Sinds vandaag heb ik het volgende probleem: als ik inlog in Windows 10 springt het beeld op zwart. Alles blijft wel draaien (bv. muziek kan ik nog horen) maar het beeld blijft zwart. Het bijzondere is dat als ik niet inlog, het scherm gewoon aanblijft (Windows login). Dat doet mij vermoeden dat het een driver probleem is.
Wat ik al heb geprobeerd:
- Windows opstarten in veilig modus, de drivers verwijderd (via Display Driver Uninstaller (DDU), maar ook later via configuratiescherm). Vervolgens heb ik de nieuwste AMD drivers passend bij mijn videokaart geïnstalleerd. Na herstart na het installeren van de drivers heb ik hetzelfde probleem.
- Via DDU heb ik ook de optie dat Windows zelf drivers installeert uitgeschakeld (via Windows update)
- Als ik geen AMD drivers installeer, dan blijft het beeld zichtbaar (maar wel op 60Hz ipv 100Hz).
- In veilige modus blijft het scherm, ook na inloggen, gewoon zichtbaar
Mijn specs:
CPU: i7 860
GPU: AMD R9 290
Moederbord: MSI P55-GD65
RAM: 12GB (4 slots)
Heeft iemand suggesties waar het probleem kan zitten en hoe ik dit op kan lossen?
Wat ik al heb geprobeerd:
- Windows opstarten in veilig modus, de drivers verwijderd (via Display Driver Uninstaller (DDU), maar ook later via configuratiescherm). Vervolgens heb ik de nieuwste AMD drivers passend bij mijn videokaart geïnstalleerd. Na herstart na het installeren van de drivers heb ik hetzelfde probleem.
- Via DDU heb ik ook de optie dat Windows zelf drivers installeert uitgeschakeld (via Windows update)
- Als ik geen AMD drivers installeer, dan blijft het beeld zichtbaar (maar wel op 60Hz ipv 100Hz).
- In veilige modus blijft het scherm, ook na inloggen, gewoon zichtbaar
Mijn specs:
CPU: i7 860
GPU: AMD R9 290
Moederbord: MSI P55-GD65
RAM: 12GB (4 slots)
Heeft iemand suggesties waar het probleem kan zitten en hoe ik dit op kan lossen?