Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwoon_Paul
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-04 14:08
Hallo, mijn zoon heeft sinds kort de Logitech G29 Driving Force Racestuur en Pedalen en Logitech G Driving Force Shifter nieuw gekocht. We hebben de Logitech G Hub geïnstalleerd en hierin zijn alle 3 de onderdelen (stuur, pedalen en shifter) zichtbaar. Hij speelt zijn games op de PC. Als hij het spel Assetto Corsa speelt dan werkt het stuur en de pedalen naar behoren. Ook de flippers achter het stuur werken. Maar in het spel ETS2 en ATS werken de pedalen ook niet. Het is juist zo dat er gas gegeven wordt als de pedalen niet ingeduwd zijn en het gas geven stopt op het moment dat het gas wordt ingetrapt. Ook is de truck niet in zijn achteruit te krijgen. In beide spellen werkt de shifter helemaal niet.

Wie weet waar bovenstaande aan kan liggen?

[ Voor 5% gewijzigd door gwoon_Paul op 05-12-2021 12:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Instellingen in de games? Lijkt wel alsof er iets geïnverteerd staat ingesteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwoon_Paul
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-04 14:08
Ik heb de instellingen in de games ook ingesteld. In ETS2 en ATS stond het gas geven en remmen ingesteld als 'omgekeerd'. Maar ook na de aanpassing naar 'Normaal' bleef het zo dat het gas geven ophoudt na het intrappen van het gas en dat de truck niet in de achteruit is te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:43

Raimond613

Simracer

Kun je ingame de controller nog calibreren?

En anders mogelijke oplossingen via google:

https://steamcommunity.co...ns/0/1736634087701355363/

https://www.reddit.com/r/..._weird_cant_for_the_sake/

[ Voor 72% gewijzigd door Raimond613 op 05-12-2021 14:49 ]

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-05 23:04
gwoon_Paul schreef op zondag 5 december 2021 @ 12:04:
Hallo, mijn zoon heeft sinds kort de Logitech G29 Driving Force Racestuur en Pedalen en Logitech G Driving Force Shifter nieuw gekocht. We hebben de Logitech G Hub geïnstalleerd en hierin zijn alle 3 de onderdelen (stuur, pedalen en shifter) zichtbaar. Hij speelt zijn games op de PC. Als hij het spel Assetto Corsa speelt dan werkt het stuur en de pedalen naar behoren. Ook de flippers achter het stuur werken. Maar in het spel ETS2 en ATS werken de pedalen ook niet. Het is juist zo dat er gas gegeven wordt als de pedalen niet ingeduwd zijn en het gas geven stopt op het moment dat het gas wordt ingetrapt. Ook is de truck niet in zijn achteruit te krijgen. In beide spellen werkt de shifter helemaal niet.

Wie weet waar bovenstaande aan kan liggen?
in ETS2/ATS kan je in de game zelf aangeven dat de pedalen omgekeerd moeten worden (dus indrukken is gas geven, niet indrukken is geen gas geven).

Voor wat betreft de shifter vermoed ik dat je die in dezelfde settings terug kan vinden, maar weet ik niet helemaal zeker.

iRacing Profiel