Somfy Tahoma + Honeywell Evohome

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twarne
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 14-04 08:09
Mijn vraag
Kan ik mijn Honeywell Evohome koppelen aan mijn Somfy Tahoma switch?

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
https://service.somfy.com...tahoma-_evohome_be_nl.pdf

Maar dit lijkt de oude versie te zijn van Tahoma

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:46
Ik ken de switch niet, heeft deze een usb poort? kan je kiezen voor het toevoegen van de evohome?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjigEd
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:03
Ik heb die oudere versie van de Tahoma en daar kun je inderdaad via usb een Honeywell HGI80 aansluiten die dan rechtstreeks met de EvoHome communiceert.
Volgens de specs kan de nieuwere Tahoma Switch ook Honeywell maar dat zou dan via de webkoppeling moeten gaan.
Als het bij jou werkt hoor ik het graag want ik wil ivm de WiFi liever ook de Switch.
Het werkt trouwens super. Van elke kamer de temperatuur kunnen opvragen om zo icm licht sensoren de screens te bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twarne
Momenteel heb ik het nog niet gevonden. En van de support van Somfy krijg ik ook geen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjigEd
Ik heb de Tahoma Switch gekocht om uit te proberen en deze heeft geen mogelijkheid om te koppelen met Honeywell (Evohome).
Ik blijf dus de oudere Tahoma V2 gebruiken met de HGI80 adapter. Dit werkt trouwens super, ik kan van elke aangesloten kamer de temperatuur uitlezen en deze gebruiken in regels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twarne
Bevestigd door Somfy dat enkel de V2 compatibel is met Honeywell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twarne
@SjigEd Waar heb jij de Tahoma V2 gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjigEd
@twarne Die heb ik vorig jaar, lang voordat de Switch uitkwam, bij mijn screens meegekocht.
Zonder de Honeywell HGI80 heeft de V2 geen meerwaarde. De Switch is goedkoper en kan zo te zien verder hetzelfde.
Pagina: 1