P8H67-M Evo - Windows 11 niet mogelijk - TPM noch SecureBoot

Pagina: 1
Acties:
  • 230 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muug
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 06-12-2021
Hoi,
een tien-twaalf jaar geleden heb ik eens een tower-pc gemaakt met daarin een P8H67-M Evo mobo en een ferme i5 cpu. Zalige pc, zo zalig dat hij nog steeds werkt en nog steeds krachtig en snel is. :-)
Maar vorige week kwam Windows doodleuk zeggen dat mijn pc niet Windows 11 compatibel is omdat er geen TPM 2.0 module aanwezig is en omdat SecureBoot ook niet aanwezig is. Da's wel vervelend. TPM kan eventueel nog opgelost worden, er is alleszins een 20pins-TPM-connecter op het mobo aanwezig. Dus misschien kan ik dat wel apart kopen.
Maar SecureBoot , tja, daar ga ik naar kunnen fluiten vrees ik.... dat komt niet in de handleiding van het mobo voor. :'(
Dus, dat is eigenlijk wel rot dat Windows 11 die twee requirements oplegt. :(
Nu, W10-support is nog tot 2025...dus de pc zal wel nog enkele jaartjes blijven.
Maar toch, 't is spijtig omdat ik nu wel een gratis upgrade naar W10 misloop.
greetz,
Paul

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markozv
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23-12-2024
Zal nog wel meer volgen, systeem heeft minimaal een gen7 of 8 cpu nodig. Denk dat die van jou gen1 /2 / 3 is.
Buiten dat om zal er ook geen driver support zijn voor jouw systeem wat misschien ook weer complicaties mee brengt. Kortom wil je windows 11 nieuwe PC bouwen.

Tevens gaan veel bedrijven net als Microsoft uit van een ongeschreven 5 jaar regel, na 5 jaar is oude hardware afgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:46

br00ky

Moderator Harde Waren
Het nut van dit topic ontgaat me behalve frustratie. Daar zit weinig discussiewaarde in. Mocht het anders zijn, stuur me dan even een berichtje.

Dit topic is gesloten.