Ledstrips tussen stoffen tegels, brandgevaar?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• NoobishPro
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 19-11-2024
Ik wil mijn muur veranderen in een stoffen muur met zelfgemaakte zwarte stoffen tegels.
Ik ben er nog niet helemaal over uit welk patroon ik wil (misschien hexagons, misschien triangles, misschien wat meer random) maar wil hier eigenlijk een lange LED strip tussen plakken om een dim lichtpatroon te hebben.

Deze wil ik dan aan de buitenste randen van de tegels doen i.p.v. de binnenste, zodat je echt strakke lijnen krijgt i.p.v. vervagend licht. Dus echt strakke lichtlijnen, zeg maar.

Ik wil stoffen tegels vanwege de eigenschappen m.b.t. geluid. Met mijn kale muren heb ik nogal wat echo in huis :+

Nu is mijn vraag dus; Is dit wel veilig?
Ik heb geprobeerd te googlen hoe warm led-strips nou eigenlijk worden, maar deze zullen natuurlijk ingesloten zitten tussen de tegels en dat maakt het erg lastig om in te schatten / iets over te vinden.

Ik ben best bereid voor een aardig warmte-resistente stof te gaan zoals b.v. 100% katoen, maar zelfs dan heb ik mijn twijfels over veiligheid. Er komt natuurlijk weinig tot geen stof tussen omdat het één geheel wordt, maar ik weet niet of dit heel veel uit zal maken.

Heeft iemand hier toevallig verstand of kennis van? Zou iemand het afraden? Ben ik gewoon teveel na aan het denken?

Het enige wat ik tot nu toe heb gevonden is dat een led-strip tussen de 30-40 graden kan worden, maar het is mij niet duidelijk in hoeverre dit 'ingesloten' opgaat.