UPS op stekkerdoos aansluiten?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambello
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 11:07
Goedemorgen,

Ik ben me aan het orienteren op het kopen van een UPS. Bijvoorbeeld deze:

productreview: APC Back-UPS BE850G2-GR (Europees) review door SpeedingWilly

Echter zit mijn NAS in een kast waardoor ik niet zo makkelijk de UPS direct in het stopcontact kan stoppen, ik heb een stekkerdoos waar dan de UPS in zou moeten en vervolgens de NAS in de UPS. Is dit mogelijk?

Of moet een UPS altijd direct in de stekkerdoos?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:45
Waarom zou het niet kunnen? Het zijn gewoon stekkers. Het is meer dat je, sowieso, zo min mogelijk stappen wilt maken. Maar als het alleen om een NAS gaat; lekker doen. Over de keuze van de UPS.. APC is goed, maar niet met alles. De betrouwbaarheid van deze weet ik niet. Ik had een bredere BE700G (oid) en die gaf er na iets meer dan twee jaar de brui aan. Bleek een bekend probleem met de Back-UPS serie te zijn. Nu al jaren een Back-UPS Smart, alleen een keetje de accu's moeten vervangen (jaren later dan verwacht). Dus Kijk even of er bekende problemen zijn voor je iets aanschaft, ook van een merk als APC.

Addicted to silent computing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambello
pricewatch: Eaton 5E850iUSB

pricewatch: APC BACK-UPS BX700U-FR (is dit Franse stekker?)

pricewatch: APC Back-UPS BX700U-GR (is dit de normale stekker?)

Deze 3 zouden allemaal wel voldoen om 1 of 2 Synologys in te steken met automatisch afsluiten bij stroomuitval toch?

[ Voor 5% gewijzigd door brambello op 04-12-2021 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-06 18:24

Pos

Bovenste heeft alleen c13 aansluitingen. Kan, als je die kabels/stekkers hebt.

2e heeft 3 normale stekkers op de accu.

3e heeft 3 normale stekkers op de accu en 1 alleen surge protection. Dus als de stroom uit valt, valt het apparaat wat daarin zit ook uit.

Check bij kenmerken even de foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambello
Dank. Als ik het goed zie heeft de tweede van die Franse stekkers met een pin. Dan kan ik beter de GR kopen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:25

heuveltje

KoelkastFilosoof

Ligt er een beetje aan je woning.
Maar mijn ervaring van dat soort thuis UPS, is dat ze net iets minder betrouwbaar zijn dan de NL stroomvoorziening. dat zegt meer over onze stroomvoorziening dan de ups.
Maar houd wel in dat ze vaker zelf een probleem opleveren, dan daadwerkelijk voorkomen

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Pagina: 1