Beste Provider voor gaming.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenosync
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 14-05 15:21
Beste, Ik ben al even opzoek naar een provider voor ons nieuwe huis ik heb altijd bij ziggo gezeten. Ik ben nogal een fanatieke gamer en probeer daarom ook altijd te kijken naar de beste connectie, op dit moment zijn wij nog in bezit van ziggo's nieuwe giganet (14 dagen testen) maar zit mijn gedachten ook heel erg bij andere providers die volledige glasvezel bieden.

Er zijn een paar eisen die ik heb.

Ik ben opzoek naar minimaal 500/500 down/upload speeds. Op dit moment heb ik 1000/50 en is dat prima in orde maar ik vind ziggo niet stabiel genoeg.. Daarbij ben ik ook opzoek naar een provider die mij een vrij keuze geeft aan modem/router of op ze minst een goeie modem beschikbaar heeft, Ziggo bevat een intel puma processor waarvan ik weet dat die veel problemen kan veroorzaken. ( dit heb ik op meerdere forums gelezen waaronder DumaOS forums en Netgear).

Ik weet dat er op dit moment weinig aanbieders zijn voor ons die 500/500 aanbieden en de enigste die in de buurt komt is xs4all, hebben jullie daar enige ervaring mee? Ik hoor ook graag van jullie of het beter is om gewoon bij ziggo te blijven gezien ik weet dat vanaf 2022 we een vrij keuze mogen hebben over onze modems.

Ik hoor graag van jullie!

Ik moet er ook even bij vermelden dat wij alleen om internet geven geen tv of bellen!

[ Voor 3% gewijzigd door Xenosync op 05-12-2021 22:13 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR2USA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-05 23:34
Voor de laagste latency KPN, maar die biedt niet overal 500/500 aan, dan zou je 1000/1000 moeten nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenosync
RR2USA schreef op zondag 5 december 2021 @ 23:03:
Voor de laagste latency KPN, maar die biedt niet overal 500/500 aan, dan zou je 1000/1000 moeten nemen.
jammer genoeg haal ik alleen 500/500 in mijn gebied en kpn bied om 1 of andere reden geen 500/500 aan.. ik kan alleen 200/200 selecteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 00:11
In welk spel denk je dat je provider het verschil gaat maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Daarnaast zie ik ook niet hoe latency in relatie staat met de down- en uploadsnelheid. Een 500/500 verbinding kan met zo goed als een 50/50 verbinding. Zoveel heeft online gaming toch niet nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenosync
sypie schreef op zondag 5 december 2021 @ 23:30:
Daarnaast zie ik ook niet hoe latency in relatie staat met de down- en uploadsnelheid. Een 500/500 verbinding kan met zo goed als een 50/50 verbinding. Zoveel heeft online gaming toch niet nodig?
ik vraag het niet vanwege de latency, de download/upload speed is gewoon fijn om dingen te downloaden of te uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-05 10:36
Je bent een fanatieke gamer maar latency is niet het punt?

Als (denkt) dat de verbinding niet lekker loopt, zou ik eerst eens kijken in het eigen netwerk of daar wat te verbeteren valt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xenosync
Fore! schreef op zondag 5 december 2021 @ 23:36:
Je bent een fanatieke gamer maar latency is niet het punt?

Als (denkt) dat de verbinding niet lekker loopt, zou ik eerst eens kijken in het eigen netwerk of daar wat te verbeteren valt.
Je begrijpt het verkeerd volgens mij, latency is wel het punt maar niet de reden waarom ik liever 500/500 dan 50/50 neemt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-05 10:36
Ik weet zo niet of je het modem van Ziggo kan vervangen door een eigen model, anders zou ik simpelweg voor XS4LL gaan als je al vermoed dat het modem van Ziggo niet deugt (kan ik mij voorstellen, gebruik al tijden eigen modem).

Knap modem uitzoeken en (hopelijk) geld besparen door afwezigheid van TV/bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenosync
Fore! schreef op zondag 5 december 2021 @ 23:43:
Ik weet zo niet of je het modem van Ziggo kan vervangen door een eigen model, anders zou ik simpelweg voor XS4LL gaan als je al vermoed dat het modem van Ziggo niet deugt (kan ik mij voorstellen, gebruik al tijden eigen modem).

Knap modem uitzoeken en (hopelijk) geld besparen door afwezigheid van TV/bellen
Blijkbaar bevat de nieuwe modem van ziggo dus ook een intel puma chipset die heel erg onstabiel is, ik had normaal deze in bridge modus en daarop een xr500 aangesloten maar ik wil eigenlijk gewoon af van die modem.. daarbij is glasvezel volgens mij het beste voor gamen sinds dat het de laagste latency heeft tegen over dsl en kabel.

Maar ik weet niet of xs4all een goeie aanbieder is en of hun vrij keuze bieden in het kiezen van een eigen modem.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jay-B
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Dit topic heeft een hoop "van horen zeggen" gehalte. Ik kan uiteraard niet in je verbinding kijken. Als je problemen hebt met Ziggo en je komt er niet uit met de klantenservice dan kan het natuurlijk een overweging zijn om over te stappen. Als ik terugkijk naar je hoofdvraag: Beste Provider voor gaming. Die is er niet. De verschillen tussen de providers zijn op dat front te klein. Dat tezamen met het feit dat games tegenwoordig allerlei mechanismes hebben om latency te compenseren zou ik dan ook de keuze van een provider hier niet van laten afhangen. Dat maakt echt niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Xs4all = KPN. Of dat een goede aanbieder is mag je zelf bepalen. Ik heb er in ieder geval geen klachten over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-06 21:51
Xenosync schreef op zondag 5 december 2021 @ 23:46:
[...]

Blijkbaar bevat de nieuwe modem van ziggo dus ook een intel puma chipset die heel erg onstabiel is, ik had normaal deze in bridge modus en daarop een xr500 aangesloten maar ik wil eigenlijk gewoon af van die modem.. daarbij is glasvezel volgens mij het beste voor gamen sinds dat het de laagste latency heeft tegen over dsl en kabel.

Maar ik weet niet of xs4all een goeie aanbieder is en of hun vrij keuze bieden in het kiezen van een eigen modem.
Ik snap even je punt niet van dit topic. Je vraagt welke provider, maar eigenlijk ben je er zelf wel uit. Je wil namelijk glasvezel. Wat is er nog meer te kiezen? Ga voor KPN.

200mbit is overigens voor alle toepassingen vaak ook snel genoeg.

[ Voor 4% gewijzigd door grote_oever op 06-12-2021 08:16 ]

Pagina: 1