Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extace666
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 30-05 19:01
Beste leden,

Ik ben momenteel opzoek naar een integrated amplifier of all in one system.

Mus haves:
2.1 kanalen
Hdmi output

Nice to haves:
Chromecast built in
Auto eq system
Color Display

Ik wil dit systeem gebruiken om audio vanuit verschillende bronnen te streamen en om het geluid van de tv via earc te laten lopen. Naar mijn weten zou mijn xbox series s en Google tv dan ook het geluid over de speakers kunnen spelen.

Ik heb aantal devices gevonden die aan de specs voldoen maar buiten mijn budget vallen:

Cambridge audio evo 75
Nad c 700! M10/m33/c 399

De beste optie lijkt voor voor nu de bluesound powernode 2. Er is ook nog de sonos amp echter zijn de verhalen betreft de geluidskwaliteit niet geweldig is. Iemand die nog een goed alternatief kent voor een mooie prijs?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:28

FeaR

In GoT we trust

Dit valt onder aankoopadvies dus ik verhuis het topic die kant op: AUD > CEA

Vanwaar de wens tot HDMI eARC als je slechts twee speakers aan gaat sluiten? HDMI eARC is nodig voor als je HD Audio door de TV terug wilt voeren als bitstream of in LPCM. Als je maximaal twee speakers hebt kom je qua weergave niet verder dan 2.0 LPCM, iets wat over HDMI ARC kan. Sterker, S/PDIF kan dat ook aan. Verder is zoeken naar stereo apparatuur met HDMI, HDMI eARC en netwerkdiensten lastiger dan kijken naar dezelfde eisen maar dan met surround. In andere woorden, laat stereo voor wat het is en kijk naar surround receivers. Ga je alleen de kleuren display niet snel vinden maar lijkt me voor de functies ook niet de meest interessante eis.

De door jou gevonden apparatuur biedt mijns inziens te weinig voor wat je er voor moet betalen.

[ Voor 6% gewijzigd door FeaR op 05-12-2021 16:26 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-10 21:34
Een Denon DRA-800H missschien?

pricewatch: Denon DRA-800H Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extace666
@FeaR omdat earc ook automatisch de tv/versterker aan en uitzet daarnaast zie ik liever dat alle kwaliteit en geld in het 2.0/1, wanneer ik kies voor een surround receiver betaal ik voor een boel nutteloze features.

@RobbieT ziet er interessant uit ik ga me er in verdiepen lijkt wel al een vrij oud product te zijn dus even uitzoeken hoe het zit met toekomstige updates

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:28

FeaR

In GoT we trust

Extace666 schreef op maandag 6 december 2021 @ 11:36:
@FeaR omdat earc ook automatisch de tv/versterker aan en uitzet daarnaast zie ik liever dat alle kwaliteit en geld in het 2.0/1, wanneer ik kies voor een surround receiver betaal ik voor een boel nutteloze features.
Automatisch aan- en uitzetten heeft niets met HDMI (e)ARC te maken. HDMI CEC zorgt voor die functie, een protocol wat al sinds HDMI 1.2 aanwezig is en vanaf HDMI 1.3 relatief standaard geïmplementeerd wordt.

Met betrekking tot voor een surround receiver kiezen, die snap ik, maar laat de eis van eARC dan vallen. Met HDMI ARC haal je dus ook gewoon 2.0 LPCM, de max die je nodig hebt.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extace666
@FeaR wat vind je van de lyngdorf tdai-1120, deze lijkt alle features te bieden die ik zoek en heeft een room correction feature die andere integrated niet bieden, prijs is wat hoog maar reviews zijn positief. Ik gok dat de beste optie om maar eens te gaan luisteren agreed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HDMI output? Wil je je bronnen op je versterker aansluiten en dan doorlussen naar je TV? Wat is je plan?
Extace666 schreef op maandag 6 december 2021 @ 11:50:
@FeaR wat vind je van de lyngdorf tdai-1120, deze lijkt alle features te bieden die ik zoek en heeft een room correction feature die andere integrated niet bieden, prijs is wat hoog maar reviews zijn positief. Ik gok dat de beste optie om maar eens te gaan luisteren agreed?
Voor room correction zou ik naar apparatuur met Dirac kijken, dat is net een stapje beter dan Lyngdorf (Lyngdorf zie ik als de #2 op de markt). En qua versterking zit je dan vaak ook nog een flink stapje hoger dan Lyngdorf. NAD gebruikt bijvoorbeeld Hypex NCore versterkers en je kan eventueel ook iets neerzetten op basis van MiniDSP.

Vind de output van de TDAI-1120 ook erg laag, Weet niet wat voor luidsprekers je hebt, maar in een normale woonkamer met wat ongevoelige speakers heeft hij niet genoeg voldoende vermogen om op hoger volume de pieken aan te kunnen.

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2021 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extace666
@Verwijderd ik wil graag een stereo system voor muziek maar die ook ondersteund bij films!/series en TV door (e) arc te gebruiken.

Bluesound is volgens mij ook van nad maar bij zowel de powernode2i als c 700 krijg je geen Dirac bij de c 399 zit het wel die is dezelfde prijs.

Ik wil het systeem redelijk plug en play houden en niet zelf uren aan de settings tweaken. Wat een minidsp is weet ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoiets https://www.minidsp.com/p...aming-hd-series/shd-power

Zolang je het in 1 apparaat wil houden loop je altijd tegen beperkingen aan helaas. De NAD M10 V2 is mijn inziens de mooiste all in one oplossing. Dirac, alle connectiviteit die je wil qua apps én NCore versterking.

De Sonos amp is overigens weinig mee mis, zal vergelijkbaar zijn met de versterking in de Lyndorf, MiniDSP SHD Power en de goedkopere NAD modellen.

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2021 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extace666
@Verwijderd wat is er mis met die c 399 dan? Geen display met kleuren maar saar kan ik wel over heen komen.

Ik ziet het nu pas de dirac is verkrijgbaar in een losse module. Die 500euro kost.

[ Voor 28% gewijzigd door Extace666 op 06-12-2021 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Extace666 schreef op maandag 6 december 2021 @ 16:06:
@Verwijderd wat is er mis met die c 399 dan? Geen display met kleuren maar saar kan ik wel over heen komen.

Ik ziet het nu pas de dirac is verkrijgbaar in een losse module. Die 500euro kost.
Met de C399 is weinig mis, maar je gaf aan dat room correction een groot pluspunt voor je is. In dat geval is de C399 met de Dirac uitbreiding een mooie optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extace666
Deze is reeds aangekondigd https://hifi.nl/artikel/3...-buis-in-de-voortrap.html ziet er interessant uit
Pagina: 1