Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schelling75
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 01-07-2022
Ik heb een Yamaha RX-1080 Aventage en daar wil ik een bluray speler op aansluiten.

Vroeger had ik een playstaion 4 erop aangesloten, maar omdat die naar zolder is verplaats wil ik wel een bluray af kunnen spelen.

Het aansluiten lukt wel, maar na 10 seconden valt het beeld weg. Als ik er een gewone dvd speler erop aansluit, blijft hij het wel doen. Als ik de bluray rechtstreeks op de tv aansluit, blijft hij het ook doen.

Wat moet ik doen?
Alles is met HDMI aangesloten

Beste antwoord (via Schelling75 op 05-12-2021 10:17)

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:42

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Klinkt als een handshake probleem met de hdcp. Heb je het ook met gebruik van een andere hdmi kabel, of wanneer je de apparaten in andere volgorde aanzet?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:42

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Klinkt als een handshake probleem met de hdcp. Heb je het ook met gebruik van een andere hdmi kabel, of wanneer je de apparaten in andere volgorde aanzet?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schelling75
wat is hdcp?
het is zo dat nu alles eerst de versterker in gaat zoals kpn kastje swits en de blu ray speler en dan via 1 hdmi kabel naar de tv gaat. als ik de tv of de swits aan zet dat hij zelf de hdmi zoekt op de tv. tewijl als ik de blu ray aan zet ziet hij hem niet en moet ik hem steeds hand matig opzoeken. toen ik nog de ps4 had staan als blu ray speler kon dat op de zelfde hdmi ingang van de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pman63
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:38
Als je een wijziging in welke configuratie ook toepast zul je er de instellingen op aan moeten passen, het is niet plug en play, je zal zelf de handleiding erbij moeten pakken en aan de knoppen gaan draaien. Waarschijnlijk denkt de poort waarop je nu de BD op hebt zitten dat het nog een PS4 is, en zo werkt het het helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:14
Schelling75 schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 13:19:
als ik de tv of de swits aan zet dat hij zelf de hdmi zoekt op de tv.
Ik vind de posts maar lastig lezen en te begrijpen maar bovenstaande klinkt alsof HDMI CEC niet goed gaat of überhaupt actief is.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schelling75
Jorgen schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 11:13:
Ik heb me wat meer in dat hdcp verdiept.
Het is een oude blu-ray speler en de rest is van 2020. Dus waarschijnlijk ligt daar het probleem. Ik ben er achter gekomen dat hij dus steeds uit gaat en dat daarom de tv hem niet ziet.
Bedankt
Pagina: 1