Heb je verder in het appartement nog coax aansluitingen?

[ Voor 6% gewijzigd door Kasper1985 op 08-12-2021 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJansen1
@Kasper1985 @Hann1BaL Dit is mijn persoonlijke meterkast. In mijn appartement zitten 4 van die aansluitingen zoals op de eerste foto (3 in de woonkamer en 1 in de slaapkamer, een beetje overkill ik weet het).

Maar in die methode met de TV zou ik er dus achter kunnen komen of A. én er kabel aanwezig is én het door vorige huurders gebruikt is én het niet afgesloten is door Ziggo, of B dat een van de vorige stappen niet waar is, mogelijk alleen de laatste?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Als je geen signaal hebt, zegt dat niets.
Als je wel TV signaal op je coax hebt, zegt dat dat er ergens Ziggo binnenkomt, maar nog niet of dat direct vanaf Ziggo is, of dat van je beneden buurman zou komen (in theorie.)

Dus ik zou ook vooral het advies van @Kasper1985 volgen en laat Ziggo het maar uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJansen1
@Hann1BaL Ja dat klinkt de moeite waard. Dan betaal ik waarschijnlijk wel de kosten van de monteur als het toch niet mogelijk blijkt, maar heb ik het in ieder geval geprobeerd.

Even samenvattend, we hebben dus vastgesteld dat (zeer waarschijnlijk) de 4 coax aansluitingen in mijn appartement met coax kabels verbonden zijn met dat witte kastje in de meterkast, wat weer met een groen/geel kabeltje verbonden is, hieronder nog een closeup van het andere eind van die kabel als dat helpt.

Dus blijft de vraag of dat verder ergens op aangesloten is of niet. Het kan nergens naartoe gaan, of het kan precies zijn wat ik nodig heb, is het ook nog mogelijk dat er wel een tv signaal verbonden is maar geen wifi?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sBr39bjov96uimnsGA7MZHcZ6dk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TFjcS9N8dEkyk2hPYDtGTdLx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-06 08:44
dat is gewoon een aardedraad.

Misschien is het kastje door het achterbord heen aangesloten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kasper1985
AJansen1 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 15:27:
@Hann1BaL Ja dat klinkt de moeite waard. Dan betaal ik waarschijnlijk wel de kosten van de monteur als het toch niet mogelijk blijkt, maar heb ik het in ieder geval geprobeerd.

Even samenvattend, we hebben dus vastgesteld dat (zeer waarschijnlijk) de 4 coax aansluitingen in mijn appartement met coax kabels verbonden zijn met dat witte kastje in de meterkast, wat weer met een groen/geel kabeltje verbonden is, hieronder nog een closeup van het andere eind van die kabel als dat helpt.

Dus blijft de vraag of dat verder ergens op aangesloten is of niet. Het kan nergens naartoe gaan, of het kan precies zijn wat ik nodig heb, is het ook nog mogelijk dat er wel een tv signaal verbonden is maar geen wifi?

[Afbeelding]
Neen. Groen/geel is (over het algemeen) aarde. Je zie die dus ook duidelijk je stoppenkast in gaan :-) Ik zou je aanraden daar vanaf te blijven tenzij je weet wat je doet.

Dat witte kastje is ook coax (rechts) maar hoe het verder allemaal in elkaar zit? Geen idee.

Als je een bestelling kan plaatsen op de ziggo website met jouw persoonlijk toevoeging (bis/I/II/III etc) dan zou dat suggereren dat elk appartement een eigen groene kabel heeft vanaf de straat. Als dat inderdaad het geval is dan kan je dus gewoon bestellen en krijg je een monteur die dan de boel kan gaan uitzoeken.

Alle diensten worden geleverd over dezelfde kabel. Dus internet (geen wifi dat zit op het kastje wat je gaat krijgen) TV en eventueel telefoon. Alles zit op die kabel. Wat er administratief aangezet wordt en waar je gebruik van kan maken hangt van je abonnement af.

[ Voor 7% gewijzigd door Kasper1985 op 08-12-2021 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJansen1
Kasper1985 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 15:37:
[...]
Als je een bestelling kan plaatsen op de ziggo website met jouw persoonlijk toevoeging (bis/I/II/III etc) dan zou dat suggereren dat elk appartement een eigen groene kabel heeft vanaf de straat. Als dat inderdaad het geval is dan kan je dus gewoon bestellen en krijg je een monteur die dan de boel kan gaan uitzoeken.
Maar dat kan dus niet, daar begon alles mee, de Ziggo postcodecheck geeft "Helaas, hier is nog geen Ziggo aansluiting". Dus dan zou ik ze moeten bellen en zeggen dat het volgens mij wel kan, en hopen dat ze het dan komen doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dieks77
  • Registratie: November 2009
Dat witte kastje naast de groepenkast is een (Ziggo) AOP of SOP (Abonnee/Signaal Overname Punt)
Daar achter/in zit je Kabel aansluiting

Lijkt precies deze:
https://www.bol.com/nl/nl...errer=socialshare_pdp_www

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Je kunt naar Ziggo gaan en zeggen dat je wel degelijk een COAX aansluiting in je meterkast hebt. Wat mij opvalt: Ik zie geen groene kabel uit je COAX aansluiting komen aan de onderkant. Die verwacht ik toch wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kasper1985
AJansen1 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 15:45:
[...]

Maar dat kan dus niet, daar begon alles mee, de Ziggo postcodecheck geeft "Helaas, hier is nog geen Ziggo aansluiting". Dus dan zou ik ze moeten bellen en zeggen dat het volgens mij wel kan, en hopen dat ze het dan komen doen.
Ah. Dat had ik gemist. Ik dacht dat dat ging over glasvezel. In dat geval komt deze coax constructie (waarschijnlijk) bij de buurman vandaan.

Dan kom je dus alsnog uit op het delen van je verbinding met je buurman. Of een eigen aansluiting aanvragen via mijnaansluiting.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:51

Felyrion

goodgoan!

Het witte Coax kastje in de meterkast lijkt wel op de kastjes die Ziggo tegenwoordig ook gebruikt als AOP (Abonnee overname punt).
Zie bijvoorbeeld https://www.cablers.nl/DIO

Al kan het ook een doorlus zijn van je buurman. Dat is zo niet te zien.

Nog een vraag: val je wel binnen Ziggo dekkingsgebied? Zo zit ik zelf in een gebied waar Ziggo helemaal niet levert maar dat Caiway dat doet.

edit:
AOP was hierboven ook al gezegd inmiddels :X

[ Voor 7% gewijzigd door Felyrion op 08-12-2021 15:57 ]

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Felyrion schreef op woensdag 8 december 2021 @ 15:55:

Nog een vraag: val je wel binnen Ziggo dekkingsgebied? Zo zit ik zelf in een gebied waar Ziggo helemaal niet levert maar dat Caiway dat doet.

edit:
AOP was hierboven ook al gezegd inmiddels :X
Utrecht Centrum. Dus zeker Ziggo gebied.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:46
Lijkt allemaal wel netjes apart gesplitst per appartement.

Er is een eigen energie meter onder de groepenkast.
Er is een eigen overname punt van KPN.
Er is een overnamepunt van Ziggo, alleen zien we de kabel niet, die komt waarschijnlijk van achter de houten wand, net zoals de kpn kabel.

Volgens mij moet je prima internet via coax aan kunnen vragen op je eigen adres.

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJansen1

@Hann1BaL er zit ook geen opening aan de onderkant. Denk dat als er iets uitkomt het via de achterkant gaat, al is dat ook niet duidelijk te zien in de link van @Dieks77.

@Felyrion Ja ik val wel binnen het Ziggo dekkingsgebied, want mijn onderbuurman heeft Ziggo.

@Kasper1985 Hmm ok, toch weer slecht nieuws dus.. Zou een foto van de meterkast van de buurman uitsluitsel kunnen geven?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Kasper1985
AJansen1 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 16:02:

Zou kunnen. Maar de enige die hier uitsluitsel over kan geven is Ziggo uiteindelijk. Je kan het eens op de Ziggo community proberen. Daar zitten over het algemeen mensen van Ziggo zelf die net iets verder en dieper in systemen kunnen kijken dan de gemiddelde call center medewerker.

Plaats daar wat fotos en vraag of je alsjeblieft klant mag worden. Dan krijg je vast wel een reactie die meer duidelijkheid geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
Maak dat witte kastje van Ziggo eens open dat rechts naast de groepenkast zit. Is die aangesloten met een groene kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJansen1
@Kasper1985 Goed idee, was ik toevallig net mee bezig (wacht nog op een verificatie mail).

@WVL_KsZeN Ik krijg hem niet zomaar open, schroefje en kabel eruitgehaald en eraan getrokken maar komt niet los, wil 'm ook niet stuktrekken natuurlijk..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
  • Laatst online: 18:11
Over glas: toen ze dat hier aan het aanleggen waren (Ik gebruik het niet overigens, ik zit op ziggo/coax) belden ze steeds naar het centrale kabelpunt. Dan sloten ze daar de testbak aan, en aan mijn kant een apparaatje en zo werd de hele vezel van mijn huis naar de wijkkast doorgetest. Dat was bij ieder huis hetzelfde. Ergo: ieder huis z'n eigen vezel.

Alle bekabeling lijkt hier áchter het montagebord te lopen dus dat geldt voor dat AOP ook. Een AOP heeft ook een aardpin, dus daar loopt die groen/gele aan de rechterkant naartoe.
Het feit dat het er overigens als een AOP uit ziet zegt niks. Je wordt doodgegooid met die dingen bij Ziggo, ik heb er ook zeker 5 in een doos liggen, en ik gebruik ze ook wel eens als ik snel iets "netjes" wil afmonteren.
Als de draad die erachter zit niet groen is, is het geen echt AOP en ik vermoed dat hier een signaal is afgesplitst van beneden. Dat zie je namelijk wel vaker in oudere panden. Voor telefonie was immers vanaf het begin een eigen kabeltje noodzakelijk, terwijl Coax vroeger pure broadcasting was.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
AJansen1 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 16:22:
@Kasper1985 Goed idee, was ik toevallig net mee bezig (wacht nog op een verificatie mail).

@WVL_KsZeN Ik krijg hem niet zomaar open, schroefje en kabel eruitgehaald en eraan getrokken maar komt niet los, wil 'm ook niet stuktrekken natuurlijk..
Achter dat ene schroefje zit weer een andere schroef. Dat is maar een klein plaatje in het midden wat je met die ene zichtbare schroef vastzet.

Als je klant gaat worden bij ziggo komt er overigens toch een nieuwe, ik denk dat deze er al even hangt en dan is ie dus verouderd. Ziggo doet nooit moeilijk over toesturen installatiematerialen.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-06 13:48
Edit: nvm

[ Voor 98% gewijzigd door mugenmarco op 08-12-2021 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Mistraller schreef op woensdag 8 december 2021 @ 16:30:
[...]

Als je klant gaat worden bij ziggo komt er overigens toch een nieuwe, ik denk dat deze er al even hangt en dan is ie dus verouderd. Ziggo doet nooit moeilijk over toesturen installatiematerialen.
Maar Ziggo kan wel moeilijk doen als (achteraf) blijkt dat storingen te wijten zijn aan doe-het-zelvers die via een forum wel ff schroefje, plaatje & kabeltje hier en daar lostrekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alm4riC
  • Registratie: Februari 2005
sdk1985 schreef op maandag 6 december 2021 @ 14:41:
Een aansluiting aanvragen gaat volgens mij via https://www.mijnaansluiting.nl/home Ik heb via die website mijn Ziggo kabel laten verplaatsen van de woonkamer naar de meterkast. Heeft overigens een euro of 500 gekost zo ver ik mij herriner.
Ik zou inderdaad eerst Ziggo bellen, checken wat er op jouw exacte adres beschikbaar is, zoniet, aanvraag plaatsen via bovenstaande website. Ik heb al meerdere malen een aanvraag gedaan, zakelijk en prive, nog nooit kosten gehad, terwijl ze weleens 50 meter hebben moeten graven om een aansluiting te regelen.

Volgens mij zijn de kosten tot 1600 euro ex gedekt en krijg je daarna een kosten indicatie.

Let wel op, stel ze moeten een kabel graven voor jouw, in een binnenstad gaat dat vaak via een vergunning, en kan het dus zijn dat je 3 maanden moet wachten op je kabel. Heb je daarna wel je eigen kabel zonder gezeur en kan niet de buurman perongeluk de kabel eruit trekken als hij daar zin in heeft :9

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
MAX3400 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 19:33:
[...]

Maar Ziggo kan wel moeilijk doen als (achteraf) blijkt dat storingen te wijten zijn aan doe-het-zelvers die via een forum wel ff schroefje, plaatje & kabeltje hier en daar lostrekken.
Neen. Je krijgt een AOP keurig opgestuurd om het zelf tegen de muur te schroeven; het heet volgens mij zelfs het Doe Het Zelf pakket. Zolang de groene kabel maar nergens onderbroken is, en direct de AOP in gaat, gaat Ziggo nooit klagen. Ook als je AOP verouderd is, sturen ze gewoon een andere, en mag je hem zelf tegen de muur schroeven.
Ziggo verwijst zelfs in z'n online uitleg naar het ziggo forum. "Stel je vraag op de Ziggo Community of neem contact op met onze Klantenservice. Dan kijken we samen naar een oplossing."
En eigenlijk vind ik dat best slim; zorg dat het goed googlebaar is, en de klanten helpen elkaar sneller dan dat je als bedrijf zelf ooit kunt doen.

Misschien is het voor de TS ook wel een aardig idee om het eens op https://community.ziggo.nl te vragen. Daar lezen immers ook Ziggo medewerkers mee, en wordt je wellicht gelijk geholpen.

---------------

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Mistraller schreef op woensdag 8 december 2021 @ 21:23:
[...]

Neen. Je krijgt een AOP keurig opgestuurd om het zelf tegen de muur te schroeven; het heet volgens mij zelfs het Doe Het Zelf pakket. Zolang de groene kabel maar nergens onderbroken is
Zowel de foto als meerdere Tweakers in dit topic geven geen uitsluitsel "wat voor kastje" het is en of er een (groene) kabel of anderszins een kabel op binnenkomt / aftakt. Dus, tenzij je helderziend bent in een verbouwd huis waar meerdere adressen zijn ontsproten uit, voorheen, 1 adres, zou ik toch niet al te stellig zeggen "schroef maar open".

Just saying...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJansen1
@Mistraller Zoals @MAX3400 zegt wil ik niet riskeren iets kapot te maken, dus laat het zo zitten.

Heb een topic gestart bij de Ziggo community, wacht nu op een moderator die er hopelijk meer over kan zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kasper1985
AJansen1 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 09:10:
@Mistraller Zoals @MAX3400 zegt wil ik niet riskeren iets kapot te maken, dus laat het zo zitten.

Heb een topic gestart bij de Ziggo community, wacht nu op een moderator die er hopelijk meer over kan zeggen.
Zou je kunnen linken naar dat topic? Vind ik wel interessant om te volgen.

Tip: Vul al je gegevens in in je community profiel (NAW postcode etc.) dan kunnen ze je daar sneller en makkelijker helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJansen1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
MAX3400 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 21:30:
[...]

Zowel de foto als meerdere Tweakers in dit topic geven geen uitsluitsel "wat voor kastje" het is en of er een (groene) kabel of anderszins een kabel op binnenkomt / aftakt. Dus, tenzij je helderziend bent in een verbouwd huis waar meerdere adressen zijn ontsproten uit, voorheen, 1 adres, zou ik toch niet al te stellig zeggen "schroef maar open".

Just saying...
Dit is een DIO. Kan je zo op de ziggo website terugvinden. Achter het dekseltje zit nog een dekseltje, en als je dat eraf hebt kan je de kabel zien zitten. Daar is niets aan verzegeld, je mag er zelf aan zitten.
Dat zal ook op het ziggo forum snel gevraagd worden verwacht ik.
Achter het eerste kleine dekseltje zit nog een schroefje. Als je dat losdraait kan je de voorkant eraf halen. Dan kom je bij het binnenwerk, en ook dát zit weer met 2 schroefjes op je achterwand. Dus die twee dekseltjes eraf stelt echt niks voor; het is alleen dat je ff naar binnen kunt kijken. We hebben het hier niet over netspanning of zo he. Als er een groene kabel ligt heb je al meer kans dat het je "eigen" kabel is, is het een witte dan gaat Ziggo er niet zomaar een aansluiting op realiseren.

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AJansen1
Ter info voor als iemand hetzelfde probleem heeft:

Ik heb het op het Ziggo forum gevraagd, daar hebben ze er naar gekeken en helaas geconstateerd dat ik geen eigen aansluiting heb (dus geen groene kabel uit het kastje. Wel regelen ze voor mij een aanvraag, waarbij er gratis iemand langs kan komen om te kijken wat er precies nodig is. Dus maar weer afwachten wat er precies nodig is, wat het voor mij kost en hoe lang het gaat duren...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-06 16:02
Om dat te kunnen achterhalen moet je het kastje open schroeven om te checken of er geen groene kabel van achter komt. Dat kun je vanaf het internet niet zien namelijk.

Edit: aanvulling: Stel dat de aansluiting wél gedeeld is met de onderbuurman en deze heeft al internet en tv van Ziggo, dan kun je de COAX aansluiting gebruiken om gratis TV te kijken. Het signaal vertakt zich over het hele coaxnet binnenshuis en alle basiszenders zijn zonder smartcard te bekijken. In dat geval hoef je alleen maar een internetaansluiting te regelen. Scheelt je geld, tenzij je specifieke zenderpakketten erbij wil (zoals ESPN).

[ Voor 57% gewijzigd door NoepZor op 10-12-2021 16:19 ]

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

NoepZor schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 16:17:
Om dat te kunnen achterhalen moet je het kastje open schroeven om te checken of er geen groene kabel van achter komt. Dat kun je vanaf het internet niet zien namelijk.

Edit: aanvulling: Stel dat de aansluiting wél gedeeld is met de onderbuurman en deze heeft al internet en tv van Ziggo, dan kun je de COAX aansluiting gebruiken om gratis TV te kijken. Het signaal vertakt zich over het hele coaxnet binnenshuis en alle basiszenders zijn zonder smartcard te bekijken. In dat geval hoef je alleen maar een internetaansluiting te regelen. Scheelt je geld, tenzij je specifieke zenderpakketten erbij wil (zoals ESPN).
Of je kunt, als Ziggo dit als 1 huis ziet dit met eigen router delen in 2 losse netwerken en je internet delen. Uiteraard dien je dan wel afspraken te maken over hoe je internet gebruikt ivm aansprakelijkheid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AJansen1
Na de vraag te stellen op het Ziggo forum en veel belletjes is er vandaag eindelijk een monteur langsgeweest, die geconstateerd heeft dat ik wel degelijk een eigen kabelaansluiting heb. Dus als het goed is wordt ik morgen gebeld, krijg ik gewoon een modem opgestuurd die meteen zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
AJansen1 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 16:20:
Na de vraag te stellen op het Ziggo forum en veel belletjes is er vandaag eindelijk een monteur langsgeweest, die geconstateerd heeft dat ik wel degelijk een eigen kabelaansluiting heb. Dus als het goed is wordt ik morgen gebeld, krijg ik gewoon een modem opgestuurd die meteen zou moeten werken.
En het eerste wat ie deed was zeker even het dekseltje van jouw AOP af halen ;)

Geniet (bijna) van je snelle internet!

[ Voor 3% gewijzigd door Mistraller op 21-12-2021 22:00 ]

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper1985
Goed nieuws! De aanhouder wint!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
Zie je wel. Alles was helemaal netjes gesplitst in je meterkast.

Pagina: 1