Toon posts:

RIMM te heet, stappen ondernemen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na een uurtje of 2 vrolijk aan het gamen te zijn wordt ik op geschrikt door een aantal piepjes :( M'n RIMM geheugen is 52 graden en dat is volgens Pc Probe te heet. Wordt het tijd dat ik eens een grote cooler in m'n pc stop of kan het geheugen dit lachend hebben?

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

heb eigenlijk geen idee maar een CPU is een complexer iets dan geheugen -> een CPU mag iets van 70-90 graden worden (hangt van merk/type af) -> RIMM/DIMM mag vast ook wel zo warm worden...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

klopt, er zit niet voor niet een heat spreader op een rimm, ik denk dat je bios een beetje conservatief ingesteld staat, ik zou deze op 60 i.p.v.die 50 zetten, aan de andere kant is een fan in je pc nooit verkeerd op de noise na dan natuurlijk, mischien geven je andere systeem componenten ook aanleiding tot een wat hogere temp ?

RGZ

MASH
Op dinsdag 21 augustus 2001 18:31 schreef limoentje het volgende:
heb eigenlijk geen idee maar een CPU is een complexer iets dan geheugen -> een CPU mag iets van 70-90 graden worden (hangt van merk/type af) -> RIMM/DIMM mag vast ook wel zo warm worden...

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Weet je wel zeker dat het je geheugen is, en niet je MB temperatuur (moederbord temperatuur dus).

Verwijderd

goeie vraag !! ik heb inderdaad nog nooit geheugen met een temperatuur sensor gezien !!
Op woensdag 22 augustus 2001 09:07 schreef wwillem het volgende:
Weet je wel zeker dat het je geheugen is, en niet je MB temperatuur (moederbord temperatuur dus).

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 22 augustus 2001 09:07 schreef wwillem het volgende:
Nu je het zecht :D, zal morgen eens kijken. Feit is wel dat deze temperatuur van 47 naar 52 graden ging toen ik er 2x 256 mb bij plaatste

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad het is niet m'n geheugen (of misschien ook m'n maar m'n moederboord wat 52 graden wordt (en misschien ook m'n geheugen).
Moet ik hier wat aan doen?

Verwijderd

Op donderdag 23 augustus 2001 17:08 schreef htf99 het volgende:
Inderdaad het is niet m'n geheugen (of misschien ook m'n maar m'n moederboord wat 52 graden wordt (en misschien ook m'n geheugen).
Moet ik hier wat aan doen?
Denk het wel..

Zou jij in een hokje van 52 graden willen zitten :?

Of kast open zetten of kijken of je er een fan in kan plaatsen

• 3xNix
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-07 12:19

3xNix

golfr in hart en nieren

Je RIMMS zorgen wel voor aardig wat extra warmte in je kast.

Ik zou een extra fan erin gooien... maar wel zodat je 1 ingaande luchtstroom heb en 1 uitgaande.... :)

Probleem komt vaker voor met volle bezetting RIMMS :(

ik word :r van RIMMS... DDR WILL OWN THE PLANET !! >:)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 23 augustus 2001 17:19 schreef 3xNix het volgende:
Je RIMMS zorgen wel voor aardig wat extra warmte in je kast.

Ik zou een extra fan erin gooien... maar wel zodat je 1 ingaande luchtstroom heb en 1 uitgaande.... :)

Probleem komt vaker voor met volle bezetting RIMMS :(

ik word :r van RIMMS... DDR WILL OWN THE PLANET !! >:)
Als je wist hoeveel power die RIMMetjes geven zou je de warmte voor lief nemen :)

Goed ga er eens een fan bij gooien

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
www.ocshop.nl kan je ram sinks kopen, die RIMM's zijn ook retesnel, vind je ut gek dat ze zo heet worden :P

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

jah..rimm rules.. ps.zou er ook een amd bord uit kuenn komen met rimms?? misschien een niewe amd??
nou ja..et zal wel weer een neiwe chip moeten komen...we zien wel

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Pagina: 1