Nieuwe Strato Webapplicatie - Problemen met DB connectie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GF187um
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-06 12:14
Ik krijg geen verbinding met de DB van mijn nieuwe strato webpagina.
De DB is al gevuld met data. Ik heb meerdere scripts op internet gevonden om dit aan de praat te krijgen, maar het lukt niet.
Onderstaande website is de laatste die ik heb gebruikt. Uiteraard met eigen inlog gegevens.
Met elke methode die ik gebruik krijg ik niets te zien. Zowel pdo als mysqli.
Wat moet ik nog doen om deze data te kunnen laten verschijnen op mijn eigen pagina?

https://www.stechies.com/...nd-display-in-html-table/

Beste antwoord (via GF187um op 08-12-2021 21:31)

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:33

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Wat je moet doen om een probleem op te lossen is info vergaren over wat er misgaat. Aan een leeg scherm is niets van de oorzaak af te lezen dus ook wij weten dat niet.

Begin met:
1. Foutmeldingen (in php) inschakelen en wat met dat resultaat doen. ( en als dat niet lukt, de melding hier posten ).
2. (Als 1 nergens toe leidt) Zelf proberen te debuggen waar je script nog wel komt en waar het ophoudt. Probeer exact te pinpointen waar dat is en zie of je dat kunt oplossen, en anders weer hier posten. Maar dan wel met meer info dan je nu deed. :)

Alles kan stuk.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

Wat je moet doen om een probleem op te lossen is info vergaren over wat er misgaat. Aan een leeg scherm is niets van de oorzaak af te lezen dus ook wij weten dat niet.

Begin met:
1. Foutmeldingen (in php) inschakelen en wat met dat resultaat doen. ( en als dat niet lukt, de melding hier posten ).
2. (Als 1 nergens toe leidt) Zelf proberen te debuggen waar je script nog wel komt en waar het ophoudt. Probeer exact te pinpointen waar dat is en zie of je dat kunt oplossen, en anders weer hier posten. Maar dan wel met meer info dan je nu deed. :)

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Laatst online: 00:19

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Heb je dit al gelezen?
Het standaard 'localhost' gaat hier niet op, mocht je dat gebruiken.

https://www.strato.nl/faq...-de-naam-van-je-database/

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GF187um
remco_k schreef op maandag 6 december 2021 @ 02:14:

Begin met:
Ik ben zelf totaal niet bekend met php. Het is alleen de bedoeling om verbinding te creeren en verder zal ik geen php scripts gebruiken. Als ik wist hoe ik dit kon debuggen had ik het wel gedaan.
AW_Bos schreef op maandag 6 december 2021 @ 08:06:
Heb je dit al gelezen?
Het standaard 'localhost' gaat hier niet op, mocht je dat gebruiken.

https://www.strato.nl/faq...-de-naam-van-je-database/
Ik heb de hele Strato FAQ al afgelopen maar daar staat niet echt iets over verbinding maken. Ik heb deze gegevens in de link gebruikt om te proberen te verbinden. Ook met een andere ssh host geprobeerd te verbinden, maar geen succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

GF187um schreef op maandag 6 december 2021 @ 09:58:
[...]
Ik ben zelf totaal niet bekend met php. Het is alleen de bedoeling om verbinding te creeren en verder zal ik geen php scripts gebruiken. Als ik wist hoe ik dit kon debuggen had ik het wel gedaan.
Wat jij in je startpost aanhaalt voor stukje code, is PHP.
Dus als jij geen PHP scripts wil gebruiken, is dat een beetje tegenstrijdig.

https://www.php.net/manual/en/function.error-reporting.php
Ik zal je op weg helpen met stap 1. Zet dit maar eens bovenin je PHP script, onder de "<?php"
// Report all PHP errors
error_reporting(E_ALL);
Maar je zult toch écht zelf iets moeten doen en ons meer info moeten voeren willen wij je willen en kunnen helpen.
O.a. de code posten die je gebruikt, hoe je php file heet, hoe je hem aanroept. Even je user credentials wegsterren.

[ Voor 3% gewijzigd door remco_k op 06-12-2021 11:17 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:32

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Je wil geen PHP scripts gebruiken maar wel een "verbinding maken"? Dat klinkt echt heel gek. Wat bedoel je met een verbinding maken? Wil je de data kunnen inzien? Want dat kan gewoon via phpmyadmin https://www.strato.nl/faq...yadmin-databases-beheren/

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Kijk in de controlpanel van Strato eens naar de logging en welke foutmeldingen die teruggeeft, je lijkt nu als een kip zonder kop dingen te proberen, dat gaat nooit werken natuurlijk. Kijk eerst naar de oorzaak wat er fout gaat en ga dan gericht kijken naar de oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Wat probeer je dan precies te doen? Wat voor website probeer je op te zetten, van welk programma maak je hierbij gebruik?
Ik heb de hele Strato FAQ al afgelopen maar daar staat niet echt iets over verbinding maken. Ik heb deze gegevens in de link gebruikt om te proberen te verbinden. Ook met een andere ssh host geprobeerd te verbinden, maar geen succes.
Ze zullen vast een artikel hebben over hoe te verbinden met de database die zij aanbieden. Maar goed, zonder dat nu daadwerkelijk duidelijk is wat je nu exact wilt en wat er fout gaat, kunnen wij je ook niet helpen. Strato kan eventueel met je meekijken, ze zullen vast een support afdeling hebben en zijn de enigen die misschien enigszins kunnen zien wat er aan de hand is. Niet vergeten; jij bent nu onze handen en ogen, maar met de info die je geeft wordt het probleem (wat je wilt + wat er niet werkt en waarom dat niet werkt) er niet duidelijker op. Waarmee en waarom wil je ergens mee verbinden? :)

Een ding is zeker, je kunt nooit zomaar een database benaderen zonder een script of programma er tussen te zetten. In de meeste gevallen zal dat een PHP applicatie zijn, vandaar dat men uitgaat van PHP, gesterkt door de link in de topicstart, die ook spreekt over verbinding maken met een database, gebruikmakend van PHP. Als jouw applicatie dus geen PHP gebruikt, maar iets anders (wat op zich prima kan), dan is naar een PHP-artikel linken een beetje vreemd, zacht gezegd.

[ Voor 14% gewijzigd door CH4OS op 06-12-2021 11:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

[...]

Maar waarvoor wou je een verbinding creëren, terwijl je die niet gaat gebruiken?
Het komt een beetje over alsof je iets gehoord hebt, maar de werking ervan totaal niet snapt?

Ik ben razendbenieuwd naar je gedachtegang. :)

[ Voor 4% gewijzigd door AW_Bos op 06-12-2021 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GF187um
remco_k schreef op maandag 6 december 2021 @ 11:16:
[...]

Wat jij in je startpost aanhaalt voor stukje code, is PHP.
Dus als jij geen PHP scripts wil gebruiken, is dat een beetje tegenstrijdig.

https://www.php.net/manual/en/function.error-reporting.php
Ik zal je op weg helpen met stap 1. Zet dit maar eens bovenin je PHP script, onder de "<?php"

[...]

Maar je zult toch écht zelf iets moeten doen en ons meer info moeten voeren willen wij je willen en kunnen helpen.
O.a. de code posten die je gebruikt, hoe je php file heet, hoe je hem aanroept. Even je user credentials wegsterren.
Ik wil alleen het script gebruiken om de database aan te roepen om te kijken of deze ook daadwerkelijk verbinding maakt. Ik heb niet gezegd dat ik helemaal geen PHP wil gebruiken maar naast het laten zien van de database is het voor mij voldoende voor op dit moment en zodra ik de database zichtbaar heb op de website wil ik mij alleen richten op HTML/CSS/JS.

Op Strato waren geen logs te vinden ten tijde van het probleem, het is ook geen foutmelding. De hulplijn van Strato was ook niet heel behulpzaam, de medewerker die keek mee en er werd mij verteld dat ik de nieuwe versie van PHP moest gebruiken en anders maar moest mailen.

Ondertussen zelf verder lopen zoeken aangezien het probleem dus was dat ik totaal geen data kon zien en geen foutmelding kreeg. Betekent in mijn ogen dan ook dat er geen verbinding tot stand gebracht wordt.
In de HTML code staat in de body en script "myexample" database. Ik had alleen in de body de naam naar mijn eigen db veranderd en niet in het script...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GF187um
Creepy schreef op maandag 6 december 2021 @ 11:22:
Je wil geen PHP scripts gebruiken maar wel een "verbinding maken"? Dat klinkt echt heel gek. Wat bedoel je met een verbinding maken? Wil je de data kunnen inzien? Want dat kan gewoon via phpmyadmin https://www.strato.nl/faq...yadmin-databases-beheren/
Het doel was om de data op de webpagina te laten zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:32

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Begin dan eerst eens met de juiste database gegevens e.d. in te vullen in de code die je gebruikt, waaronder ook de server (dat is geen localhost zoals gezegd). Als het dan echt niet lukt en Strato heeft echt geen logs voor je, geef dan is de relevante code (dus niet alle!) die je hebt en probeer aan te geven waar je denkt dat het mis gaat. Want nu link je naar een scripty dat echt niet gaat werken in die vorm. Dus je zult iets moeten aangepast hebben, maar dat kunnen we niet weten en niet zien op dit moment.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

@GF187um
Laat je relevante script hier eens zien. Je username, wachtwoord en databasenaam mag je lekker voor jezelf houden. En hoe heb je deze dan opgeslagen? Wel als een .php bestand?
Want bij een fout in de connectie zou het script uit je link prima een foutmelding moeten tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GF187um
AW_Bos schreef op maandag 6 december 2021 @ 16:57:
@GF187um
Laat je relevante script hier eens zien. Je username, wachtwoord en databasenaam mag je lekker voor jezelf houden. En hoe heb je deze dan opgeslagen? Wel als een .php bestand?
Want bij een fout in de connectie zou het script uit je link prima een foutmelding moeten tonen.
Het eerste bestand is fetch.php, 2e bestand is index.html.
Voor de rest heb ik nog helemaal niets, het werkt gelukkig goed.
Ik snap alleen niet goed wat het laatste stukje van de php code doet.

$results = ["sEcho" => 1,
"iTotalRecords" => count($result_array),
"iTotalDisplayRecords" => count($result_array),
"aaData" => $result_array ];

fetch.php

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
<?php
// Report all PHP errors
error_reporting(E_ALL);

$host = "rdbms.strato.de";
$userName = "*****";
$userPass = "*****";
$database = "*****";

$connectQuery = mysqli_connect($host,$userName,$userPass,$database);

if(mysqli_connect_errno()){
    echo mysqli_connect_error();
    exit();
}else{
    $selectQuery = "SELECT * FROM `weapon`";
    $result = mysqli_query($connectQuery,$selectQuery);
    if(mysqli_num_rows($result) > 0){
        $result_array = array();
        while($row = mysqli_fetch_assoc($result)){
            array_push($result_array, $row);
        }

}

echo json_encode($results);

}
?>

index.html

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
<!DOCTYPE html>
<html lang="en">

<head>
    <meta charset="UTF-8">
    <meta name="viewport" content="width=device-width, initial-scale=1.0">
    <meta http-equiv="X-UA-Compatible" content="ie=edge">
    <title>HTML and PHP code</title>
    <style>
        table, td, th {
            border: 1px solid #ddd;
            text-align: left;
        }

table {
            border-collapse: collapse;
            width: 100%;
        }

th, td {
            padding: 15px;
        }
    </style>
</head>

<body>
    <h1>Display weapon Main Stats</h1>
    <?= $msg; ?>
    <table id="weapon">
        <thead>
            <tr>
                <th>Weapon Class</th>
                <th>Weapon Name</th>
                <th>Firepower</th>
                <th>Accuracy</th>
                <th>Range</th>
                <th>Handling</th>
            </tr>
        </thead>
        <tbody>

</tbody>
    </table>
</body>

</html>

<script src="https://code.jquery.com/jquery-3.4.1.min.js" integrity="sha256-CSXorXvZcTkaix6Yvo6HppcZGetbYMGWSFlBw8HfCJo=" crossorigin="anonymous"></script>
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="http://ajax.aspnetcdn.com/ajax/jquery.dataTables/1.9.4/css/jquery.dataTables.css">
<script type="text/javascript" charset="utf8" src="https://ajax.aspnetcdn.com/ajax/jquery.dataTables/1.9.4/jquery.dataTables.min.js"></script>

<script>
    $(document).ready(function() {
        $('#weapon').dataTable({
            "bProcessing": true,
            "sAjaxSource": "fetch.php",
            "aoColumns": [{
                    mData: 'weapon_class'
                },
                {
                    mData: 'weapon_name'
                },
                {
                    mData: 'firepower'
                },
                {
                    mData: 'accuracy'
                },
                {
                    mData: 'range'
                },
                {
                    mData: 'handling'
                }
            ]
        });
    });
</script>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

GF187um schreef op maandag 6 december 2021 @ 22:27:
[...]
Ik snap alleen niet goed wat het laatste stukje van de php code doet.

?>
Een array aanmaken.
$results = [................];

Is hetzelfde als:

$results = array(...................);

Ik snap alleen niet waarom ze drie elementen gebruiken, waarvan twee dezelfde zijn? 8)7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:49

mr.paaJ

generatie cmd+z

zal wel meta ding zijn voor pagination.

Heb je nu data of niet? Wat krijg je als je direct naar het fetch.php bestand browst?

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GF187um
mr.paaJ schreef op woensdag 8 december 2021 @ 09:07:
zal wel meta ding zijn voor pagination.

Heb je nu data of niet? Wat krijg je als je direct naar het fetch.php bestand browst?
Ja, alle data is zichtbaar in een nette tabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

GF187um schreef op woensdag 8 december 2021 @ 21:30:
[...]

Ja, alle data is zichtbaar in een nette tabel.
Dan werkt alles toch :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GF187um
Ja, er zat wel een fout in, die heb ik eergisteren gevonden.
In de HTML code staat in de body en script "myexample" database. Ik had alleen in de body de naam naar mijn eigen db veranderd en niet in het script...
Pagina: 1