Vraag

• BozeMarieke
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 05-12-2021
Oke, ik begin weer opnieuw met typen, na accepteren van cookie sessie, mag ik weer alles overtypen, lekker dan.

Ik ben opzoek naar een opvolger voor mijn defecte Android smartphone, budget is € 1500,-

Ik zal het gebruiken voor o.a. camera, navigatie etc. Camera hoeft niet de allerbeste te zijn, naar mijn mening vind ik alle telefoons boven de 500 euro mooie foto's maken. Goede OS en batterij vind in belangrijker.

Eisen: 12 GB RAM minimaal en 128 GB opslag minimaal mits uitbreidbaar, anders vanaf 256 GB opslag.

Wat heb ik gevonden?

- Google Pixel 6 Pro
- OnePlus 9 Pro
- Xiaomi mi 11 ultra

Ik nijg naar de Google Pro, maar ik vind het een matige snelladen hebben, mijn telefoon van 2019 laad net zo snel en misschien sneller, gezien Google nog niet een oplossing heeft gevonden voor het snellere laden van 30W.

Ook lees ik dat de 6 Pro een matige accu heeft, nu kan ik daar een battery-case aan hangen, maar al die niet snel kan laden zou dat minder zijn. De Google heeft ook net wat handige opties zoals een object van een foto verwijderen, spraak naar tekst etc.

Alle reacties

Ik mis in je rijtje de Samsung S21 Ultra, die er in 12 Gb/128 Gb en 16 Gb/512Gb geheugen te verkrijgen is. Na de Android 12 upgrade en de december update doet die het erg goed met de accu, en ondersteunt snel laden (zowel Power Delivery als Quick Charge standaarden, bedraad en draadloos). Daarbij krijg je elke maand updates. Er komt nog Android 13 en 14 en nog 3 jaar gegarandeerde updates (ze garanderen 4 jaar vanaf release).

Overigens zijn de andere toestellen in je rijtje ook goed, alleen OnePlus is samen aan het gaan met Oppo rondom R&D en Android ontwikkeling, geen idee wat de impact op het OS en het onderhoud zal zijn. Oppo heeft namelijk ColorOS (idem zusterbedrijf RealMe), en OnePlus heeft OxygenOS (buiten China) en HydrogenOS (binnen China) waarbij het doek voor HydrogenOS al zal vallen.
Update: nieuws: OnePlus 9 en 9 Pro krijgen Android 12-update met ColorOS-kenmerken

Mi 11 Ultra is vaak moeilijk leverbaar, en Xiaomi is redelijk onbetrouwbaar met leveren van updates. Wel veel hardware voor je geld, maar de prijs van het toestel had nu wel wat mogen dalen.

Pixel 6 pro is prima, wel iets minder rondom garantie in Nederland want niet ondersteunt door Google, dus je moet altijd terug naar de winkel.
verder kans op problemen bij software updates als Google iets veranderd en de app maker dit nog niet ondersteunt in de app, de Pixel telefoons zijn de eerste die dat krijgen.

[Voor 7% gewijzigd door swhnld op 07-12-2021 12:53. Reden: Link toegeovegd.]

Google Pixel 7 Sony WH-1000XM5 Apple iPhone 14 Samsung Galaxy Watch5, 44mm Sonic Frontiers Samsung Galaxy Z Fold4 Insta360 X3 Nintendo Switch Lite

Tweakers is samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer onderdeel van DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee