Coördinaten python

Pagina: 1
Acties:
  • 781 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rom23
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 05-12-2021
Opdracht:

Beschouw een reeks tupels die coördinaten (x,y) vertegenwoordigen. Bijvoorbeeld: {(2,4), (1,5), (6,3),
(2,2)}. Schrijf een functie has_x_value(cs, x) waaraan een set coördinaten moet doorgegeven worden en True teruggeeft als de set bevat de x-coördinaat, anders False.

Uitwerking:

def has_x_value(cs, x):
tuple_flower = list(cs)
x_value = (x for x in tuple_flower)
if x in x_value:
return True
else:
return False

Vraag:
Nu pakt python ook de y-coordinaat mee. Hoe moet ik mijn uitwerking aanpassen zodat python alleen naar de x-coordinaat kijkt?

Alvast Bedankt!!

Beste antwoord (via Rom23 op 05-12-2021 16:37)

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-07 16:15
code:
1
return True if [item for item in cs if item[0] == x] else false

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Charango
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-07 20:42
Je maakt een list genaamd tuple_flower van de set cs en daarna maak je met een omweg nog eens een nieuwe list van deze list, nu met de naam x_value (althans, als je vierkante haakjes zou hebben gebruikt in plaats van normale). Dit suggereert dat je niet helemaal begrijpt wat "x for x in" doet; ik zou beginnen dit nog eens na te lezen:
https://www.w3schools.com/python/python_lists_comprehension.asp

Overigens is het niet heel handig twee verschillende parameters dezelfde naam te geven (x).

Verder kan je de volgende regels eenvoudig versimpelen:
code:
1
2
3
4
if x in x_value:
return True
else:
return False

En wel als volgt:
code:
1
return (x in x_value)

[ Voor 7% gewijzigd door Charango op 05-12-2021 00:42 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-07 16:15
code:
1
return True if [item for item in cs if item[0] == x] else false

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Give a man a fish and feed him for a day, teach a man how to fish and feed him for a lifetime - RobIII )wise man @devschuur)
Zullen we proberen van dergelijke topics nog iets te maken ipv afhaalchineesgedrag aan te moedigen op deze manier?

@Rom23 zie RobIII in "Populatie grootte python" Ik zou toch héél graag volgende keer een betere topicstart zien.

[ Voor 25% gewijzigd door RobIII op 05-12-2021 19:28 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.