Gmail 2fa “ontwijken”

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-05 01:02
hoi,

voor een vereniging gebruiken we een gmail inbox “vereniging@gmail.com” meerdere personen maken gebruik van deze inbox.

nu gaat google 2fa verplicht stellen op inboxen van gebruikers.

hoe kunnen we er als vereniging voor zorgen dat meerdere personen toegang hebben tot deze inbox zonder dat 1 van deze personen steeds een code op zijn/haar telefoon moet ontvangen?

heb zelf al “gegoogled” maar nog niks relevante kunnen vinden

dank voor het meedenken

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-05 17:25
Waar heb je precies op gezocht dan?

Want als ik zoek bij google naar 'share gmail inbox with another user' kom ik al snel 'delegate and collaborate on email' tegen en dat lijkt me al een heel eind in de goede richting: https://support.google.co...n#zippy=%2Cadd-a-delegate

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ook kan je toch allemaal de authenticator app gebruiken? Het is alleen even een logistiek gedoe om dat allemaal op hetzelfde moment te doen.

Maar idd beter om allemaal een inlog te hebben en de mail te delen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-05 01:02
Beiden bedankt! Ik heb vooral gezocht op termen om 2fa uit te zetten, deze invalshoek had ik niet bedacht. Als ik het goed begrijp moet ik voor de gebruikers dus eigen (persoonlijke)Google accounts aanmaken en via deze accounts kan ik ze dan toegang verlenen tot de gezamenlijke account.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Mensen kunnen toch het adres toevoegen in hun e-mailprogramma? Daar heb je geen 2FA voor nodig.

Verder: heeft de vereniging geen eigen website/domein waar mee gemaild kan worden? In dat geval kun je het makkelijker in eigen beheer houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-05 23:08

GforceNL

Out of memory....

De authenticatoe app heeft geen account nodig. Bij het inloggen wordt er om een code gevraagd die de app genereert.

<Zinloze tekst hier>

Pagina: 1