Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Littlemarc
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23-04 23:55
Beste audio guru's

Ik heb een probleem. Ik kan me subwoofer niet dicht bij me AV receiver kwijt. De Denon 2700H. De woofer kabel zal dus nu via de TV wand het verlaagd plafond ingaan om vervolgens achter in de kamer naar de grond te worden geleid en achter in de kamer worden neergezet.

Ik lees alleen wel alleen negatieve dingen over lange subwoofer kabels en dat dat ding als antenne kan gaan functioneren en hum kan veroorzaken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BkKdn3Qr3AwTY5ylSyORWFgGlYQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5v6FdA84MjHB24MKDcYVcZcY.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WCSWOJjvok_YcIa2T92EoFM8-IU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3oBOm84PZUY6oQy2aE8bE7pu.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb het volgende overwogen.
  • Een dunnere subwoofer (kan maximaal 20 cm kwijt)
  • De subwoofer in een van de kasten van TV wand te doen
  • Een hele dure kabel die 15 m toestaat.
Nu mijn vraag. Als ik deze kabel

Oehlback N214 SUB 15 Meter gebruik zal het werken ? Hoeft het zo een dure kabel te zijn van 220 euro of zijn er goedkopere opties ?

Thanks

Nog een vraag: Kan je een subwoofer zoals deze tegen een schuifpui aanleggen ?

[ Voor 7% gewijzigd door Littlemarc op 06-12-2021 01:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the-fox
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11:10
Zolang de kabel afdoende afschermt zouden ook goedkopere kabels moeten werken. Ik gebruik zelf de 10m variant van deze kabel voor mijn subwoofer en dat werkt probleemloos.

https://www.allekabels.nl...81233/subwooferkabel.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-04 21:32

MikeVM

- Baloo -

heb je ook wireless overwogen?

https://www.svsound.com/p...nd-wireless-audio-adapter
https://www.klipsch.com/products/wa2-wireless-subwoofer-kit

Met XLR zou het ook kunnen, maar ik weet niet juist hoe dit werkt.

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Littlemarc
@MikeVM ,

Heb je ervaring met die wireless? veroorzaakt het geen lag ? Me andere speakers de

BW HTM6 S2 AE, 4 x BW 606 zijn wel bedraad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compworm
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 27-01-2024
Laat je niet gek maken door het internet, en koop zeker geen 280 eu aan een 15m cinch-cinch kabel..
Probeer eerst wat the-fox zegt, duur is niet gelijk beter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

Littlemarc schreef op maandag 6 december 2021 @ 02:02:
@MikeVM ,

Heb je ervaring met die wireless? veroorzaakt het geen lag ? Me andere speakers de

BW HTM6 S2 AE, 4 x BW 606 zijn wel bedraad
de lag als je subwoofers wireless verbind zou je niet kunnen horen, volgens reviewers. ik heb er zelf geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Littlemarc
Oke.

Nu wil ik wel aan die wireless beginnen. Is het wel een probleem als ik BW Center, Ceiling, Fronts en Surrounds heb? Of moet alles dan Klipsch worden voor zelfde "audiobeeld" ?

De klipsch die ik wil is

Klipsch R-112S

Maar dan wel met de andere BW speakers. Kan dit?

[ Voor 8% gewijzigd door Littlemarc op 06-12-2021 02:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Littlemarc
Guru zegt dat het werkt

YouTube: Wireless subwoofers

Going wireless. Thanks boys.

Marc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Littlemarc
De keuze is gevallen

KEF Kube12b
Kef KW1 Wireless Adapter Subwoofer

KEF wordt soms afgeprijsd terwijl BW bijna nooit is afgeprijsd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-04 15:17
Wireless is veel te ingewikkeld, minder betrouwbaar en veel duurder. Gewoon een goedkope subwooferkabel gaat dit prima oplossen. Alleen als je kabel vlakbij storingsbronnen komt ga je misschien wat brom horen, maar ik acht de kans daarop niet zo groot. Ik heb langere audiokabels liggen van dropveterkwaliteit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• therealbiker
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-10-2024
Hier hadden wij ook een probleempje om van de av recieven een subsidiëren kabel te krijgen. Zou via de tv wand na de gang via verlaagd plafond door de meterkast weer de woonkamer in. Erg omslachtig ma moest 2 deuren ontwijken. Heb toen de SVS aub aan een draadloos setje van SVS gehangen. Onze SVS de 2000 pro is er voorbereid voor die set zodat ook de automatische aan ook gewoon werkt de ontvanger stroom krijgt via de usb. Verder werkt het extreem goed nu zo’n 1.5 jaar in gebruik een eigenlijk geen klachten er over. Merk geen verschil met kabel. Heb het al eens uitgeprobeerd. Maar geen verschil merkbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

enkel LCR moet van hetzelfde merk (en ook type) zijn. Subwoofers, surrounds, kabels, en atmos speakers mogen een ander merk zijn.

bij subwoofers word heel vaak een ander merk gebruikt omdat de subwoofers van klipsch, focal, B&W, Kef, Dali, etc niet echt hun expertise zijn. en dat je bij SVS, Arendal, REL, etc een betere sub hebt voor hetzelfde geld.
maar op zich zijn er anno 2021 weinig merken die slechte subs op de markt brengen, in tegenstelling tot 20 jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:13

CyBeRSPiN

sinds 2001

2x deze: https://www.bax-shop.nl/r...wart/product-details.html
En 15m van deze: https://www.bax-shop.nl/a...-sw-audiokabel-1-00-meter

Doet het hier al jaren prima :)
Wel soldeerbout nodig om dit aan te sluiten. Maar dit is hetzelfde spul als waar veel professionele artiesten hun gitaar op aansluiten, gaat vaak ook om vele meters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Littlemarc
MikeVM schreef op maandag 6 december 2021 @ 19:06:
enkel LCR moet van hetzelfde merk (en ook type) zijn. Subwoofers, surrounds, kabels, en atmos speakers mogen een ander merk zijn.

bij subwoofers word heel vaak een ander merk gebruikt omdat de subwoofers van klipsch, focal, B&W, Kef, Dali, etc niet echt hun expertise zijn. en dat je bij SVS, Arendal, REL, etc een betere sub hebt voor hetzelfde geld.
maar op zich zijn er anno 2021 weinig merken die slechte subs op de markt brengen, in tegenstelling tot 20 jaar geleden.
Waar koop je SVS ? Ik zie alleen doublepoint en Stassen HIFI en die stores lijken shady.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

in belgie: Mediaelectronics.be
in nederland weet ik niet zo heel goed, maar iear is wel een gekend bedrijf, maar ik weet niet hoe hun service is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makster
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08:42
Waar koop je SVS ? Ik zie alleen doublepoint en Stassen HIFI en die stores lijken shady.
Geen idee waar jij op baseert dat deze winkels 'shady' zijn, maar dst zijn gewoon bekende winkels waar je zelfs een luisterafspraak kunt maken.... Zelf een subwoofer via Doublepoint gekocht, netjes afgeleverd en ook problemen met de subwoofer keurig opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Littlemarc
Makster schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 21:38:
[...]

Geen idee waar jij op baseert dat deze winkels 'shady' zijn, maar dst zijn gewoon bekende winkels waar je zelfs een luisterafspraak kunt maken.... Zelf een subwoofer via Doublepoint gekocht, netjes afgeleverd en ook problemen met de subwoofer keurig opgelost.
Het zou kunnen dat ik ze niet vertrouw omdat ik ze niet ken en nooit van ze heb gehoord. Ik ken Medimarkt, Coolblue, BOL (bol zelf en geen third parties) en hifi klubben. Dus me wereldbeeld van hifi is beperkt. Hun aantal reviews op tweakers zijn erg mager....Altijd sceptisch als ik duizenden euros vooraf moet afrekenen met een nieuwe partij ....voor ik iets gezien heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Nu online
(jarig!)
https://www.onlinekabelsh...mono-audio-kabel-15-meter

Een 20 meter variant hebben ze ook.
Als de afscherming maar goed is dan werkt het prima. Duurder wordt niet noodzakelijk beter.

Smits in Arnhem heeft nog wel eens leuke prijzen voor Bower & Wilkins spullen.

[ Voor 16% gewijzigd door RobbieT op 07-12-2021 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:23
PhilipsFan schreef op maandag 6 december 2021 @ 16:57:
Wireless is veel te ingewikkeld, minder betrouwbaar en veel duurder. Gewoon een goedkope subwooferkabel gaat dit prima oplossen. Alleen als je kabel vlakbij storingsbronnen komt ga je misschien wat brom horen, maar ik acht de kans daarop niet zo groot. Ik heb langere audiokabels liggen van dropveterkwaliteit...
Precies dit. Kabels altijd boven draadloos.
@Littlemarc Je geeft zelf aan dat je eerst op zoek ging naar een 15 meter kabel, dus ik ga er vanuit dat een kabel ook mogelijk is. Dus kabel er tussen :)
Pagina: 1