Audio opstelling zonder front speakers

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 123RR
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-03-2024
Beste Tweakers,

In verband met het aanpassen van de opstelling van de meubels in de woonkamer kom er niet uit met de geluidssetup.

Huidige situatie: 55" TV, 5.1 receiver, 2 vloerstaanders al front en een centerspeaker.

In de nieuwe situatie komt er een kleinere tv (43") en heb geen plaats meer voor speakers naast de tv. Ik heb alleen ruimte onder de TV. Ik kan de fronts wel plaatsen als surround speakers, deze wil ik dan tevens gebruiken voor stereo muziek.

Ik zoek eigenlijk een passieve soundbar welke ik 3-kanaals kan aansluiten (front links/center/front rechts) met een maximale breedte van 96cm. Deze zijn echter niet te koop(?).

Wat is je budget?
Max.1000euro, liefst minder.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Geluid afspelen van TV/Netflix/gameconsole/streaming audio

Wat heb je zelf al gevonden?
Een passieve soundbar, deze zijn echter allemaal te groot. Of een actieve soundbar, maar daar ben ik geen voorstander van. Ik wil namelijk mijn receiver i.v.m. vloerstaanders welke ik voor surround en stereo wil blijven behouden

Welke vragen heb je hier nog over?
Moet ik echt voor een actieve soundbar gaan? Zo ja, welke?

De maximale breedte is echt 96cm (mag ook smaller). Ik wil in ieder geen verplichte app-bediening oid.

Alvast bedankt voor het meedenken! :)

Edit: even een schets van de opstelling bijgevoegd.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jfljVcXTmrxwqt44xM0s1bfgZoI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/seAuitZLqPj5YXqFT1QaqnVe.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door 123RR op 05-12-2021 12:01 ]

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Je toverwoord is LCR speaker. Sennheiser heeft ze, Dali ook iirc. Zijn vast nog meer merken. Meen dat @FeaR daar een tijdje terug ook iets over riep :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 123RR
The Eagle schreef op zondag 5 december 2021 @ 11:51:
Je toverwoord is LCR speaker. Sennheiser heeft ze, Dali ook iirc. Zijn vast nog meer merken. Meen dat @FeaR daar een tijdje terug ook iets over riep :)
Dank voor je bericht, dit toverwoord heb ik in mijn zoektocht ook gevonden. Bij verder lezen kwam ik er achter dat de meeste "LCR" speakers op de markt universele speakers zijn welke je als front of center kan gebruik, dus niet als 3-kanaals.

Kun je wel zoiets vinden met 3 aansluitingen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:28

FeaR

In GoT we trust

123RR schreef op zondag 5 december 2021 @ 11:59:
[...]
Kun je wel zoiets vinden met 3 aansluitingen?
Monitor Audio SB-3, ook wel passieve sound bar genoemd. Ze zijn er wel maar het aanbod is niet groot.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 123RR
FeaR schreef op zondag 5 december 2021 @ 12:38:
[...]

Monitor Audio SB-3, ook wel passieve sound bar genoemd. Ze zijn er wel maar het aanbod is niet groot.
Zoiets zoek ik dus, maar dan maximaal 96cm breed. Deze is 130cm breed, zijn kleinere broertje is 112cm breed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:28

FeaR

In GoT we trust

123RR schreef op zondag 5 december 2021 @ 12:54:
[...]
Zoiets zoek ik dus, maar dan maximaal 96cm breed. Deze is 130cm breed, zijn kleinere broertje is 112cm breed.
Ik gok dat dit het niet gaat worden. Allereerst omdat het aanbod van dit soort product al niet groot is. De maximale 96 centimeter is ook niet extreem breed. Dat matcht niet meer met de breedte van de gemiddelde 55" TV van tegenwoordig. Als laatste de verkrijgbaarheid, als ik dit soort producten al tegenkom is het veelal op buitenlandse sites (verzending, import, BTW) en zijn ze veelal niet op voorraad.

Enige model is de KEF HTF8003 die op 96 centimeter zit maar voorraad zie ik nergens.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:04

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Wellicht kun je inbouwluidsprekers overwegen? Eentje op de hoek bij de doorgang en eentje in de lege hoek?

[ Voor 22% gewijzigd door dmantione op 05-12-2021 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Je zoekt een product wat technisch gezien redelijk nutteloos is, daarom vindt je er zo weinig. :P

https://atlantictechnology.com/products/fs3

[ Voor 19% gewijzigd door jadjong op 05-12-2021 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 123RR
dmantione schreef op zondag 5 december 2021 @ 13:40:
Wellicht kun je inbouwluidsprekers overwegen? Eentje op de hoek bij de doorgang en eentje in de lege hoek?
Helemaal niet aan gedacht, mogelijk kan ik hierin de oplossing vinden. De tv komt namelijk tegen een nog te realiseren halfhoog wandje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-09 20:03
123RR schreef op zondag 5 december 2021 @ 14:24:
[...]

Helemaal niet aan gedacht, mogelijk kan ik hierin de oplossing vinden. De tv komt namelijk tegen een nog te realiseren halfhoog wandje.
Het hoeven ook niet per se in wall speakers te zijn lijkt me, er zijn ook on wall modellen. Geeft je weer iets meer mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ed.juh
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-09 19:26
SOUNDBAR ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:19
Waarom zou je je bank en tv niet gewoon omdraaien? Hoef je ook geen muurtje neer te zetten of een kleinere tv aan te schaffen. Je vloerstaanders degraderen tot surrounds is ook eeuwig zonde als je het mij vraagt.

[ Voor 8% gewijzigd door Ramon op 14-12-2021 20:53 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Pagina: 1