Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Dit is mijn netwerk situatie:
- ASUS RT-AX58U
- Linux Desktop met Intel AX200

Het probleem is dat mijn Intel AX200 instort als ik boven/rond 40.0 MB/s kom (1200 Mbps aangeven als 'lijn'/TX snelheid).
Dit gebeurt met name als ik meerdere dingen tegelijk doe: NZB/Torrents, IPVTV (ZiggoGO) en bestanden over het netwerk verplaatst over NFS.

Andere apparaten blijven gewoon normaal werken, zoals mijn telefoon (zelfde locatie) en mijn NAS, al is die laatste wel bekabeld.

Helaas kan ik geen netwerkkabel trekken, maar ik zou wel met PowerLine aan de slag kunnen gaan (in dezelfde groep). Zou dit een oplossing kunnen zijn?

Ik heb geen idee of ik iets kan doen aan mijn Intel AX200 opties, Ik heb andere settings probeert zoals:
https://wiki.archlinux.or...guration/Wireless#iwlwifi

Hebben jullie nog een idee? Zijn deze WiFi-kaarten niet goed?

Thanks!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:22

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Je zou eens kunnen testen door torrents af te zetten.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Damic schreef op zondag 5 december 2021 @ 17:11:
Je zou eens kunnen testen door torrents af te zetten.
Thanks, het is ook zonder enige BitTorrent-client actief. Ik heb het bijvoorbeeld ook bij SABnzbd of andere heavy load zoals over NFS.

Ik heb alle iwlwifi parameters verwijderd, zoals iwlwifi 11n_disable=8. Het lijkt nu iets beter en hoewel het niet hoger komt dan 60 MiB/s, blijft de verbinding nu wel stabiel. :)

Is het normaal dat ik maar 60 MiB/s haal over 802.11ax? Ik ben totaal geen kenner, had liever een kabel gehad, maar zou een Powerline sneller zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:22

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Power line is meestal slechter dan wifi. Ik vermoed dat je bedraad netwerk 1Gbps is dan zul je niet verder komen dan 110MBps, 60 is niet slecht maar kan beter (volgens mij).

Is die 60MBps met direct line of sight (geen muren e.d. tussen laptop en router), of zit er 1 of meerdere muren tussen?

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Damic schreef op zondag 5 december 2021 @ 17:52:
Power line is meestal slechter dan wifi. Ik vermoed dat je bedraad netwerk 1Gbps is dan zul je niet verder komen dan 110MBps, 60 is niet slecht maar kan beter (volgens mij).

Is die 60MBps met direct line of sight (geen muren e.d. tussen laptop en router), of zit er 1 of meerdere muren tussen?
Er zitten twee muren tussen, denk dat de afstand ongeveer max. 20 meter is (appartement).

Ik wist niet dat Powerline slechter was dan Wifi, ook die nieuwe standaard? Is het ook geen full-duplex?