Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:34
Gisteren had ik alles prima werken. Vandaag ineens niet meer.
Ik heb dus een Philips Oled (65oled705), een Onkyo 676E en een Apple TV 4k. Apple tv zit op de bd/dvd ingang van de Onkyo en de tv zit met een hdmi kabel op hdmi 4. De tv geeft nu steeds melding ‘geen signal’. Sluit ik de apple tv met dezelfde hdmi kabel direct op de tv dan heb ik prima beeld.

Daarop een andere hdmi kabel gepakt en nu geeft de tv een flitsend beeld (aan-uit-aan-uit) en ruis aan de linkerkant van het scherm. Het output signaal is al die tijd hetzelfde gebleven bij de apple tv, namelijk 4 sd 50hz. Dus het ligt niet aan een niet ondersteund signaal.

Heb ook de hdmi kabel tussen receiver en tv vervangen en verplaatst naar hdmi, want de tv gaf bij tv kijken geen audio meer aan de receiver. Dus met de hdmi output op hdmi 1 ipv 3 (op de tv) nogmaals de apple tv aangesloten op bd/dvd van de receiver. Geen beeld. Andere hdmi poorten op de receiver geprobeerd. Op alles geen beeld.

Ik word gek. Waar gaat dit nu mis?
Ik ga de hdmi kabels verdenken, maar waarom heb ik wel beeld met de apple tv direct op de tv en niet via de receiver? En waarom werkt de opstelling van gisteren vandaag ineens niet meer?

Qua firmware/ updates is alles bij: tv, receiver en apple tv.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:33

FeaR

In GoT we trust

Klinkt als (wederom) een Onkyo waarvan het HDMI board het begeven heeft...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Ok, ik wist niet dan ze daarom bekend stonden.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Onkyo heeft hele jaren gekend waarin HDMI boards dan wel DSP chips falen met symptomen als geen digitale ingangen meer bruikbaar. Als je een analoge bron hebt kan je testen of dat deel van de receiver het nog wel doet al heb je daar in de huidige methodes van verbindingen leggen niet veel meer aan. Onkyo ontkende de issues eerst maar heeft daarna toch een verlengde garantie voor alle modellen gelanceerd. Ook niet eerst alle trouwens, volgens Onkyo had hun premium merk Integra geen last van die issue. Toen ook die receivers issues kregen werd alles gedekt. Echter liep die garantie tot 2018. Periode waarin het board werd vervangen onder garantie. Echter kon ook het nieuwe board dezelfde problemen krijgen.

Uit jouw post lijkt alles er op te wijzen dat de Onkyo de boosdoener is. Bronnen los op de TV werken, zodra de Onkyo er tussen komt werkt het niet meer. Zoals gezegd kan je een analoge bron testen of het de gehele Onkyo is of alleen het digitale deel. Reset van de Onkyo kan je natuurlijk altijd proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Ik ga toch eerst even de goedkopere optie proberen: nieuwe hdmi kabels.
Degene die ik heb staat high speed op, wat inhoud dat het hdmi 1.4 is en dus geen 4k weer kan geven.
Ik heb nu premium high speed besteld, oftewel hdmi 2.0.
Als dat niet werkt is een andere receiver altijd nog een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

rimave schreef op zondag 5 december 2021 @ 14:07:
Ik ga toch eerst even de goedkopere optie proberen: nieuwe hdmi kabels.
Degene die ik heb staat high speed op, wat inhoud dat het hdmi 1.4 is en dus geen 4k weer kan geven.
Ik heb nu premium high speed besteld, oftewel hdmi 2.0.
Als dat niet werkt is een andere receiver altijd nog een optie.
HDMI 1.4 kan ook 4K aan, alleen op max 30 Hz en geen HDR. Waarbij op korte afstanden het allemaal wel los loopt. Ik heh nog gewone High Speed kabels waar ik zonder problemen 4K op 120 Hz met HDR doorheen stuur.

Waarbij ik in dit geval de HDMI kabel niet per direct verdenk aangezien bron rechtstreeks aan de beamer wel beeld geeft. Oftewel, HDMI kabel is het issue niet. Enige wat dan kan is dat de HDMI handshake niet meer lekker werkt. Echter is dat iets waarvan ik niet verwacht dat het opeens niet meer werkt.

Heb je wel geluid over de Apple TV als deze door de Onkyo loopt?

Zoals gezegd kan je ook nog testen met analoge bronnen om uit te sluiten of de hele receiver defect is of eventueel alleen het HDMI board.

[ Voor 3% gewijzigd door FeaR op 05-12-2021 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
FeaR schreef op zondag 5 december 2021 @ 16:30:
[...]

HDMI 1.4 kan ook 4K aan, alleen op max 30 Hz en geen HDR. Waarbij op korte afstanden het allemaal wel los loopt. Ik heh nog gewone High Speed kabels waar ik zonder problemen 4K op 120 Hz met HDR doorheen stuur.

Waarbij ik in dit geval de HDMI kabel niet per direct verdenk aangezien bron rechtstreeks aan de beamer wel beeld geeft. Oftewel, HDMI kabel is het issue niet. Enige wat dan kan is dat de HDMI handshake niet meer lekker werkt. Echter is dat iets waarvan ik niet verwacht dat het opeens niet meer werkt.

Heb je wel geluid over de Apple TV als deze door de Onkyo loopt?

Zoals gezegd kan je ook nog testen met analoge bronnen om uit te sluiten of de hele receiver defect is of eventueel alleen het HDMI board.
Nou, de apple tv is ertussen weg. Ik heb nu alleen een hdmi vanaf de hdmi out naar de tv voor de audio bij het tv kijken. En ik heb nu wel gewoon audio via de receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dantethedutch
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10-10 12:46
Je kan ook proberen de receiver even te resetten. Combinatie van power knop en een input knop. Weet even niet zo snel welke. Had ook bij iemand problemen met zijn onkyo tx-nr656. Ze menu reageerde super traag en ook geklooi met hdmi. Heeft de 676 op alle poorten hdcp 2.2? Ik heb ook problemen met mijn apple tv 2021 door mijn 656 heen naar de tv. Dit komt door de hdmi kabel. Nu maar gecertificeerde hdmi.org kabels gekocht. Probleem opgelost. Hdmi kabels kunnen hoop verschil maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rimave
Moet ik natuurlijk wel even laten weten hoe dit afgelopen is.
Ik heb 3 Etseinri Ultra High Speed HDMI Certified Cables gekocht. Twee van 2 meter en 1 van 3 meter.
En ik heb weer beeld met de Apple TV! Blij dat het toch aan de kabels bleek te liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

rimave schreef op woensdag 8 december 2021 @ 20:42:
Ik heb 3 Etseinri Ultra High Speed HDMI Certified Cables gekocht. Twee van 2 meter en 1 van 3 meter.
En ik heb weer beeld met de Apple TV! Blij dat het toch aan de kabels bleek te liggen.
Typisch zo in één keer maar wel de beste afloop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dantethedutch
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10-10 12:46
Mooi dat het opgelost is.
rimave schreef op woensdag 8 december 2021 @ 20:42:
Pagina: 1