Bol.com volgt Amazon.com om de gargabe winkel te worden

Pagina: 1
Acties:
  • 593 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olentzero
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 17-12-2024
Afgelopen week er was een heel interessant artikel van de NYTimes over Amazon.com:

* https://www.nytimes.com/2...ogy/amazon-bookstore.html:

Wat Amazon heeft gedaan, was om van een retailer te veranderen in iets als een marktplaats, maar zonder te beheren of te zorgen voor wat er wordt verkocht, en te profiteren van verkoopmarges en advertenties.

De winkelervaring is aanzienlijk verslechterd.

Klinkt het bekend? Dat komt omdat bol.com dat ook heeft gedaan. Probeer iets op bol.com te zoeken en je wordt overspoeld met onzinproducten uit China.

Het is een schande, en hun keuze.

Van de artikel:
It’s the paradox of plenty: The more things there are to buy, the more difficult it is to find the right thing among the plethora of ads and competition, new material and secondhand, quality and garbage.
Een van de comments van de artike:
Amazon has completely lost the ability to filter any search logically. It’s becoming a giant flea market with random or no control. This unfortunately after it wiped out all competition. Fake reviews, fake sellers, fake products all gaming the system have forced me to look elsewhere.
We kunnen precies het zelfde over bol.com zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Wat is hier de nieuwswaarde van? Amazon en Bol.com zijn al jarenlang verkoopplatformen waarop naast zijzelf ook andere verkopers hun artikelen kunnen verkopen. Bij Amazon kun je in de filteropties kiezen om alleen zoekresultaten te tonen van hun eigen artikelen. Bij Bol.com kun je het beste een van de Select-bezorgopties aanvinken, zoals bijvoorbeeld 'Vandaag Bezorgd'. Dan krijg je alleen hun eigen artikelen te zien plus artikelen van verkopers die hun voorraden bij Bol opslaan en waarvan Bol de verzending regelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Ik mis hier een beetje de discussiewaarde. Dit topic gaat dan ook op slot.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Dit topic is gesloten.