ok ik zou graag willen weten hoeveel het kost om zo'n 0c3 lijn ergens te laten leggen ofzo en welk bedrijf dit zou kunnne doen bedankt
KPN kan dit geloof ik, kost wel een aardig duitje, maar dan heb je ook wat
tja maar dat is in america is er niks in duitsland ofzo waar het ook goedkoop is en wat dichter bij???
TrueServer zit bij TeleCityOp dinsdag 21 augustus 2001 18:07 schreef arjanscholl het volgende:
Of bij TrueServer
Afhankelijk van de afstand kost een 2Mbit lijn bij KPN/Priority/Verstal tussen de 500 en de 5000 piek per maand.
Helaas wegen deze kosten nooit op tegen de kosten voor je dataverkeer (wij betalen voor 1Mb/s traffic 4600 piek excl. BTW voor onze UU-net connectie). Zolang je netjes onder die 1 Mb/s gemiddeld blijft is er niks aan de hand. Ga je er maar een beetje overheen gemiddeld per maand dan kun je dit bijbetalen (we hebben wel eens rekenigen van 10.000 gulden gehad).
Helaas wegen deze kosten nooit op tegen de kosten voor je dataverkeer (wij betalen voor 1Mb/s traffic 4600 piek excl. BTW voor onze UU-net connectie). Zolang je netjes onder die 1 Mb/s gemiddeld blijft is er niks aan de hand. Ga je er maar een beetje overheen gemiddeld per maand dan kun je dit bijbetalen (we hebben wel eens rekenigen van 10.000 gulden gehad).
$ vele duizenden per maand $
Het is trouwens wel mogelijk om een geknepen OC3 verbinding te krijgen. Maar het is de vraag of je dat wilt. Is kwestie van bandbreedte vs centjes
Het is trouwens wel mogelijk om een geknepen OC3 verbinding te krijgen. Maar het is de vraag of je dat wilt. Is kwestie van bandbreedte vs centjes
Effe voor de duidelijkheid. Als je een OC3 wilt dan moet je deze wel in amerika halen.
In Europa heet zoiets STM1...(en is voor jou onbetaalbaar of je moet de lotto gewonnen hebben)
In Europa heet zoiets STM1...(en is voor jou onbetaalbaar of je moet de lotto gewonnen hebben)
een ton per maand ofzo. 2 Mbit is het snelste wat KPN standaard in het pakket heeft, en daar betaald je ongeveer 8 mille per maand voor.ok ik zou graag willen weten hoeveel het kost om zo'n 0c3 lijn ergens te laten leggen ofzo en welk bedrijf dit zou kunnne doen bedankt
OC3 is een US standaard, en kennen ze hier niet.
HahaOp dinsdag 21 augustus 2001 18:10 schreef Bigs het volgende:
[..]
TrueServer zit bij TeleCity
Euuh, volgens mij volg jij ontwikkelingen niet echt bij KPN ???Op dinsdag 21 augustus 2001 18:15 schreef igmar het volgende:
[..]
een ton per maand ofzo. 2 Mbit is het snelste wat KPN standaard in het pakket heeft, en daar betaald je ongeveer 8 mille per maand voor.
OC3 is een US standaard, en kennen ze hier niet.
Digistream Highspeed is voor 2 tot 155 Mbit.....
Verder hebben ze ook nog een dienst als National connect waar je momenteel netjes gigabit ethernet interfaces afgemonteerd kunt krijgen op je cityring. Nadeel is wel dat je cityring minimaal 2 x 622 Mbit (of 1 x 2,5 Gbit) fiber moet zijn (dus je dokt er flink voor).
Verder zijn 2 Mbit digistreams niet zo duur meer. Download hier maar eens het rekenprogramma. Voor 4500 piek per maand heb je een 2 Mbit lijn tussen Eindhoven en Den Bosch (35 kilometer). Deze afstand zul je in de praktijk nooit hoeven maken om een bij een ISP uit te komen. Elk redelijk grote stad heeft wel een Versatel/Worldcom/Speedport/Priority knooppunt.
ik dacht zelf rond de 100 mbit nodig te gaan hebben maar dat is zeker wel errug duur via een huurlijn? iemand een idde hoe ik toch die 100 mbit lijn voor me kaar krijg zonder te veel te hoeven lappen ??
Hoe kun je in godsnaam 100 mbit NODIG hebben en er hier om komen vragen? Toepassingen die 100 mbit NODIG hebben zijn van een dusdanig niveau dat het feit dat je er hier om komt vragen, zegt dat jij de verkeerde man bent om dit soort keuzes te maken.Op dinsdag 21 augustus 2001 19:03 schreef tomazzz het volgende:
ik dacht zelf rond de 100 mbit nodig te gaan hebben maar dat is zeker wel errug duur via een huurlijn? iemand een idde hoe ik toch die 100 mbit lijn voor me kaar krijg zonder te veel te hoeven lappen ??
Als het is om twee bedrijfspanden te koppelen kun je (indien beschikbaar) gebruik maken van localconnect of metroconnect. Twee nieuwe diensten van KPN gebaseerd op ethernet (100Mb of 1Gb). Kosten, beschikbaarheid? ikweenie
Verwijderd
hahahaha...die tomazzz heeft z'n l33t warez-idee nog niet uit z'n hoofd gezet.
Sommige mensen blijven je verbazen.
Sommige mensen blijven je verbazen.
Kosten voor 100 Mb localconnect kan ik je wel geven:Op dinsdag 21 augustus 2001 20:06 schreef mughato het volgende:
Als het is om twee bedrijfspanden te koppelen kun je (indien beschikbaar) gebruik maken van localconnect of metroconnect. Twee nieuwe diensten van KPN gebaseerd op ethernet (100Mb of 1Gb). Kosten, beschikbaarheid? ikweenie
0-500 meter: 4500 p/mnd
500-1000 meter: 6200 p/mnd
Dit is voor inclusief 1 maal een 100 mbit port aan beide zijden op de Omniaccess....
Exacte prijzen hangen af van de hoeveelheid 'korting' je krijgt bij KPN. Dit is afhankelijk van de hoeveelheid andere lijnen (vast en dialup) je hebt bij KPN.
Gratis tip van mij: Als je veel dure lijnen hebt bij KPN (Bijvoorbeeld Digistream en ISDN30) pak dan een CPA (Cityring Premium Access). Dan krijg je namelijk hele leuke kortingen op je verbindingen waardoor je de CPA al bijna gratis hebt....
Owja, prijzen zijn natuurlijk excl. BTW, in nederlandse guldens en zonder eenmalige kosten (ik meen iets van 25.000).
Niet echt voor de 12 jarige puber die nog steeds denkt een warez servertje op te kunnen zetten
Die 25.000 piek setup per kant is neem ik aan voor het graven en leggen van de ducts, en de apparatuur aansluiten (die eigendom van KPN blijft)?
Peerke in action >:)
Modjes in action !!
"Met drank maak je weer lief wat kapot is"
-- © 2
Verwijderd
Tja.. beetje belachelijk he.. volgens mij heb je het hier al vaak genoeg over gehad..Op dinsdag 21 augustus 2001 19:03 schreef tomazzz het volgende:
100 mbit.. da's de aansluitcapaciteit van menig provider en als je niet eens het verschil weet tussen OC3 en 100 MBit.. dan goeie nacht!
100 MBit kost je minstens fl. 700 per MBit per maand, trouwens.. 100 Mbit krijg je nooit met 1 server vol, al eens nagedacht dat een routertje die daar mee om kan gaan ook zoveel kost als menig luxe personenauto? Ow ja.. aansluitkosten inclusief graafwerkzaamheden, glasvezel, etc, etc.. al snel een ton als je een beetje ongunstig zit.
http://www.surfnet.nl/publicaties/aansluiten/h6.html
8Mbit 6600 piek per maand
16Mbit voor 8600 piek per maand
Eenmalig : EUR 22.690
(Inclusief verbinding als ik het allemaal goed lees)
En dat zijn dan nog niet eens echte commercieele tarieven.
Dat ga jij nooit kunnen betalen
Verwijderd
Op woensdag 22 augustus 2001 03:02 schreef little_soundman het volgende:
http://www.surfnet.nl/publicaties/aansluiten/h6.html
Deze aansluiting is louter bedoeld als backup-voorziening en mag alleen gebruikt worden bij (tijdelijke) uitval van PoP, huurlijn en/of lokale router(s).
Huh, dat geldt alleen voor de backup isdn-inbel voorziening hoor. Dat is een appart product.Op woensdag 22 augustus 2001 13:28 schreef TwwT_Unexplained het volgende:
Deze aansluiting is louter bedoeld als backup-voorziening en mag alleen gebruikt worden bij (tijdelijke) uitval van PoP, huurlijn en/of lokale router(s).
Als je STM1 plat ligt, kan je tegen 90 piek per maand extra een isdn backup krijgen.
Verwijderd
155 mbit is tegenwoordig niet zo duur meer. Het dataverkeer wat eroverheen gaat is meestal nu duurder dan zo een lijn zelf. Ik wil je wel helpen met verschillende partijen, van Colt, UPC, VersaTel tot en met KPN. Bij Colt kopen betekend ook korting op KPN lijnen
Bij mij kopen betekend een hogere korting weer bij Colt
Ze rekenen 25.000 in totaal, niet per zijde. Dit is voor de meeste gevallen voor de ducts en het inblazen van het glas tot op de glaslade. Apparatuur zit volgens KPN in de maandelijkse kosten (deze kunnen ze immers weer opnieuw inzetten, maar een ingeblazen vezel niet meer als de verbinding word opgezegd).Op woensdag 22 augustus 2001 00:58 schreef Peerke het volgende:
Die 25.000 piek setup per kant is neem ik aan voor het graven en leggen van de ducts, en de apparatuur aansluiten (die eigendom van KPN blijft)?
Verwijderd
Volgens mij noemen ze dit sluikreclameOp woensdag 22 augustus 2001 21:02 schreef NewAgePerformance het volgende:
155 mbit is tegenwoordig niet zo duur meer. Het dataverkeer wat eroverheen gaat is meestal nu duurder dan zo een lijn zelf. Ik wil je wel helpen met verschillende partijen, van Colt, UPC, VersaTel tot en met KPN. Bij Colt kopen betekend ook korting op KPN lijnenBij mij kopen betekend een hogere korting weer bij Colt
Maareuh... een STM1 linkje (zonder de traffic eroverheen) kost meestal meer dan een normale sterfeling kan betalen... ik heb zelf gesprekken met KPN en Versatel gehad over aansluitkosten bij ons op de zaak en zodra ze meer dan 500 meter moeten gaan graven en straten open moeten breken ben je nogal zwaar de zak zegmaar.
Het kwam er op neer dat het leggen van een fiber connectie naar ons pand voor een 155 MBit verbinding toch wel zo'n 2.5 ton ging kosten (alleen de fiber), omdat er 4 straten open gebroken moesten worden en 200 meter stoep omhoog moest en voor het openbreken van stoep en straten moest ook nog een vergunning worden aangevraagd (behalve van KPN blijkbaar, die mogen gewoon openbreken). Binnenkort ga ik de pricequotes van Essent tegemoet, die hebben blijkbaar een beter uitgebouwd fiber netwerk dan KPN en Versatel.
Da's het voordeel van de VS, daar timmeren ze de kabel gewoon tegen de eerst volgende paal en hoppa.. daar hangt je OC12 verbinding lekker te zwieberen in de wind...
Verwijderd
Hmmmzzz... voordeel? Ik zou die draad maar flink hoog hangen dan anders krijg je ook nog te kampen met KnipkiddiesOp woensdag 22 augustus 2001 21:47 schreef griebels het volgende:
Da's het voordeel van de VS, daar timmeren ze de kabel gewoon tegen de eerst volgende paal en hoppa.. daar hangt je OC12 verbinding lekker te zwieberen in de wind...
Verwijderd
Waarom niet een tweeweg satelliet verbinding?
Eenmalige aanschaf van 5000,- plus maand abbonement.
Eenmalige aanschaf van 5000,- plus maand abbonement.
hehehe KnipkiddiesOp donderdag 23 augustus 2001 11:31 schreef sproggle het volgende:
[..]
Hmmmzzz... voordeel? Ik zou die draad maar flink hoog hangen dan anders krijg je ook nog te kampen met Knipkiddies
Is idd wel verleidelijk zo'n draadje in de lucht
Pagina: 1