Ik heb jaren lang niet meer op een pc op laptop gespeelt. In een ver verleden ben ik uit driver frustraties en vergelijkbaar overgestap op gamen op een console.
Maar nu met AOE IV gaat het vuurtje weer branden.
Dus ik ben zelf aan het zoeken geslagen, twee laptops gevonden. Maar ik ben zo uit het hele gebeuren dat ik hulp kan gebruiken.
Wat ga je met je laptop doen?
Gears Tactic, AOE iv, Iron harvest, diablo 3, en toekomstig vergelijkbaar
Wat is je budget?
1500,-
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ne, niet echt
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
geen voorkeuren
Ik heb tot nu toe zelf voornamelijk zitten spelen met het budget en wat er nu voor dat budget voorradig is bij de diverse webwinkels. En vervolgens vergeleken of dat dit bij de genoemde spellen past.
Daar komt als eerste uitrollen dat een laptop met een RTX 3060 voorradig is en binnen mijn budget valt en dat een RTX 3060 de genoemde spellen in hogere settings goed moet kunnen draaien.
Vervolgens met de budget en beschikbaarheids sildertjes zitten spelen kom ik uit op een keuze tussen intel of amd. i7-11800H versus AMD Ryzen 9 5900HX.
Maar vervolgens word het mij een beetje lastig. Uit reviews maak ik op bij dat bij diverse laptops de bottle neck niet de systeem spec op papier zijn maar het beschikbare wattage en de throttling zodra de boel warm wordt. En als ik dan ga zoeken of een bepaald model hier een serieus probleem mee heeft dan kom ik uit op reviewers die allemaal net een andere spec reviewen dan die ik voor me heb.
Ik heb nu voor mij:
1: ASUS ROG Strix G15 G513QM-HN104T, 15.6" voor zo'n 1400,-
AMD Ryzen 9 5900HX
16gb ram
NVIDIA GeForce RTX 3060 Laptop-GPU
144 Hz 250 cd/m²
2: ASUS TUF Gaming F15 FX506HM-AZ121T, 15.6" voor zo'n 1400,-
Intel® Core™ i7-11800H
16gb ram
240 Hz 300 cd/m²
Volgens mij maakt het scherm voor de spellen die ik wil spelen niet zoveel uit.
Reactiesnelheid word helaas niet opgegveen bij de schermen.
Dus is het meer I7 versus Ryzen 9 icm RTX 3060, TUF vs ROG.
En over het algemeen, is TUF of Rog meer shine en kan ik beter naar een Omen, legion of wat anders uit kijken. Wat is de fysieke kwaliteit van Asus, afbrekende klepjes, klemmende scharniertjes ed.?
Ik heb de neiging om vertrouwd voor intel te gaan op basis van ervaringen van 100 jaar terug toen AMD het net niet was en intel de rijzende ster was.
Bijvoorbaad dank voor jullie gedachten hierover.
Maar nu met AOE IV gaat het vuurtje weer branden.
Dus ik ben zelf aan het zoeken geslagen, twee laptops gevonden. Maar ik ben zo uit het hele gebeuren dat ik hulp kan gebruiken.
Wat ga je met je laptop doen?
Gears Tactic, AOE iv, Iron harvest, diablo 3, en toekomstig vergelijkbaar
Wat is je budget?
1500,-
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ne, niet echt
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
geen voorkeuren
Ik heb tot nu toe zelf voornamelijk zitten spelen met het budget en wat er nu voor dat budget voorradig is bij de diverse webwinkels. En vervolgens vergeleken of dat dit bij de genoemde spellen past.
Daar komt als eerste uitrollen dat een laptop met een RTX 3060 voorradig is en binnen mijn budget valt en dat een RTX 3060 de genoemde spellen in hogere settings goed moet kunnen draaien.
Vervolgens met de budget en beschikbaarheids sildertjes zitten spelen kom ik uit op een keuze tussen intel of amd. i7-11800H versus AMD Ryzen 9 5900HX.
Maar vervolgens word het mij een beetje lastig. Uit reviews maak ik op bij dat bij diverse laptops de bottle neck niet de systeem spec op papier zijn maar het beschikbare wattage en de throttling zodra de boel warm wordt. En als ik dan ga zoeken of een bepaald model hier een serieus probleem mee heeft dan kom ik uit op reviewers die allemaal net een andere spec reviewen dan die ik voor me heb.
Ik heb nu voor mij:
1: ASUS ROG Strix G15 G513QM-HN104T, 15.6" voor zo'n 1400,-
AMD Ryzen 9 5900HX
16gb ram
144 Hz 250 cd/m²
2: ASUS TUF Gaming F15 FX506HM-AZ121T, 15.6" voor zo'n 1400,-
Intel® Core™ i7-11800H
16gb ram
240 Hz 300 cd/m²
Volgens mij maakt het scherm voor de spellen die ik wil spelen niet zoveel uit.
Reactiesnelheid word helaas niet opgegveen bij de schermen.
Dus is het meer I7 versus Ryzen 9 icm RTX 3060, TUF vs ROG.
En over het algemeen, is TUF of Rog meer shine en kan ik beter naar een Omen, legion of wat anders uit kijken. Wat is de fysieke kwaliteit van Asus, afbrekende klepjes, klemmende scharniertjes ed.?
Ik heb de neiging om vertrouwd voor intel te gaan op basis van ervaringen van 100 jaar terug toen AMD het net niet was en intel de rijzende ster was.
Bijvoorbaad dank voor jullie gedachten hierover.
Gecertificeerd ongeleid projectiel