Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirksenrdh
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 04-05 20:27
Ik kom iets vreemds tegen en ik hoor graag of anderen ook al eens zoiets hebben meegemaakt.
Vandaag bekeek ik via mijn Domoticz systeem de totalen van mijn Goodwe PV installatie en zag dat het totaal op 2,8 kW stond.
Dat is vreemd want de omvormer is al 18 maanden in gebruik en zat ver over de 8.000 kW.

Op het SEMS portal exact dezelfde gegevens en ook op het display van de omvormer zelf hetzelfde.
Als ik kijk naar het aantal werkuren (12) moet de reset hebben plaatsgevonden in de nacht van 2 op 3 december.

Zijn er andere Goodwe gebruikers die dit fenomeen herkennen?

mvg

Rob

plans without actions are dreams, actions without a plan are a nightmare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lardman
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 25-09 07:05
Mocht je ooit achterhalen hoe het gekomen is laat het me weten, ik zoek al jaren de reset en kan die niet vinden.
Heb dit nog nooit gezien en heb veel goodwe de revue zien passeren

2280+1730(O)+1380(plat)+880(N)+2395Wp+640Wp PV (hoezo verslaafd) 3.5kW Houtkacheltje, 2.5 kW Panasonic airco, Loria 6008 duo, sinds 1-07-2018 gasloos E-label A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Firmware update gehad misschien?

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirksenrdh
ja dacht ik ook al aan. maar dat heb ik niet zelf gedaan.
Dan zou GW dat OTA uitgevoerd moeten hebben. Alles kan natuurlijk met die Chinezen maar dan zouden andere GW8K-DT gebruikers er ook last van moeten hebben.
en ik heb de FW versie niet gedocumenteerd bij installatie. dus ik kan niet zien of er iets is gebeurd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirksenrdh
@Lardman in de Modbus beschrijving staat dat de Total Power en Total working hours registers read only zijn dus in elk geval niet mogelijk via die route. Maar ik zoek nog even verder. Call ingeschoten bij GW nederland. eens kijken of ze willen reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lardman
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 25-09 07:05
Top, dank voor de terugkoppeling

2280+1730(O)+1380(plat)+880(N)+2395Wp+640Wp PV (hoezo verslaafd) 3.5kW Houtkacheltje, 2.5 kW Panasonic airco, Loria 6008 duo, sinds 1-07-2018 gasloos E-label A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirksenrdh
Goodwe BNL heeft dit nog nooit eerder meegemaakt en gaat nu bij de fabriek navragen hoe dit zou kunnen.
wordt vervolgd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dirksenrdh
heel bijzonder. gisterenochtend blijkbaar weer een reset geweest.
het begint er op te lijken dat het apparaat er niet tegen kan als hij in de opstartfase al via zijn RS485 connector en MODbus protocol ondervraagd wordt. weer een melding gedaan bij Goodwe BNL
moet ik toch in mijn Home Assistant een database gaan bijhouden van totaalwaarden om een beetje bij te houden wat de opbrengst is.
:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirksenrdh
Reactie Van Goodwe dat ze het ook niet weten en de call sluiten.
tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeteSplit
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 21:38

PeteSplit

HN091MR.NK5 HU051MR.U44

dirksenrdh schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 15:50:
Ik kom iets vreemds tegen en ik hoor graag of anderen ook al eens zoiets hebben meegemaakt.
Vandaag bekeek ik via mijn Domoticz systeem de totalen van mijn Goodwe PV installatie en zag dat het totaal op 2,8 kW stond.
Dat is vreemd want de omvormer is al 18 maanden in gebruik en zat ver over de 8.000 kW.

Op het SEMS portal exact dezelfde gegevens en ook op het display van de omvormer zelf hetzelfde.
Als ik kijk naar het aantal werkuren (12) moet de reset hebben plaatsgevonden in de nacht van 2 op 3 december.

Zijn er andere Goodwe gebruikers die dit fenomeen herkennen?

mvg

Rob
Vandaag 1 juni is er een nieuwe maand en dag begonnen, de standen zijn op nul gezet.

Maar mijn GoodWe GW4K-DT heeft vanmorgen bij het opstarten, ook de totale generatie en het aantal uren op nul gezet. 8)7

De omvormer begint nu met alle standen helemaal opnieuw.

Geen Oplossing ?

LG AWHP / ESPhome / GoodWe 4K-DT (5kWp) / Homewizard / Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeteSplit
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 21:38

PeteSplit

HN091MR.NK5 HU051MR.U44

PeteSplit schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 16:20:
[...]

Vandaag 1 juni is er een nieuwe maand en dag begonnen, de standen zijn op nul gezet.

Maar mijn GoodWe GW4K-DT heeft vanmorgen bij het opstarten, ook de totale generatie en het aantal uren op nul gezet. 8)7

De omvormer begint nu met alle standen helemaal opnieuw.

Geen Oplossing ?
Deze maand weer. Nu is al drie keer de totaal stand op nul gezet.

In de nieuwe app SEMS+ staan er wel de totaal standen in (helaas voor lifetime in MWh)

LG AWHP / ESPhome / GoodWe 4K-DT (5kWp) / Homewizard / Home Assistant

Pagina: 1