ESXi 7.02 installatiefout unexpected exception 14

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• its_Muppet
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-09 13:06
Met het vervangen van mijn desktop met een laptop, heb ik het idee opgevat om mijn "oude" desktop in te zetten als ESXi server.
Hardware:
Mainboard: Gigabyte GA - Z77x - D3H
CPU: XeonE3 - 1230V2
RAM: 4 stuks 8Gb Corsair
Storage: 5 stuks 500Gb disks in RAID5 (via UEFI) - 128Gb mSATA - 256 OZC SSD - 320Gb SATA disk.

Mijn vraag
Met de installatie van ESXi 7.02 krijg ik onderstaande fout:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/p5XSH347H8Q5vu4cf3abbObP.png

Om te kijken of het aan ESXi ligt, heb ik ook ProxMox geinstalleerd en dit ging uiteindelijk goed, ik moest alleen wel in UEFI een blijkbaar unsupported audio device uitschakelen. Ook de installatie van Ubuntu loopt niet door.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Met het zoeken naar wat exception 14 kan zijn, kwam ik een optie tegen om VT-d inh et BIOS uit te zetten (wat me verbaasde, omdat ESXi juist daarop zou moeten draaien), dit was niet de oplossing. exception 14 is terug te vinden in KBs van oudere versies, waarbij melding gemaakt wordt dat er geen aanwijsbare oorzaak kan zijn, kan hardware of software zijn.

Enig idee wat de beste strategie is om dit uit te zoeken?

"Assumption is the mother of all f#ckups" Travis Dane (Under Siege 2: Dark Territory)

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

its_Muppet schreef op maandag 6 december 2021 @ 11:34:
...
Enig idee wat de beste strategie is om dit uit te zoeken?
Hmmz, misschien moet je het idee uit je hoofd zetten om een 10 jaar oud gaming mobo in te zetten als virtualisatie platform. Denk dat je marvell controller sowieso niet ondersteund wordt door esxi en zo zullen er nog wel een aantal features in zitten die een succesvolle installatie van esxi belemmeren

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:05

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Neem aan dat de HCL toch duidelijk is voor Gigabyte? Of voor Intel Xeon? Of, ik zoek niet goed maar allicht dat e.e.a. in een topicstart hoort?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:21

nelizmastr

Goed wies kapot

Zet er maar 6.7U3 op. VMware ondersteunt geen Ivy Bridge en ouder meer sinds 7.0.

I reject your reality and substitute my own