Videokaart versturen - is enkel noppenfolie geschikt?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marleytjuh
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-05 15:29
Dag allen,

Ik sta op het punt om een videokaart te versturen naar een koper. De vorige keer dat ik een videokaart verstuurde verpakte ik de kaart in een anti-statisch zakje en vulde ik de doos met kranten. Op dit moment heb ik geen anti-statisch zakje in huis, enkel noppenfolie. Ik heb dit met de koper overlegd en hij geeft aan dat het geen probleem moet zijn om de kaart in noppenfolie te versturen. Heeft iemand hier wel eens een kwetsbaar computeronderdeel verstuurd met enkel noppenfolie ter bescherming, en is de kans niet groot dat er iets mis kan gaan wat betreft statische reacties o.i.d.?

Alvast bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:36
Als hij aangeeft dat het geen probleem is, dan is het toch geen probleem?
Gewoon duidelijk aangeven dat het verzenden op eigen risico is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2.DIE.4
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-05 22:23
Ik heb dit al meermaals zo gedaan, zonder problemen. Eventueel wat karton er rond als eerste (harde) bescherming en daarna ruim inwikkelen met noppenfolie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-06 22:32
Computeronderdelen kunnen heel wat hebben qua statische elektriciteit, zie ook:

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

offtopic:
Ongerelateerde opmerking: krantenproppen zouden moeten werken, maar gebruik geen pak ongekreukelde kranten, een dik pak papier kan vrij massief zijn en weinig meegeven. De verpakkingslaag moet stevig genoeg zijn dat een klap er niet meteen een grote deuk/scheur in slaat, maar zacht genoeg om wel een beetje mee te geven.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Marleytjuh schreef op maandag 6 december 2021 @ 12:00:
Heeft iemand hier wel eens een kwetsbaar computeronderdeel verstuurd met enkel noppenfolie ter bescherming, en is de kans niet groot dat er iets mis kan gaan wat betreft statische reacties o.i.d.?
Gaat het om een 3090 of om een 256? ;)
Pagina: 1