Ik heb vorig jaar een SSD upgrade aangeschaft voor mijn MacBook Pro late 2013. Er zat een 1TB SSD in (origineel) en ik ben toen voor een 2TB SSD gegaan. Deze upgrade bestond uit een M.2 SSD en een kleine adapter waarmee de SSD in het moederbord wordt geprikt. Dit heeft altijd goed gewerkt.
Voorbeeld van zo'n adapter: link
Inmiddels heb ik een nieuwe MacBook Pro. De oude MacBook heb ik inmiddels klaargemaakt voor verkoop. Daarbij heb ik de 1TB SSD teruggeplaatst en de 2TB SSD met adapter er dus weer uitgehaald. De 2TB SSD wil ik nu (zonder die adapter) in een externe USB-C behuizing stoppen, maar daarvoor moet ik eerst weten welke.
Kijk ik in de pricewatch (externe behuizingen, filter M.2 80mm, filter USB 3.2 USB-C, dan heb ik 65 resultaten.
Daarna moet ik nog kiezen welke intern bus-type ik wil, maar daar kom ik niet helemaal uit.
- M.2 (PCI-e 2.0 x2)
- M.2 (PCI-e 3.0 x2)
- M.2 (PCI-e 3.0 x4)
- M.2 (SATA)
Op de 2TB SSD staat niet welke ik moet hebben.
Vraag is dan ook of iemand hier een antwoord op heeft.
Ik heb hier gekeken, en dan kom ik tot de conclusie dat het zou gaan om een PCI-e 2.0 x4 of x2 versie.
Aangezien de x4 variant niet in de filteropties staat: zijn de andere PCI-e bussen compatibel?
Wie kan hier zijn licht over laten schijnen?
Alvast bedankt!
Voorbeeld van zo'n adapter: link
Inmiddels heb ik een nieuwe MacBook Pro. De oude MacBook heb ik inmiddels klaargemaakt voor verkoop. Daarbij heb ik de 1TB SSD teruggeplaatst en de 2TB SSD met adapter er dus weer uitgehaald. De 2TB SSD wil ik nu (zonder die adapter) in een externe USB-C behuizing stoppen, maar daarvoor moet ik eerst weten welke.
Kijk ik in de pricewatch (externe behuizingen, filter M.2 80mm, filter USB 3.2 USB-C, dan heb ik 65 resultaten.
Daarna moet ik nog kiezen welke intern bus-type ik wil, maar daar kom ik niet helemaal uit.
- M.2 (PCI-e 2.0 x2)
- M.2 (PCI-e 3.0 x2)
- M.2 (PCI-e 3.0 x4)
- M.2 (SATA)
Op de 2TB SSD staat niet welke ik moet hebben.
Vraag is dan ook of iemand hier een antwoord op heeft.
Ik heb hier gekeken, en dan kom ik tot de conclusie dat het zou gaan om een PCI-e 2.0 x4 of x2 versie.
Aangezien de x4 variant niet in de filteropties staat: zijn de andere PCI-e bussen compatibel?
Wie kan hier zijn licht over laten schijnen?
Alvast bedankt!