Honeywell Lyric T6 blijft 'soort van' hangen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:55
Tsja, aan de topictitel kun je al zien dat ik niet echt weet wat het probleem is. Ik zou dan ook graag wat suggesties hebben om te troubleshooten waar mijn probleem zit (is het de ketel of is het de thermostaat?).

In ons huis hangt al 15 jaar een Bosch 30 ERC (wordt volgend jaar vervangen) en die stuur ik sinds januari 2021 aan met de Honeywell Lyric T6 met OpenTherm. We gebruiken het tijdschema.

Soms gebeurt het dat de ketel door blijft verwarmen, ondanks dat het volgens het tijdschema niet meer moet. Andersom gebeurt hetzelfde: dan zou de ketel volgens schema moeten aanspringen maar blijft het koud. In alle gevallen geeft het scherm van de thermostaat in de woonkamer aan wat de werkelijke actie zou moeten zijn (dus verwarmen = vlammetje in beeld, niet verwarmen = geen vlammetje) en de app ook, maar doet de ketel dus wat anders. Enige oplossing die tot nu toe werkt is de ketelmodule uittrekken en na een halve minuut weer insteken. Dan loopt het direct goed. De ene week komt het wel twee keer voor, andere weken helemaal niet. Het is deze herfst begonnen, vorige winter en voorjaar had ik nergens last van.

Hoe kom ik er nou eerst achter waar de fout zit? In de ketel of in de thermostaat?

Hier zou een handtekening kunnen staan.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DKOR
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 26-11-2024
Goedemorgen. Je vraag is al van even terug, maar heb je het probleem van blijven hangen al op kunnen lossen? Wij hebben namelijk sinds vorige week (toen de stroom eraf moest voor een nieuwe slimme meter) hetzelfde probleem. Alvast dank voor je reactie.
Groet, Daan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:55
@DKOR Ik heb er tegenwoordig geen last meer van. Ik heb nu een Bosch EasyControl en buiten het feit dat die het altijd doet heeft die nog meer mogelijkheden en een fijnere bediening (op het apprlaraat en de app) ook.

Hier zou een handtekening kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DKOR
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 26-11-2024
Dank voor je reactie Patrick. Dan zal ik nog even moeten door zoeken of ik wat kan vinden. Vanochtend had ik weer hetzelfde euvel, dat de ketel niet aansloeg volgens het schema. Stekker eruit en er weer in en hij doet het weer. Heel vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chiba
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 27-02-2024
hier precies andersom: volgens programma moet hij verwarmen tot b.v. 21 graden, maar vlammetje-signaal blijft branden en de ketel (Intergas Kompakt HRE) gaat ook rustig door. Waneer je hem een halve graad terugdraait stopt het verwarmen. Voorheen ooit problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marten-1995
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 21-03 16:27
Ik heb ook een Honeywell T6R met een Intergas HRe ketel. Tevens heb ik ook hetzelfde probleem. Heeft iemand al een eventuele oplossing?
Pagina: 1