Geluidsinstallatie doet het vaak niet meer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWonlineja
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 04-08-2023
Hallo allemaal ik heb een Philips 50PUS6804/12 TV met een Onkyo tx sr313
geluidsinstallatie 5.1. Deze zijn verbonden met een arc verbinding. Een jaar lang deed de geluidsinstallatie het gewoon hartstikke goed Maar nu is het 9 van de 10 keer dat het geluid niet doorkomt via de geluidsinstallatie en ik dus geen geluid hoor. Weet iemand hoe dit komt en hoe ik dit moet oplossen?

Ik heb al geprobeerd de tv en geluidsinstallatie uit het stopcontact te halen en dan opnieuw aan te zetten, maar dit lijkt maar heel af en toe te helpen. Heeft iemand hier een oplossing voor? Zou het mogelijk met een optical kabel opgelost kunnen worden?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:09

FeaR

In GoT we trust

JWonlineja schreef op maandag 6 december 2021 @ 12:15:
...Philips TV met een Onkyo 5.1 geluidsinstallatie...
Welke Philips TV en welke Onkyo 5.1? De template vraagt dit niet voor niets:
Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Zou het mogelijk met een optical kabel opgelost kunnen worden?
Om te testen altijd. Al was het maar om te zien of het alleen HDMI ARC is wat voor problemen zorgt of dat het issue mogelijk in de Onkyo zit. Let wel dat je met S/PDIF terugvalt naar Dolby Digital en DTS en geen Dolby ATMOS meer hebt in de vorm van Dolby Digital +. Al is dat om te testen het issue niet.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smurf
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:55

Smurf

Detri

Dat is grappig. Ik heb hier een soortgelijke situatie. Sony TV ( KDL-40 ex500) en een Onkyo TX NR609 en sinds een paar weken wil het geluid ook niet meer via de reciever.

Heb er niet echt verder naar gekeken (Ik probeer een Sonos Arc door de WAF te krijgen. Dit helpt wel zegmaar ;) ) maar het zou zomaar kunnen dat dit wederom het HDMI board is wat de geest heeft gegeven. Deze is in, ik geloof, 2015 of 2016 ook al eens onder garantie vervangen door Onkyo. Dit is een bekend issue van in ieder geval de 09 serie en de garantie is hiervan toen met een flink aantal jaar verlengd.

)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWonlineja
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 04-08-2023
Heb jij dan ook dat de receiver het af en toe wel en af en toe niet doet? Of doet de receiver het continue niet meer?