Platform/framework/CMS aanbeveling?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragehund
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 19-09-2023
Hoi! Voor een project ben ik van plan een website te bouwen met de volgende eisen:
- Gebruikers kunnen zich registreren en inloggen
- Als de gebruiker is ingelogd, moet deze elke dag een reeks vragen kunnen beantwoorden en deze antwoorden kunnen opslaan. De vragen zijn elke dag hetzelfde.
- De antwoorden moeten ergens worden opgeslagen en de gebruiker moet eerdere antwoorden kunnen bekijken.
- De antwoorden zijn strikt privé. Geen van de gebruikers mag de antwoorden van iemand anders zien en die functionaliteit is dus ook niet benodigd.
- Sommige van de vragen zullen numerieke gegevens zijn, ik zou sommige van deze getallen in grafieken willen weergeven. Als de gebruiker bijvoorbeeld zijn eigen prestaties elke dag een cijfer geeft, zou de gebruiker een grafiek van zijn prestaties in de loop van de tijd moeten kunnen zien.
- Beveiliging is erg belangrijk omdat we omgaan met persoonsgegevens.

Ik ben van plan om deze website samen met een vriend te bouwen. We hebben kennis van HTML, CSS, Python en een klein beetje PHP en MySQL. Natuurlijk zijn we bereid om meer te leren als dat nodig is. Wat zou de beste en handigste manier zijn om zo'n website te bouwen? Is er een specifiek platform, framework of misschien content management systeem dat hiervoor geschikt is? Heel erg bedankt voor je hulp! :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:21
Wat jij hier vraagt kan in elke taal. Omdat je zegt kennis van Python te hebben lijkt mij dat Python de aangewezen weg is.

Verder zou je ook nog kunnen overwegen om helemaal niet dingen zelf te maken en kijken in hoeverre een standaard tool zoals SurveyMonkey of iets dergelijks voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Misschien dat je iets met Zope kan?

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:55
Django

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BernardV
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-10 10:00
Wat hierboven gezegd wordt kan allemaal. Echt “elk” CMS is geschikt als je weet wat je doet.
De belangrijkste vraag die je jezelf moet stellen is denk ik “kan mag ik de antwoorden van de gebruikers onbeveiligd opslaan in mijn database?”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-09 13:10

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Kalentum schreef op zondag 5 december 2021 @ 15:59:
Wat jij hier vraagt kan in elke taal. Omdat je zegt kennis van Python te hebben lijkt mij dat Python de aangewezen weg is.

Verder zou je ook nog kunnen overwegen om helemaal niet dingen zelf te maken en kijken in hoeverre een standaard tool zoals SurveyMonkey of iets dergelijks voldoet.
En dan kan je voor echt easy 'point and click' kijken naar Anvil. Web appje maken is dus zo gedaan

https://anvil.works

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retoohs
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 02-10 13:48
Je kan naar Django kijken aangezien jullie met Python overweg kunnen? De meeste Python devs moeten op z'n minst wel op de hoogte zijn van Django.
De grootste uitdaging wordt denk ik het registreren en inloggen van gebruikers. Opzich is dit niet zo lastig voor een hobby project maar als je gebruikers hebt en beveiliging belangrijk is dan krijg je ook zaken zoals e-mail verificatie en password recovery per mail. Wellicht dat hier iets van een plugin of library voor is.
Verder word database integriteit ook belangrijk. Je kan het je niet veroorloven om je db om te gooien als je een nieuwe versie van je app released.
Pagina: 1