tweedehands ps5 betrouwbaar?

Pagina: 1
Acties:
  • 3.397 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr.kim
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 15-03-2022
Hallo,

Ik sta op het punt om een ps5 te kopen. Tweedehands wel te verstaan! Het gaat om de disc versie met 3 controllers, een afstandsbediening en 5 games.
1000 euro… op zich veel geld maar als ik alles afzonderlijk uitreken en rekening hou met de belachelijk hoge bedragen die gevraagd worden lijkt me dit niet al te gek.

Waar ik over twijfel is de oprechtheid. De doos is beschadigd door problemen met de beveiliging in media markt destijds bij aankoop. Dan had hij het garantie bewijs niet, maar zou het opvragen en na een groot half uur bleek hij het te hebben. Er zit nog een jaar garantie op normaal…

De verkoop zou persoonlijk doorgaan en ik zou betalen via payconiq.

Ik heb hier geen ervaring mee, want ik kocht altijd mijn console’s eerder bij game mania.

Waar moet ik op letten en hoe kan ik zien dat het garantie bewijs wel degelijk degene is van het toestel dat word verkocht?

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je het niet vertrouwd, dan moet je 't niet doen.

Maar zorg dat je het ding werkend ziet, dat de facturen kloppen (met serienummer)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ik zet er geld op in dat de verkoper op het laatste moment afzegd en voorstelt om het er post te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr.kim
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 15-03-2022
Ja ik zou nooit per post zo’n aankoop doen. En uiteraard zou ik voorstellen of het toestel ter plaatste te testen valt.

Hoe kan ik zien dat het toestel dezelfde is als degene op aankoopbewijs?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:53
vr.kim schreef op zondag 5 december 2021 @ 17:27:
Ja ik zou nooit per post zo’n aankoop doen. En uiteraard zou ik voorstellen of het toestel ter plaatste te testen valt.

Hoe kan ik zien dat het toestel dezelfde is als degene op aankoopbewijs?
Serienummer controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Vaak staat bij dit soort dingen het serienummer op de factuur en op het apparaat, zo kan de winkel immers zien dat het het apparaat is dat ze hebben geleverd mocht die teruggaan voor garantie.

Een factuur voor een PS5 kun je natuurlijk vrij makkelijk (na)maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Check stopheling.nl.

Ik zou toch echt een factuur eisen. Behalve dat dat handig is als je een garantieclaim wilt indienen, benje er ook iets zekerder van dat de verkoper de rechtmatige eigenaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:45

DarkSide

theres no place like ::1

zou dit alleen met bon en ophalen willen overwegen.
En daar testen. Niets per post oid doen.

En waarom niet lid worden van een Telegram groep?
Daar heb ik de mijne vandaan. Gewoon 499 voor een PS5 Disc.
Geen extra kosten. Of ongewenste game bundle.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 15:40
Het feit dat je de vraag stelt is het antwoord eigenlijk al. Bij twijfel gewoon niet doen. Gewoon het PS5 voorraad topic in de gaten houden en de tips daar volgen en dan moet het wel lukken om binnenkort een nieuwe aan te schaffen. :)

[ Voor 44% gewijzigd door Timothy3000 op 05-12-2021 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:42

BM

Moderator Spielerij
If it sounds too good to be true... ;-)

Lijkt me verder meer iets voor ons Shopping Forum, maar niet hier. Deze gaat dan ook dicht.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.