Populatie grootte python

Pagina: 1
Acties:
  • 600 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rom23
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 05-12-2021
Opdracht:

Het bestand '3-0b Integrated Instruction - file.txt' bevat 10 zinnen met informatie over de
bevolking van de wereld.

Maak een functie parseline die een string nodig heeft (een enkele regel uit het bestand), het jaar parseert
en de populatie in miljarden van die lijn, en geeft die informatie terug als een tuple met
gehele getallen voor het jaar en de bevolking. Gebruik reguliere expressies om de te ontleden
informatie van de lijn.

Uitwerking:

import matplotlib.pyplot as plt
def parseline(line, population):

Maar hoe nu verder? Ik loop namelijk vast. Kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:17
Waar loop je vast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rom23
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 05-12-2021
Nou, ik weet nu niet hoe ik verder moet. Ik weet wel hoe ik al die dingen apart moet doen. Maar hoe ik ze nu dan samen moet voegen dat weet ik niet. Ik weet niet waar ik nu moet beginnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Begin eens met uit te schrijven:
  • Welke stappen er nodig zijn
  • Welke onderdelen je daarvan snapt
  • Hoe je die onderdelen vervolgens in Python kunt implementeren
De eerste twee kan je het beste gewoon in tekst doen; het implementeren in Python komt daarna dan wel.

Als je met die informatie terugkomt wordt het voor voor jou een stuk gemakkelijker om te formuleren waar je vast loopt, en voor ons een stuk gemakkelijker om een to the point suggestie te doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Anders ga je lekker even GoT misbruiken voor je huiswerk opdrachten, zoek het zelf uit 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:49

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Je vorige vraag was IDD ook al een typisch huiswerk vraag. We zijn er op GoT voor veel dingen, maar niet om je werk voor je te doen. Bovendien leer je daar niks van, dus alle hulp is eigenlijk averechts.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-09 08:19
Een account aanmaken om huiswerkopdrachten te dumpen.. er wordt hier verwacht zelf een poging te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jomas
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03-10 12:25
Help, waar is @RobIII , die weet normaal wel raad met dit soort flut topics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Storm
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-10 14:10
@Rom23 ik lees dat je verschillende dingen apart weet te doen. Kan je die dan wel laten zien hoe je die apart doet?

Zie @ValHallASW zijn post, waar loop je vast op? Ook mist er een stuk van de inhoud van het bestand. Nu weten we niet of het CSV, fixed length of iets anders is. Ook is het de vraag of er een header bevat. Deze links zijn allemaal te vinden door in google 'python ...' in te vullen.

offtopic:
Je kan code in code tags plaatsen, vooral van python zijn de whitespaces heel erg relevant. Daarnaast leest het ook een stuk makkelijker weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
jomas schreef op zondag 5 december 2021 @ 18:30:
Help, waar is @RobIII , die weet normaal wel raad met dit soort flut topics.
Doe de volgende keer gewoon een topicreport (zoals 10 anderen dat wel konden) ipv zo'n flauwe opmerking zeg... :/

@Rom23 dit is niet hoe het hier werkt. Zélfs met huiswerk willen we best met je meedenken maat we gaan het niet voor je doen.

Ik verzoek je vriendelijk even onze quickstart door te nemen en wanneer nog nodig een nieuw topic te openen met die voorgenoemde quickstart in je achterhoofd :)

[ Voor 21% gewijzigd door RobIII op 05-12-2021 19:22 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.