Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.
Ik zoek een?
Moederbord + CPU + ?
Wat is je budget?
max 600€
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Tot nu toe wat trouw gezworen aan Gigabyte producten, maar sta zeker open voor andere brands.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik kocht mijn PC in 2010. Ondertussen heb ik al enkele componenten een upgrade gegeven, om mijn systeem wat hedendaags te houden. Ik gebruik mijn PC dagelijks voor gaming, muziek- en video toepassingen, office, ...
Mijn huidige setup is de volgende;
Moederbord: GIGABYTE GA P55 USB3 (socket LGA 1156), DDR3 (2010)
CPU: INTEL i7 860 @2.8GHz (2010) + Standard Intel 12v cpu fan
GPU: GIGABYTE: Nvidia GeForce GTX 1060 G1 Gaming 6GB (2017)
Voeding: beQuiet: Straight Power 700W
RAM: 2x HyperX Fury Black 2/16, 1.333MT/s DDR3 (2018)
Harddrive: 4x WD 1TB
Drives: 4 (DVD, DVD, DVDRW, Cardreaders)
Case: GIGABYTE Aurora 3D Black
Ik wil zeker niet het nieuwste van het nieuwste en heb evenmin het budget om een high-end performance systeem in elkaar te steken. Maar ik had het idee om een nieuw moederbord en CPU te steken, dat compatibel is met de rest van mijn setup, voor maximum 600€, zodat ik weer enkele jaren verder kan met dit systeem. Het is voor alle duidelijkheid niet de bedoeling opnieuw een systeem te creëren, waarmee ik de nieuwste spellen, en videotoepassingen kan draaien, maar een medium systeem waarmee ik weer enkele jaren wat kan verder doen.
Aan jullie de vraag of jullie even mee kunnen bekijken of:
1: het mogelijk is om enkel moederbord + CPU te upgraden (of dien ik dan sowieso nog andere onderdelen te vervangen?)
2: Welk moederbord en CPU ik best kies binnen de vermelde prijsklasse?
3: Of is dit gewoon een dom idee om enkele onderdelen te upgraden?
Alvast bedankt!
Ik zoek een?
Moederbord + CPU + ?
Wat is je budget?
max 600€
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Tot nu toe wat trouw gezworen aan Gigabyte producten, maar sta zeker open voor andere brands.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik kocht mijn PC in 2010. Ondertussen heb ik al enkele componenten een upgrade gegeven, om mijn systeem wat hedendaags te houden. Ik gebruik mijn PC dagelijks voor gaming, muziek- en video toepassingen, office, ...
Mijn huidige setup is de volgende;
Moederbord: GIGABYTE GA P55 USB3 (socket LGA 1156), DDR3 (2010)
CPU: INTEL i7 860 @2.8GHz (2010) + Standard Intel 12v cpu fan
GPU: GIGABYTE: Nvidia GeForce GTX 1060 G1 Gaming 6GB (2017)
Voeding: beQuiet: Straight Power 700W
RAM: 2x HyperX Fury Black 2/16, 1.333MT/s DDR3 (2018)
Harddrive: 4x WD 1TB
Drives: 4 (DVD, DVD, DVDRW, Cardreaders)
Case: GIGABYTE Aurora 3D Black
Ik wil zeker niet het nieuwste van het nieuwste en heb evenmin het budget om een high-end performance systeem in elkaar te steken. Maar ik had het idee om een nieuw moederbord en CPU te steken, dat compatibel is met de rest van mijn setup, voor maximum 600€, zodat ik weer enkele jaren verder kan met dit systeem. Het is voor alle duidelijkheid niet de bedoeling opnieuw een systeem te creëren, waarmee ik de nieuwste spellen, en videotoepassingen kan draaien, maar een medium systeem waarmee ik weer enkele jaren wat kan verder doen.
Aan jullie de vraag of jullie even mee kunnen bekijken of:
1: het mogelijk is om enkel moederbord + CPU te upgraden (of dien ik dan sowieso nog andere onderdelen te vervangen?)
2: Welk moederbord en CPU ik best kies binnen de vermelde prijsklasse?
3: Of is dit gewoon een dom idee om enkele onderdelen te upgraden?
Alvast bedankt!