Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superspons
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23-06-2022
Hallo

Hopelijk kan iemand mij helpen met een kwestie waar ik niet uit kom.
Ik wil mijn D schijf vervangen door een grotere SSD schijf. Dus ik heb een nieuwe Samsung SSD kaart gekocht en wil de huidige SSD daarmee vervangen. Het probleem is nu dat mijn laptop reeds 2 SSD schijven heeft van elk 256gb. Ik kan dus niet zien aan de grootte welke de C schijf en welke de D schijf zijn.
Ik wil dus op een of andere manier de C schijf (of D) kunnen linken aan het fabriek-serienummer wat op de SSD schijf staat zodat ik de goede kan verwijderen en vervangen.

Ik heb al flink zitten googlen, en heb wel uitgevonden hoe ik de serienummers kan vinden maar dan krijg ik altijd de nummers van beide SSD schijven te zien en wordt dus nog steeds niks wijzer.

Voor als het van belang is, mijn laptop is een HP ZBook 17 G3

Alvast dank voor het meedenken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-07 12:56

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Hoezo?

Trek er eentje uit. Boot de laptop niet, dan heb je je "C schijf" te pakken.

Of je wil iets heeeeeel bijzonders doen maar serienummers en drive-letters hebben werkelijk niets met elkaar van doen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:31
Je zou nog even de software van de SSD leverancier kunnen downloaden. Goede kans dat die het serienummer uitleest en je het dan kan zien. Maar zoals hierboven al gezegd, trial en error werkt het snelst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superspons
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23-06-2022
Ik heb inderdaad al trial and error geprobeerd en kreeg bij de een te zien dat de system boot niet door gaat, dat zou neem ik aan betekenen dat ik dan de C schijf verwijderd heb. Maar als ik de andere verwijder krijg ik een blauw scherm met herstel. Ik heb een foto gepost. Wat zou dit betekenen?
Ik heb niks meer op de D schijf staan dus het lijkt me niet dat deze enig invloed kan hebben op de opstart.
Ook heb ik al de boot volgorde aangepast zodat hij boot met de C schijf. In dit scherm kan ik verder niks doen, de aangegeven opties doen niks.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BqZ5A1Pbza4I5ybqRolwj5xRImc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6treT9JRvH4hhGa89agR9Vti.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:48

DukeBox

loves wheat smoothies

Onder device settings kan je meestal ook het serienummer terugvinden. Bij Samsung in ieder geval.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:41
hm, gokje:
nieuw gekocht met één ssd en win7
voor of na plaatsing tweede ssd update gedaan naar win10

anyway: met bv crystaldisk info kun je de smart van de schijven uitlezen; de leeftijd, en het serienummer.

Maar ik zou een backup maken van je gegevens, nieuwe install doen en alles terugzetten. Dan de beide oude SSD's compleet wissen, partities verwijderen.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r44
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-05 18:03

r44

Kijk even in schijf beheer naar de partities van de schijven.
Het kan zijn de de boot/EFI bestand op de andere schijf staat.

Plaats eventueel een afbeelding van schijfbeheer hier.

44

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:53
Als ik afga op je bovenstaande tekst heb je maar één probleem en dat is dat je boot-bestanden op meerdere media staan (op C: én D:). Dat zou ik éérst oplossen voordat je weer wat gaat veranderen.
Daarna pas trek je je "D:" schijf eruit en zet je de nieuwe SSD erin.
Pagina: 1