Spoken in netwerk?

Pagina: 1
Acties:

• wouzer
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Situatie:

9 poorts 10mbit EDIMAX hub
1 linux server (192.168.1.1)
8 win2k / win98 clients (192.168.1.2, ...)

Alle clients op een na werken, client 192.168.1.8 (win98) kan NIEMAND anders pingen. Hang ik mijn eigen computer (192.168.1.2) aan die UTP kabel dan kan ik iedereen pingen behalve de server. Verander ik het ip adres van mijn computer in 192.168.1.8 dan kan ik ineens alles pingen? :? |:(

ps. netwerkinstellingen kloppen allemaal.

whhhhheeeeeeeelp!!!!

Verwijderd

NIC verrot misschien?

Verwijderd

scooby doo where are you ;)

van die win98 bak zou idd misschien de nic gaar kunnen zijn, maar tis vaag dat ie met zijn eigen pc met et ene ip adres wel maar de andere niet de server kan pingen...

kan je normaal vanuit je pc met 192.168.1.2 de server wel pingen ?

Verwijderd

Heb TCP/IP gebeuren even verwijderen, rebooten, opnieuw TCP/IP installeren. Dit wil wel eens helpen onder win9x.

• Petuhr
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:04

Petuhr

FreeBSD

9 Poorts????

Niet 8 Poorts en een gedeelde UPLINK??? met de 8e poort???

• wouzer
  • Niet online
NIC verrot misschien?
nope ;)
kan je normaal vanuit je pc met 192.168.1.2 de server wel pingen ?
Jep, iedereen kan alles pingen behalve de 192.168.1.8 computer, en als ik mijn eigen compu daar neerzet (zoals boven beschreven).
Heb TCP/IP gebeuren even verwijderen, rebooten, opnieuw TCP/IP installeren. Dit wil wel eens helpen onder win9x.
Splinternieuwe install. Same shit.
9 Poorts????

Kan ook maar op de hub staat 9 poorts.

Verwijderd

Op dinsdag 21 augustus 2001 19:02 schreef Petuhr het volgende:
9 Poorts????

idd 9 poorts...

kijk eens of een van de buitenste poorten niet iets verder van de rest afstaat...

en probeer eens die bla.0.8 pc aan een andere poort te hangen en kijk dan eens offie et doet

Verwijderd

Gegarandeerd dat die 9e poort een uplink is. Deze port wordt eigenlijk gedeelte met de 1e of de laatste poort op de switch. Dit wil vaak zeggen dan je de uplink en poort 1 of in dit geval misschien poort 8 niet tegelijk kan gebruiken. Dit ff voor alle duidelijkheid.

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-08 00:09
kan ook een bnc aansluiting zijn
ik heb ook een 9 poorts hub (edimax) met 8 poorten utp + 1 poort utp uplink + 1 poort bnc uplink en er staat toch echt 9 poorts hub op de doos

• WarMaster
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Run eens winipcfg.

Als daar je NIC niet in de lijst staat is er vaak een verborgen bronconflict aan de hand waardoor TCP/IP niet meer wil werken.

Oplossing is vaak de netwerkkaart in een anders PCI slot douwen of zo...
Beetje schuiven met IRQ's wil ook wel helpen :)

Suc7

We live in a primitive time don't we, neither savage nor wise. Half measures are the curse of it; any rational society would either kill me or put me to some use.

• wouzer
  • Niet online
en probeer eens die bla.0.8 pc aan een andere poort te hangen en kijk dan eens offie et doet
Heb ik al eens gedaan, haalt niks uit :(
Run eens winipcfg.
Als daar je NIC niet in de lijst staat is er vaak een verborgen bronconflict aan de hand waardoor TCP/IP niet meer wil werken.

Oplossing is vaak de netwerkkaart in een anders PCI slot douwen of zo...
Beetje schuiven met IRQ's wil ook wel helpen
winipcfg geeft netjes de netwerkkaart aan en andere pci slots heb ik ook al geprobeerd. Ik wordt radeloos.

• mughato
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-05 21:48
in een dos boxje arp -a intikken.
kijk eens of je het mac adres wel ziet van die machine?

• wouzer
  • Niet online
Op dinsdag 21 augustus 2001 20:21 schreef mughato het volgende:
in een dos boxje arp -a intikken.
kijk eens of je het mac adres wel ziet van die machine?
Als op de server een arp doe zie ik netjes het betreffende IP staan inclusief mac adres.

Verwijderd

Kun je wel van de server naar die .0.8 pc pingen?
Draait er een firewall op je server?

Verwijderd

Kun je eens een foto maken van je hub je, met omcirkeld de kabel die probs geeft, soms, maar neit altijd.

Heb Je dhcp of vast ips?
heb je de kabel al eens helemaal gewissled met een andere (dus ook in een ander hub poortje.)

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

Op dinsdag 21 augustus 2001 19:02 schreef Petuhr het volgende:
9 Poorts????

zat ik ook aan te denken

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:26
Of heel misschien stiekum ofwel een dubbel IP adres (maar daar zou je een melding over moeten krijgen) of heel misschien een dubbel MAC-adres. Ik weet dat het onwaarschijnlijk is, maar het zou kunnen, en levert dan vage problemen op.

No production networks were harmed during this posting

• wouzer
  • Niet online
Kun je wel van de server naar die .0.8 pc pingen?
Draait er een firewall op je server?
Nee, andersom gaat ook niet. Er draait wel een firewall op de server maar die staat al het verkeer in het interne LAN toe. Dan nog als ik mijn eigen computer het IP 192.168.1.8 geef dan mag ineens weer alles.
Kun je eens een foto maken van je hub je, met omcirkeld de kabel die probs geeft, soms, maar neit altijd.
Foto? hehe, ik verzeker je dat het lampje wel brand en dat het kabeltje goed is gemaakt. Daar ligt het niet aan.

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-05 12:29

fulgore

goud

Mmm, ik heb hier nog niemand horen zeggen: 'wissel die NIC eens om met een andere (uit een wel werkende machine)' :O

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Verwijderd

Op dinsdag 21 augustus 2001 21:24 schreef paella het volgende:
Of heel misschien stiekum ofwel een dubbel IP adres (maar daar zou je een melding over moeten krijgen) of heel misschien een dubbel MAC-adres. Ik weet dat het onwaarschijnlijk is, maar het zou kunnen, en levert dan vage problemen op.
IP adres wordt aangegeven want je scant (nou ja windows) tijdens opstart/initialisatie van NIC naar jouw IP adres of het niet al bestaat.

MAC adres zou het wel kunnen zijn maar dat is wel een groot probleem als je NIC's hebt met drivers waar je het niet in kan aanpassen.

Kabel / NIC zijn ok? als je nou je server op die 9de poort hangt (die stiekum toch een uplink is) ziet iedereen behalve dan die ene hem ook nog steeds?

Hebben de clients wel de zelfde netwerk instellingen onderandere subnetmask e.d. maar ook gateway enz. Gewoon even dubbel checken.

Of even testen met maar twee pc's de ene die het niet doet en een andere die het wel doet. even die twee proberen op twee werkende poorten en doet ie het nog steeds niet dan succes.. :+

Ik heb een 5 poorts hub (staat op doosje en dingetje zelf) maar 4 poorten en 1 uplink. die 1 uplink kan wordne gebruikt als gewone of om hem door te koppelen naar een andere hub. Maar kan ze wel alle 5 tegelijkertijd gebruiken.

Verwijderd

Ik ga voor de uplink poort, dat heb ik namelijk ook, een 9 poorts hub, waarvan nummer 9 uplink is, staat er meestal wel bij.

• wouzer
  • Niet online
Op dinsdag 21 augustus 2001 23:42 schreef Halon 1202 het volgende:

Kabel / NIC zijn ok? als je nou je server op die 9de poort hangt (die stiekum toch een uplink is) ziet iedereen behalve dan die ene hem ook nog steeds?

Of even testen met maar twee pc's de ene die het niet doet en een andere die het wel doet. even die twee proberen op twee werkende poorten en doet ie het nog steeds niet dan succes.. :+
Dit verklaart nog niet waarom alle andere clients het prima doen op de huidige manier (=server in poort 1, client 192.168.1.2 in poort 2, ...). Even testen met twee PC's gaat niet zo makkelijk omdat hij al strait is gemaakt en niet cross. Bovendien weet ik zeker dat het niet aan de kabel ligt, zie org. tekst.

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-08 23:26

Exterazzo

Qeasy

Op woensdag 22 augustus 2001 09:03 schreef wouzer het volgende:

[..]

Dit verklaart nog niet waarom alle andere clients het prima doen op de huidige manier (=server in poort 1, client 192.168.1.2 in poort 2, ...). Even testen met twee PC's gaat niet zo makkelijk omdat hij al strait is gemaakt en niet cross. Bovendien weet ik zeker dat het niet aan de kabel ligt, zie org. tekst.
Het is de uplink, als je poort 8 en 9 omwisselt doet de computer die het nu niet doet wel, en die het nu wel doet niet. Wedden? (mjah dat heeft iedereen al gezegd :) )

Audentia

• mughato
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-05 21:48
Kan natuurlijk een rot kabeltje zijn. Kabels maken is toch precisie werk. Kwestie van kabels wisselen en testen. Weet je het snelst of dat zo is of niet.

• Area53
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-10-2025

Area53

I'am lost in space!!

Het is de "UPLINK" poort.

Datasheet 8-Port Ethernet Hub / ER-5390

-8x 10Mbps UTP Ports and 1x 10Mbps BNC Port
-Complieswith IEEE 802.3 10BaseT and 10Base2 Standards
-ProvidesOne Uplink Port

• blender
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
wouzer> misschien moet je gewoon inderdaad eens proberen om .1.8 met .1.7 om te wisselen en kijken of .1.7 dan niet meer werkt en .1.8 opeens wel.

Als je de uplink wilt gebruiken als 'normale' poort, dan kan dat misschien door tussen de PC en de switch/hub (wat was het ook weer) een crosscable te hangen in plaats van straight UTP.

Laat ff weten of het nou werkt of niet. Ik heb niet de indruk dat je dingen probeert, je zegt alleen maar dat je zeker weet dat die kabel goed is, dat de NIC werkt, nou dan moet het dus iets anders zijn he. (Is het wel allemaal 10mbit of 100mbit trouwens?)

Verwijderd

Over kabel goedheid. (even een puntje maken)

Ze waren op m'n ex werk een nieuwe toegangs systeem aan het aanleggen met leuke pasjes e.d. om elec. de deuren te openen. Nou heb je daarnatuurlijk een centrale server voor nodig om de nummers te controleren. affijn

Zij hadden een aantal utp kabels getrokken om het aan te sluiten en ik moest ze dan patchen in de grote "Oh Patch Me" kasten :) verschillende vestigingen dus dan loopt het gewoon via de al gelegde kabels ;) maar goed zij dus kabel gelegd en gedaan. kabel tester er op om te zien of kabel goed is. werkte niet.

Dus ik met laptoppie en kabel even ergens anders ingeplugd hmm nee werkte ook niet. Kabel tester nog een keer, ja die geeft aan dat het een goede kabel is. Dus een andere kabel gemaakt, stonden toch nog een aantal van die rollen >:) dus die gaf de kabel tester ook als ok aan en even testen met laptoppie en die werkte dus.

die getrokken voor die oude en systeem werkte. Dus dat even dat een kabel wel goed kan lijken maar het niet hoeft te zijn.

Verder nog bedoelde ik het testen van twee pc's op die hub. dus .8 en een andere. en dan even kijken of ze elkaar kunnen zien (pingen dat is)

• wouzer
  • Niet online
Op woensdag 22 augustus 2001 09:08 schreef Exterazzo het volgende:

[..]

Het is de uplink, als je poort 8 en 9 omwisselt doet de computer die het nu niet doet wel, en die het nu wel doet niet. Wedden? (mjah dat heeft iedereen al gezegd :) )
Hij zit in poortje 8, altijd al, niet in de uplink ;)

De kabel is niet rot, zoals je eerder al had kunnen lezen, en ik ben er nog steeds niet uit :(
Pagina: 1