Alternatieve locatie laadpaal aandragen

Pagina: 1
Acties:

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Topicstarter
Gisteren bericht gekregen van Allego dat er een laadpaal bijkomt in de wijk.

Fijn, want er zijn het afgelopen jaar ook flink veel EV's bijgekomen in het rijtje.
Bij het bekijken van de locatie werd ik echter wat minder blij: de gemeente heeft besloten om twee plekken te realiseren op een plek waar de parkeerdruk al hoog is.

Er is een grote parkeerplaats beschikbaar op ongeveer 100 meter van de voorgestelde locatie, waar de parkeerdruk veel lager is.

In de mail van Allego stond ook gelijk de link naar de officiële bekendmakingen. Ik ben nu een beetje in dubio hoe dit het beste aan te vliegen.

Een bezwaarschrift indienen werkt wellicht averechts: die laadpaal moet er wel komen, maar (liever) niet op deze locatie. De andere laadpaal in de wijk staat ook op een drukkere locatie, en daardoor is er af en toe toch een ICE die hier parkeert.

Zijn er Tweakers met ervaring die hun (succes)verhaal willen delen om de gemeente te wijzen op alternatieve plaatsingsmogelijkheden?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Geen ervaring, maar wel weet dat ze die laadpalen vaak aanleggen op plekken waar de elektra infrastructuur al aanwezig is. Graafwerkzaamheden met kabels aanleggen is duur namelijk ivm herstel.
Daarom komen ze vaak niet op de exacte plek die je voor ogen had.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
De gemeente heeft hier maar een beperkte rol in.

De locatie wordt door Allego bepaald op basis van voorkeur aanvrager, aanwezigheid infrastructuur en richtlijnen van de gemeente.

[ Voor 31% gewijzigd door Sethro op 06-12-2021 11:14 ]

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-11 14:56

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Jeroenneman schreef op maandag 6 december 2021 @ 10:53:
Bij het bekijken van de locatie werd ik echter wat minder blij: de gemeente heeft besloten om twee plekken te realiseren op een plek waar de parkeerdruk al hoog is.
Wat is het probleem nu precies? Lijkt mij logisch dat er laadpalen komen op plekken waar veel geparkeerd wordt.

Mensen die geen gebruik kunnen maken van deze plekken, kunnen hun auto 100 meter verderop wel parkeren als er geen plekken meer vrij zijn. Er zullen linksom of rechtsom toch elektrische laadpalen moeten komen. Dan lijkt het mij niet meer dan normaal dat dit op lokaties komt die hier qua infra (en spreiding) zo geschikt mogelijk voor zijn.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Topicstarter
Question Mark schreef op maandag 6 december 2021 @ 11:14:
[...]

Wat is het probleem nu precies? Lijkt mij logisch dat er laadpalen komen op plekken waar veel geparkeerd wordt.

Mensen die geen gebruik kunnen maken van deze plekken, kunnen hun auto 100 meter verderop wel parkeren als er geen plekken meer vrij zijn. Er zullen linksom of rechtsom toch elektrische laadpalen moeten komen. Dan lijkt het mij niet meer dan normaal dat dit op lokaties komt die hier qua infra (en spreiding) zo geschikt mogelijk voor zijn.
Het probleem is dat niet iedereen zo vriendelijk staat tegenover de laadpaal ;)
Dat merk ik nu al met de laadpaal in de wijk, en de auto's die daar regelmatig niet staan te laden.

Dan heb ik liever dat ze de grote parkeerplaats benutten (meestal 50% van de plekken vrij), waar de EV's lekker kunnen laden, zonder dat iemand hem daar neer wil zetten.

Qua spreiding valt het ook tegen, net geen 30m van de oude laadpaal af, terwijl de linkerkant van de wijk geen laadpalen heeft.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-11 21:17
Question Mark schreef op maandag 6 december 2021 @ 11:14:
[...]

Mensen die geen gebruik kunnen maken van deze plekken, kunnen hun auto 100 meter verderop wel parkeren als er geen plekken meer vrij zijn. Er zullen linksom of rechtsom toch elektrische laadpalen moeten komen. Dan lijkt het mij niet meer dan normaal dat dit op locaties komt die hier qua infra (en spreiding) zo geschikt mogelijk voor zijn.
Omdat een parkeerplaats met laadpaal geen parkeerplaats is. is je auto volgeladen, dan moet je verkassen naar een normale parkeerplaats. Nou is dat volgens mij niet verplicht, maar de elektrische wagens van de buren uit een paar straten verderop staan hier voor de deur geparkeerd "in de wachtrij". Vervelende daaraan is dat er minder parkeerplekken overblijven.
Al zou het een EV only parkeerplaats zijn dan zou ik er minder moeite mee hebben. Maar goed, die publieke palen moeten gedeeld worden. Het probleem is ook dat de buurman 100-300 meter verderop ook zijn auto auto komt laden. Ik zie hier voor de deur een stoelendans in de avonden met die elektrische wagens.

We hebben blijkbaar meer palen nodig, maar je buren gaan er niet blij van worden. Ik denk dat er naast de verplichte paal, ook wat flexpaaltjes moet komen waar je als brandstofauto ook mag parkeren of met je elektrische wagen daar mag staan terwijl je accu vol is.

[ Voor 5% gewijzigd door com2,1ghz op 06-12-2021 11:42 ]

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-11 14:56

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

com2,1ghz schreef op maandag 6 december 2021 @ 11:40:
[...]

Omdat een parkeerplaats met laadpaal geen parkeerplaats is. is je auto volgeladen, dan moet je verkassen naar een normale parkeerplaats.
Maar dan zijn dat de argumenten die gebruikt kunnen worden in een eventueel bezwaar, vandaar dat ik vraag wát nu exact het probleem is.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Pagina: 1