Vreemd rijles steeds om de 3 weken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 20-05 19:47
Mijn vrouw heeft nu haar 3e rijles gehad in een mooie Audi. Ze betaald voor 50 minuten €30 een erg lage tarief die man heeft zijn eigen rijschool. Het enige probleem met deze rijles is dat er steeds 3 weken tussen zit. Waardoor mijn vrouw niet snel leert en alles opnieuw moet doen. Ik heb sterk het vermoeden dat deze rijinstructeur mijn vrouw geld wil afnemen en hij komt met smoesjes dat hij het druk heeft en examens heeft. Ik geloof er niks van. Ik had altijd minimaal 1 keer per week rijles terug in 2004-2005 en soms 2 keer per week. Wat vinden jullie en zouden jullie nog doorgaan in deze omstandigheden? Ik heb mijn vrouw geadviseerd om te stoppen dit is niet serieus.

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +129 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:40

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Ik denk dat ze een affaire heeft, 30 euro is precies genoeg voor een treinticket heen en weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
HTT-Thalan schreef op zondag 5 december 2021 @ 15:27:
Ik denk dat ze een affaire heeft, 30 euro is precies genoeg voor een treinticket heen en weer.
Nee, ik ga vaak mee als ze rijles heeft maar de laatste keer kon ik niet mee :*) ik ken mijn vrouw al 7 jaar die doet zulke dingen niet ze is 43 jaar. Dat is meer voor jongeren die een affaire hebben met rijinstructeur.

Het is via een collega van haar, zijn vriend heeft een rijschool. Maar is het niet vreemd steeds om de 3 weken les te krijg.

[ Voor 14% gewijzigd door Van der Berg op 05-12-2021 15:47 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-05 07:57
1. Rijinstructeur vindt je vrouw leuk en wil haar zo lang mogelijk (lesgeven).

2. Rijinstructeur wil zoveel mogelijk geld verdienen.

3. Rijinstructeur schat de leerkwaliteiten van je vrouw te hoog in.

4. Rijinstructeur schat de beschikbare tijd van je vrouw te hoog in.

5. Rijinstructeur is dus een prutser.

Wegwezen daar.

[ Voor 90% gewijzigd door spokje op 05-12-2021 15:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Zeker te simpel gedacht: gewoon volplannen voor de komende 30 rijlessen? En als dat niet elke week kan dan maar andere rijschool. Ik vind hem eigenlijk ook te goedkoop.

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Atlas schreef op zondag 5 december 2021 @ 15:49:
Zeker te simpel gedacht: gewoon volplannen voor de komende 30 rijlessen? En als dat niet elke week kan dan maar andere rijschool. Ik vind hem eigenlijk ook te goedkoop.
Vriendendienst dus.

Maaruh, meegaan met rijles is wel een beetje raar. En dan nog niet eens ivm corona

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Detmer

Professioneel prutser

Tsja, €30,- is natuurlijk een koopje. Toen ik mijn rijbewijs ~8 jaar geleden heb gehaald kostte het al iets van €45,- per rijles. Gemiddelde is volgens CBR ~€47,-: https://www.cbr.nl/rijbewijstips/kosten-rijbewijs-halen/

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 09:50
Het gemiddeld aantal lesuren voor het rijbewijs is ongeveer 43 (volgens CBR-onderzoek onder examenkandidaten in 2021).
Op dit tempo dan is ze 155 weken verder (een rijles van 50 minuten per drie weken), ofwel nagenoeg 3 jaar.

Snel een punt achter zetten en iets anders zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Van der Berg schreef op zondag 5 december 2021 @ 15:20:
Het enige probleem met deze rijles is dat er steeds 3 weken tussen zit. Waardoor mijn vrouw niet snel leert en alles opnieuw moet doen.
Ach, misschien doet ie het wel zwart ofzo, en kan het daardoor goedkoop zijn. En hij is voorlopig zeker van klandizie want jouw vrouw zal op deze manier heel veel lessen nodig hebben.
Ik zou inderdaad vertrekken. Ik deed indertijd een uur per week en achteraf bekeken vond ik dat al te weinig. Eens per drie weken is vrijwel nutteloos.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
downtime schreef op zondag 5 december 2021 @ 15:59:
[...]

Ach, misschien doet ie het wel zwart ofzo, en kan het daardoor goedkoop zijn. En hij is voorlopig zeker van klandizie want jouw vrouw zal op deze manier heel veel lessen nodig hebben.
Ik zou inderdaad vertrekken. Ik deed indertijd een uur per week en achteraf bekeken vond ik dat al te weinig. Eens per drie weken is vrijwel nutteloos.
Met dertig euro per uur is die klandizie ook niets waard.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:38
Rij instructeurs zitten op het moment klem vanwege de corona maatregelen. Ze mogen na 17:00 geen les geven.
Daarom wordt er nu voorrang gegeven aan leerlingen die al een examen datum gepland hebben. Daarna komen de leerlingen die hun theorie al gehaald hebben (dan moet je namelijk ook binnen een half jaar examen doen. En alleen als er tijd over is dan geven ze rijles aan de rest.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
RocketKoen schreef op zondag 5 december 2021 @ 16:22:
Rij instructeurs zitten op het moment klem vanwege de corona maatregelen. Ze mogen na 17:00 geen les geven.
Daarom wordt er nu voorrang gegeven aan leerlingen die al een examen datum gepland hebben. Daarna komen de leerlingen die hun theorie al gehaald hebben (dan moet je namelijk ook binnen een half jaar examen doen. En alleen als er tijd over is dan geven ze rijles aan de rest.
Die maatregelen gingen een week geleden in. Dit lijkt me ongerelateerd.

En zelfs als dit zo zou zijn; dan kan je nu beter pauzeren dan aan blijven modderen met 50 min per drie weken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:38
eric.1 schreef op zondag 5 december 2021 @ 16:32:
[...]

Die maatregelen gingen een week geleden in. Dit lijkt me ongerelateerd.

En zelfs als dit zo zou zijn; dan kan je nu beter pauzeren dan aan blijven modderen met 50 min per drie weken.
De maatregel ging 13 november in. Hij is vorige week alleen van 18:00 naar 17:00 gegaan.
Maar 1x per 3 weken heeft inderdaad geen zin. Rijles kun je het beste 2x per week ofzo doen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-05 00:10

NSG

Je weet niks!

Misschien dat ze vaker kan lessen als er wel een fatsoenlijk tarief wordt gehanteerd? €30 per 50 minuten is erg weinig, zeker als er in een ‘mooie Audi’ wordt gereden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
RocketKoen schreef op zondag 5 december 2021 @ 16:34:
[...]

De maatregel ging 13 november in. Hij is vorige week alleen van 18:00 naar 17:00 gegaan.
Maar 1x per 3 weken heeft inderdaad geen zin. Rijles kun je het beste 2x per week ofzo doen.
Dat is nog steeds maar drie weken terug terwijl ze al minimaal 6 weken bezig is indien er twee keer drie weken tussen zat.

2x per week of 1x per week een langere les dan 50 min. Maar goed, ja, idd. Je moet gewoon veel meters maken, zeker in het begin.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:48
Snel, goed, goedkoop. Kies er twee....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Als ze haar theorie heeft, kan ze beter een pakket afnemen. (12) lessen incl examen of zo.
2x in de week rijles, en snel examen aanvragen. in de laatste weken voor examen zeker 2x les p/w.
Tussentijds examen en hele rattaplan

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:29

Lordy79

Vastberaden

Ik vind de hierboven genoemde suggestie om NU de komende pak m beet 20 lessen in te plannen erg goed.
Als dat óók niet kan dan weet je genoeg toch?

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldie127
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 01:37
Ofwel doet de brave man dit als bijbaantje en moet hij de andere weken werken bv 3 shiften of twee continue werken en week verlof . kinderen etc. Zoveel redenen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:03

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

oldie127 schreef op maandag 6 december 2021 @ 09:43:
Ofwel doet de brave man dit als bijbaantje en moet hij de andere weken werken bv 3 shiften of twee continue werken en week verlof . kinderen etc. Zoveel redenen
Dat is voor een afnemer van een dienst totaal niet relevant. Bovendien geeft @Van der Berg al aan dat de instructeur een eigen rijschool heeft.

@Van der Berg 1 keer per 3 weken is echt te weinig om te leren autorijden. Met zo weinig rijden bouwt ze niet de nodige ervaring op, want veel zal al weer weggezakt zijn voor ze de volgende les krijgt.

Auto leer je rijden door minimaal een half jaar lang onder zoveel mogelijk (minimaal 1 keer per week) verschillende omstandigheden te rijden.

Accepteer dat rijlessen meer kosten dan €30/les en zoek een rijschool die meer tijd heeft. Om deze wijze leert ze het namelijk slecht en kost het uiteindelijk waarschijnlijk meer geld, omdat ze meer lessen nodig heeft.

Verder aan iedereen die grappig bedoelde suggesties doet over vreemd gaan e.d. Dit is niet de huiskamer en het is de bedoeling dat je wel serieus en constructief reageert.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Tja, weer een hele hoop aannames hier.

Pay peanuts, get monkeys. Voor 30 euro per les zit je ofwel in het zwarte circuit, ofwel bij iemand die andere klanten die meer betalen wat meer urgentie geeft.

Jaren geleden lag de prijs per les al hoger bij een gemiddelde rijschool.

Zou me niet verbazen als dat "vriendendienst" tarief alleen maar geldt voor tijdslots die anders toch besteed waren aan duimendraaien. De rest van z/n tijd vult de rijschoolhouder liever met klanten die het normale tarief betalen.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07:05
Jeroenneman schreef op maandag 6 december 2021 @ 10:16:
Tja, weer een hele hoop aannames hier.

Pay peanuts, get monkeys. Voor 30 euro per les zit je ofwel in het zwarte circuit, ofwel bij iemand die andere klanten die meer betalen wat meer urgentie geeft.

Jaren geleden lag de prijs per les al hoger bij een gemiddelde rijschool.

Zou me niet verbazen als dat "vriendendienst" tarief alleen maar geldt voor tijdslots die anders toch besteed waren aan duimendraaien. De rest van z/n tijd vult de rijschoolhouder liever met klanten die het normale tarief betalen.
Doe dan zelf ook geen aannames? ;)

Alhoewel het heel erg realistisch klinkt hoor... een andere aanname kan zijn dat hij bewust flink onder het normale tarief zit wat rond de €50,- per uur ligt en daardoor een overvolle agenda heeft.

Maar goed, hier heeft TS verder weinig aan.

@Van der Berg Als de huidige instructeur de frequentie van lessen niet naar minimaal 1x per week kan ophogen is er maar 1 verstandige keuze en dat is een andere rijschool opzoeken. €30,- per les is een gevalletje voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten en zoals altijd kleven daar normaal gesproken altijd flinke nadelen aan.

Zoals al eerder genoemd, leuk een laag tarief maar met de huidige frequentie zal je onder de streep meer kwijt zijn aan lesgeld en ben je ongelooflijk lang bezig met het behalen van het rijbewijs. Koop een pakket bij een gerenommeerde rijschool met 2x lessen in de week en als alles volgens planning gaat dan kan je binnen 2 maanden je rijbewijs hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:37

-tom-562

Oliesjeik

Huh, 30 euro voor een les? Volgens mij betaalde ik 18 jaar geleden al meer..?
Ik zou eens naar een echte rijschool gaan

[ Voor 21% gewijzigd door -tom-562 op 06-12-2021 11:32 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HeldereM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07:12
Om snel en effectief je rijbewijs te halen moet je 2 of 3 dubbeluren per week doen, dan kom je lekker in de flow en kun je na 4-8 weken afrijden. Die lessen plan je gewoon vooruit voor de komende 3-4 weken. Wil de rijschool daar niet aan meewerken dan een andere zoeken of gewoon wachten met starten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-05 20:52
Keuze is simpel: het accepteren omdat het goedkoop is, of een andere rijschool/instructeur zoeken.

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caithlyn
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 02-12-2024
Eens in de 3 weken lessen is geen doen. Ik heb in het begin 2x per week (1,5 uur per keer) gelest om de basis (schakelen, kijken, inzicht) zo snel mogelijk onder de knie te krijgen en in de flow van het autorijden te raken.

Daarbij komt dat 30 euro per 50 minuten veel te weinig is om alle kosten te kunnen dekken plus een les van 50 minuten is in mijn optiek te kort voordat je een beetje onderweg bent kun je al weer terug naar huis.

Rijscholen en het CBR hebben een achterstand door de verschillende lock-downs en andere regeltjes waardoor lessen en examens uitgesteld moesten worden. Mijn rijexamen is tot 3x toe uitgesteld maar ik heb uiteindelijk maart dit jaar mogen afrijden. (met succes :*) )

Mijn advies: Wegwezen en een betere rijschool zoeken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-05 16:46
HTT-Thalan schreef op zondag 5 december 2021 @ 15:27:
ik moest hier smakelijk om lachen haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• larsg
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03:31
Als bovenstaande tips niet werken. Kan je niet bij 2 rijscholen tegelijk aan de bak? Dan behoud je het voordeeltarief voor een % van de lestijd :-)

[ Voor 9% gewijzigd door larsg op 06-12-2021 12:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

larsg schreef op maandag 6 december 2021 @ 12:54:
Als bovenstaande tips niet werken. Kan je niet bij 2 rijscholen tegelijk aan de bak? Dan behoud je het voordeeltarief voor een % van de lestijd :-)
Dan is de kans groot dat je tegenstrijdige adviezen krijgt, elke rijleraar heeft toch z'n eigen maniertjes. Bovendien is het voor een leraar zo erg lastig om je voortgang te controleren en bij een lesplan te blijven.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quicksilver
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-05 10:45

Quicksilver

Catch these hands

Ik heb vorig jaar veel lessen gehad, en ik kan je zeggen dat er een gigantisch tekort aan instructeurs is. Alles is door de coronacrisis enorm stil komen liggen en het CBR is ook enorm veel aan het weg werken. Is een beetje aan de instructeur hoe veel leerlingen die heeft en hoe veel hij werkt.

Is ook niet echt snugger om jouw eigen ervaringen uit 2004 als maatstaf te gebruiken.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Van der Berg
Ik en mijn vrouw zijn jullie allemaal dankbaar voor de nuttige reacties tot dus ver! Wij zijn erg blij dat jullie met ons mee denken! Mijn vrouw zegt ze is dankbaar voor jullie informatie. Morgen gaat ze hem opbellen om te vertellen dat ze stopt bij hem. Ze is tot de conclusie gekomen om te stoppen. Hij zal zeker proberen haar over te halen. Mijn vrouw gaat nu opzoek naar een nieuwe rijschool en een nieuwe rijinstructeur. Dit kan niet zo verder en ze wil bij de nieuwe rijschool duidelijk maken om minimaal 1 of 2 keer per week te gaan lessen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:37

-tom-562

Oliesjeik

Van der Berg schreef op maandag 6 december 2021 @ 13:03:
Ik en mijn vrouw zijn jullie allemaal dankbaar voor de nuttige reacties tot dus ver! Wij zijn erg blij dat jullie met ons mee denken! Mijn vrouw zegt ze is dankbaar voor jullie informatie. Morgen gaat ze hem opbellen om te vertellen dat ze stopt bij hem. Ze is tot de conclusie gekomen om te stoppen. Hij zal zeker proberen haar over te halen. Mijn vrouw gaat nu opzoek naar een nieuwe rijschool en een nieuwe rijinstructeur. Dit kan niet zo verder en ze wil bij de nieuwe rijschool duidelijk maken om minimaal 1 of 2 keer per week te gaan lessen.
Ik zou zeker minimaal 2x per week gaan, als het kan ook nog dubbele lessen (b.v. 1x 1 uur en 1x 2 uur). Ik had op die manier met 7 weken mijn rijbewijs en met 21 lessen o.i.d., ik had van te voren nog nooit in een auto gereden.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-05 21:08
-tom-562 schreef op maandag 6 december 2021 @ 13:19:
[...]

Ik zou zeker minimaal 2x per week gaan, als het kan ook nog dubbele lessen (b.v. 1x 1 uur en 1x 2 uur). Ik had op die manier met 7 weken mijn rijbewijs en met 21 lessen o.i.d., ik had van te voren nog nooit in een auto gereden.
...ik denk niet dat het CBR binnen zeven weken tijd heeft voor een examen. Er zijn vanwege corona behoorlijke achterstanden. Je moet je lessen goed inplannen naar het examenmoment toe. Als je blind twee (of zelfs drie of vier) uur per week gaat lessen is de kans groot dat je veel te vroeg klaar bent om examen te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pannekoek
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 16-05 19:20
wat is de naam van die rijschool? CBR heeft een rijschoolzoeker. Als die naam er niet tussen zit heb je wel een schimmig figuur te pakken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• m2011
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-05 22:39
Het is wel lekker goedkoop. Ik zou gewoon nog 5 van dit soort rijscholen uitzoeken, dan zit je toch op 2 lessen per week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabes
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20-05 08:20
Ten eerste is €30,- per 50 minuten wel erg laag, dat was het in 2010 al toen in zelf een rijschool had.

1x per 3 weken is wel echt te weinig voor rijlessen. Om een beetje in het ritme te blijven is minimaal 1x per week toch wel aan te raden. Ik merkte bij genoeg leerlingen dat als ze even een week niet hadden gereden ze toch al weer een aardig deel van de les nodig hadden om weer in het ritme te komen.

Maar als je een nieuwe rijschool zoekt geef dan ook direct je wensen aan (hoe vaak in de week etc) en neem een proefles als dit wordt aangeboden. Op die manier kan je toch een beetje kijken of het wel past.

Ik heb het andersom als rijinstructeur ook gehad een vrouw die heel onregelmatig lesde, een man daarvan die hele hoge eisen had en eigenlijk wel verwachte dat ze op die manier in een korte periode het wel even zou halen (en dan was er ook nog eens een taalbarriere). Aangezien er geen lespakket was afgesloten en het gewoon per les ging heb ik ze toen aangegeven dat ik het niet zag zitten dat dit ging werken en dat ze beter op zoek konden naar een andere rijschool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Generaal Pep
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 08:37
Van der Berg schreef op zondag 5 december 2021 @ 15:20:
Mijn vrouw heeft nu haar 3e rijles gehad in een mooie Audi. Ze betaald voor 50 minuten €30 een erg lage tarief die man heeft zijn eigen rijschool. Het enige probleem met deze rijles is dat er steeds 3 weken tussen zit. Waardoor mijn vrouw niet snel leert en alles opnieuw moet doen. Ik heb sterk het vermoeden dat deze rijinstructeur mijn vrouw geld wil afnemen en hij komt met smoesjes dat hij het druk heeft en examens heeft. Ik geloof er niks van. Ik had altijd minimaal 1 keer per week rijles terug in 2004-2005 en soms 2 keer per week. Wat vinden jullie en zouden jullie nog doorgaan in deze omstandigheden? Ik heb mijn vrouw geadviseerd om te stoppen dit is niet serieus.
Ik mis dingen... Hebben jullie al aan de instructeur gevraagd of het vaker kan? Hebben jullie al gevraagd waarom het nu eens in de 3 weken is?

01010000 01100101 01110000 01100101

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Van der Berg
Generaal Pep schreef op maandag 6 december 2021 @ 13:49:
[...]

Ik mis dingen... Hebben jullie al aan de instructeur gevraagd of het vaker kan? Hebben jullie al gevraagd waarom het nu eens in de 3 weken is?
Hij heeft mij vrouw verteld dat hij examens heeft en andere leerlingen heeft. Maar dat vind ik geen goede argument om eerlijk te zijn en vind het vreemd dat ze steeds 3 weken tussen moet zitten. Zo leert ze inderdaad nooit. Bij de eerste keer ging hij met vakantie voor 3 weken en daarna zat er telkens 3 weken tussen. Als je geen tijd heb of niet kan moet je geen nieuwe leerlingen aannemen. Ik ben bang inderdaad dat dit uiteindelijk meer geld gaat kosten, zoals eerder in een reactie.

Ik en mijn vrouw zijn het er nu over eens dat het beter is om verder te gaan en een echte rijschool te vinden die wel wekelijks kan komen en maximaal twee keer per week kan zonder smoesjes. Want mijn vrouw wil zo snel mogelijk haar rijbewijs en ze gaat mijn Aygo straks over nemen.

Wat mijn vrouw ook heel vreemd vind, is dat hij haar laatste keer naar een andere stad bracht en opeens zei, ik kan niet meer terug naar jouw huis en je moet nu een tweede les nemen, dus extra les en gingen ze 50 minuten en daarna naar een andere leerling. Terwijl mijn vrouw beweerde dat dit niet vooraf de bedoeling was voor tweede les. Het lijkt wel of het om geld gaat. Mijn vrouw heeft nog niets geleerd en iedere keer vergeet ze dingen omdat er aantal weken tussen zit.

[ Voor 18% gewijzigd door Van der Berg op 06-12-2021 14:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Van der Berg
Mijn vrouw is nu ook geen stap verder gekomen en alleen maar betaald. Dat zegt mijn vrouw. De eerste keer dachten we oke, het zal wel en dit gebeurd steeds en mijn vrouw vergeet de stappen, omdat er steeds lange tijd tussen zit. Het is beter dat ze een andere rijschool zoekt die serieus is en elke week minimaal 1 of 2 keer per week langskomt om rijles te geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Van der Berg schreef op maandag 6 december 2021 @ 14:10:
Mijn vrouw is nu ook geen stap verder gekomen en alleen maar betaald. Dat zegt mijn vrouw. De eerste keer dachten we oke, het zal wel en dit gebeurd steeds en mijn vrouw vergeet de stappen, omdat er steeds lange tijd tussen zit. Het is beter dat ze een andere rijschool zoekt die serieus is en elke week minimaal 1 of 2 keer per week langskomt om rijles te geven
Lijkt me (zoals jullie ook al hebben geconcludeerd) niet nuttig om verder te gaan met zo'n persoon dan inderdaad. Vergeet alleen niet dat er bij veel rijscholen nu enorme wachtlijsten zijn (door verminderde capaciteit ivm maatregelen, zowel nu als in de vorige lockdown). Waar hier in de regio voorheen altijd een half jaar wachtlijst normaal was, is dat nu gewoon anderhalf tot zelfs twee jaar geworden.

Aan de andere kant heeft doorgaan met om de 2-3 weken les hebben ook geen nut, dus dan kan ze beter een jaar of twee helemaal stoppen dan een jaar of twee iedere 3 weken geld weggooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Generaal Pep
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 08:37
Van der Berg schreef op maandag 6 december 2021 @ 14:00:
[...]

Hij heeft mij vrouw verteld dat hij examens heeft en andere leerlingen heeft. Maar dat vind ik geen goede argument om eerlijk te zijn en vind het vreemd dat ze steeds 3 weken tussen moet zitten. Zo leert ze inderdaad nooit. Bij de eerste keer ging hij met vakantie voor 3 weken en daarna zat er telkens 3 weken tussen. Als je geen tijd heb of niet kan moet je geen nieuwe leerlingen aannemen. Ik ben bang inderdaad dat dit uiteindelijk meer geld gaat kosten, zoals eerder in een reactie.

Ik en mijn vrouw zijn het er nu over eens dat het beter is om verder te gaan en een echte rijschool te vinden die wel wekelijks kan komen en maximaal twee keer per week kan zonder smoesjes. Want mijn vrouw wil zo snel mogelijk haar rijbewijs en ze gaat mijn Aygo straks over nemen.

Wat mijn vrouw ook heel vreemd vind, is dat hij haar laatste keer naar een andere stad bracht en opeens zei, ik kan niet meer terug naar jouw huis en je moet nu een tweede les nemen, dus extra les en gingen ze 50 minuten en daarna naar een andere leerling. Terwijl mijn vrouw beweerde dat dit niet vooraf de bedoeling was voor tweede les. Het lijkt wel of het om geld gaat. Mijn vrouw heeft nog niets geleerd en iedere keer vergeet ze dingen omdat er aantal weken tussen zit.
Dat zijn inderdaad geen argumenten. Dat zijn argumenten voor hem zelf om personeel aan te nemen.

Waarschijnlijk heeft hij teveel hooi op z'n vork genomen en kan hij het in z'n eentje niet meer aan.

Verstandige keuze om naar een andere rijschool te gaan!

01010000 01100101 01110000 01100101

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zrx0
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 13-03 03:47
-tom-562 schreef op maandag 6 december 2021 @ 11:32:
Huh, 30 euro voor een les? Volgens mij betaalde ik 18 jaar geleden al meer..?
Ik zou eens naar een echte rijschool gaan
Ik betaalde 12 jaar geleden rond €30 - €35 voor een rijles. Ik heb toen wekelijks 1 les gehad en rond 25 lessen erna examen aangevraagd en in een keer geslaagd.

Tegenwoordig is het voor €30 - €35 niet meer te doen denk ik. Maar 12 jaar geleden kon je dus wel prima voor €30 euro nog een rijles nemen..

Het lijkt me handiger voor topic-writer dat onmiddellijk moet stoppen en naar een ander rijinstructeur gaan, ten eerste 3 weken is heel lang. Ten slotte dat er tussen een les in een tweede les betaald moet worden, zegt genoeg..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:12
[...]

Dit lijkt mij voldoende reden om direct afscheid te nemen van deze "rijschool".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-05 19:28
[...]

Je hoeft niet langer aan julliezelf te twijfelen. Gewoon doen zo! :)

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeenD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-05 16:23
Ja het is raar. Mijn rijlessen waren dubbel 1x per week.
Ik vond 1 les te kort.

Voor een Aygo heb je toch geen rijbewijs nodig? :P

[ Voor 25% gewijzigd door SeenD op 06-12-2021 15:23 ]

Something something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZXRY
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 10:05
Een les van 50 minuten per week is imo al verre van ideaal qua leertempo, een keer per drie weken is nog veel erger. Ik zou zelf ook altijd voor een dubbele les gaan, zeker bij lessen van 50 minuten. Met het naar huis brengen van de vorige leerling en weer naar de volgende leerling/naar huis moeten rijden ingecalculeerd, blijft er weinig efficiënte tijd over om gericht te oefenen bij een les van 50 minuten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macnerd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-05 23:30

macnerd

No Apples please :-)

Is een pakket bij de ANWB niks voor je vrouw?
https://www.anwb.nl/auto/rijbewijs/autorijlessen#najaarsdeal

MacNerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07:05
Tom-Z schreef op maandag 6 december 2021 @ 13:31:
[...]

...ik denk niet dat het CBR binnen zeven weken tijd heeft voor een examen. Er zijn vanwege corona behoorlijke achterstanden. Je moet je lessen goed inplannen naar het examenmoment toe. Als je blind twee (of zelfs drie of vier) uur per week gaat lessen is de kans groot dat je veel te vroeg klaar bent om examen te doen.
Ligt eraan, een beetje rijschool met veel leerlingen heeft ook regelmatig uitvallers en dan kan je in de plaats daarvan, CBR heeft graag alle stoeltjes gevuld nl. Maar wat dat betreft kan je dat het beste bij de rijschool informeren en hoeveel plaatsen ze reserveren etc. Drukte per CBR locatie kan overigens ook enorm verschillen... Met andere woorden, goed over informeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.l.
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-05 18:04
Een jaar of 4 terug deed ik ook rijles bij een of andere knaap voor €35/u. Ik kreeg slecht les en heb 'm ingewisseld voor een andere en daar slaagde ik wel. Goedkoop is duurkoop heb ik daar geleerd (ja, ik had dus echt beter bij het CBR op het slagingspercentage moeten letten).

De tweede instructeur rekende ook voor me uit wat het een beetje kost om rijschool te spelen, de eerste instructeur hield volgens hem nog maar een tientje per uur over voor zichzelf. Toen begreep ik ook waarom ik niet slaagde bij de eerste, hij had al niet zo veel klanten en moest ze wel echt aan het lessen houden, deed hij dat niet dan had hij dus minder inkomen. Hou wou het graag contant en een factuur krijgen was niet makkelijk achteraf.

Nu even terug naar de situatie van de topicstarter: reken even 4 jaar inflatie over die €35 en vergelijk dat met de €30 (ok, goed per 50 min dan), reken ook maar de verhoogde brandstofprijzen mee. Dit kan niet uit, ook al is het een vriendendienst.

Reken nu maar €50/u voor een goede instructeur. Ga minstens een keer per week lessen, neem ook dubbellessen. Ohja, als het te doen is, probeer ook eens een keertje te lessen in Amsterdam, dat was voor mij best leerzaam.

EDIT:

Ik weet niet of je vrouw de betreffende instructeur gemachtigd heeft om rijexamens te plannen, trek die in. Over het algemeen begrijpen ze dan ook wel dat je niet meer komt lessen.

[ Voor 7% gewijzigd door M.l. op 06-12-2021 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:29
eric.1 schreef op zondag 5 december 2021 @ 15:57:
[...]

Op dit tempo dan is ze 155 weken verder (een rijles van 50 minuten per drie weken), ofwel nagenoeg 3 jaar.
Dat is 52 lessen.... Jezus...

Wat is tegenwoordig een beetje gemiddeld qua aantal rijlessen? Ik was in 2008 met 21 lessen klaar...

[ Voor 6% gewijzigd door FastFred op 07-12-2021 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 07:47
Ben ik de enige die het idee heeft dat mevrouw in de verloren uurtjes lest?
De momenten dat er toevallig een gat zit propt de instructeur uw vrouw, voor een vrienden prijsje.

Als je dit niet wilt, dan betaal je helft meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-05 20:52
FastFred schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 08:25:
[...]

Wat is tegenwoordig een beetje gemiddeld qua aantal rijlessen? Ik was in 2008 met 21 lessen klaar...
Uhm, je quote letterlijk iemand die dat aangeeft :? 43 lesuren is het gemiddelde volgens CBR.

En aangezien dat het gemiddelde is, heb je natuurlijk altijd knappe koppen zoals jij die er veel minder nodig hebben, en mensen die het een stuk moeilijker en/of enger vinden, die soms wel 60+ lessen nodig hebben. Kan allemaal, niks mis mee.

[ Voor 5% gewijzigd door Hahn op 07-12-2021 12:22 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:03

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

FastFred schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 08:25:
[...]

20 lessen is snel (was het in 1998 al toen ik m'n rijbewijs haalde), 30 is vrij gangbaar en als het niet zo lekker wilt lukken, dan is 50 ook niet gek. Grootste deel van autolessen is ervaring op doen en de één leert dat nou eenmaal sneller dan de ander. En als je ook nog een de "pech" hebt dit in één van de 4 grote steden te mogen doen, dan kost het al snel meer tijd. Ik heb in Utrecht leren rijden, en was daar achteraf heel blij mee. Beter dat je leert rijden in een stad die (toen) als moeilijk bekend stond, dan makkelijk je rijbewijs halen in een makkelijke regio om er vervolgens achter te komen dat grote steden toch echt een ander verhaal zijn. Laat staan als je een keer in Parijs of Brussel komt met de auto, of in een zuid Europese stad :X

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Hahn schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 12:20:
[...]

Uhm, je quote letterlijk iemand die dat aangeeft :? 43 lesuren is het gemiddelde volgens CBR.

En aangezien dat het gemiddelde is, heb je natuurlijk altijd knappe koppen zoals jij die er veel minder nodig hebben, en mensen die het een stuk moeilijker en/of enger vinden, die soms wel 60+ lessen nodig hebben. Kan allemaal, niks mis mee.
Er is niet alleen niets mis mee, volgens mij is het aangetoond dat meer rijlessen zorgt voor minder ongelukkig in de eerste tijd na het behalen van het rijvaardheidsbewijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadEendTerror
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 23:15
Ik vind het ook raar dat sommige rijscholen een les geven van 50 i.p.v. 60 minuten.
De slagingspercentages zeggen ook niet alles. Als een rijschool bijvoorbeeld veel "makkelijke" leerlingen heeft geeft dat een vertekend beeld. Buiten dat het ook belangrijk is dat je goed overweg kan met een rij instructeur, zowel op persoonlijk als professioneel vlak. Omdat iedereen op zijn eigen manier het beste leert.
Het kan dus ook zomaar zo zijn, dat je als je een andere rijinstructeur hebt bij dezelfde rijschool, je minder goed leert.

En dat de rijschool voldoende ruimte heeft om afspraken te maken hoe het jou utikomt.

[ Voor 8% gewijzigd door BadEendTerror op 11-12-2021 16:48 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Van der Berg
Mijn vrouw heeft inmiddels afgezegd en gestopt bij de rijinstructeur. Ze gaat opzoek naar een nieuwe rijschool. Hij was heel koel en hij vroeg niet eens niet waarom ze ging stoppen. Gewoon met oke.

Het is nu afgelopen.

[ Voor 10% gewijzigd door Van der Berg op 11-12-2021 19:26 ]

Pagina: 1